Vai lai brauktu pa Rīgas ielām ir nepieciešami apvidus auto jeb remonts uz dažiem simtiem EUR? (+foto)

Parkojoties, veicot apgriešanos vai citus manevrus jāpievērš uzmanība ielu apmaļu augstumam. Pat šķietami drošās situācijās var gadīties remonts par uz vairākiem simtiem eiro.
Lieku reizi nākas atcerēties, ka pie stūres jābūt uzmanīgam, jo briesmas var atnākt pašā negaidītākajā vietā un brīdī. Šoreiz ne par traģisku negadījumu ar cietušajiem, bet par to, ka maza neuzmanība un šķietami ikdienišķa situācija var sagādāt lielas raizes auto īpašniekam. Runa ir par ielu apmalēm.
Piemēram, Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi nosaka, ka ietves augstums pie ielas braucamās daļas ir vismaz 0,15 m. Gājēju pārejās bērnu un invalīdu ratiņiem, kā arī velosipēdu ceļu pārejās ietves apmales veido vienā līmenī ar ielas segumu (181.1.3.). Tas nozīmē, ka, zemāku auto vadītājiem pat viegli sastopoties ar šādu apmali, var rasties bojājumui buferiem, riepām diskiem un citām virsbūves detaļām.

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto
Uzmanības vērts piemērs ir Miera iela, Rīgā, kur posmā no Maiznīcas ielas līdz Palīdzības ielai apmales ir vēl augstākas par iepriekš minētajiem 0.15 m, tuvojoties 20 cm atzīmei, kas jau būtu pārbaudījums kādam zemākam SUV. Protams, apzināti neviens necenšas strīķēties, gar apmalēm, bet var gadīties iekļūt lamatās, kas sākumā šķiet gana droši.

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto
Šajā attēlā redzams, ka pie ielas apmales ir piebraukta sniega/ledus kārta, kas apmali padara relatīvi zemāku, līdz ar to ir iespējams drošāk apturēt automobili ielas malā tā, lai netiktu bojāta automašīna un traucēta pārējā satiksme. Taču šādi ledus kalni mēdz sevī slēpt tādus pārsteigumus, kā lietus notekas caurumu, kas sākotnēji nav pamanāms, it īpaši diennakts tumšajā laikā, kad konkrētajā vietā ir atļauts apstāties un stāvēt.

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto
Tā kā noteka rada papildus padziļinājumu ielas segumā, ielas apmale šajā vietā kļūst vēl augstāka. Kā redzams attēlā, ielas apmalē ir redzami bojājumi, kas liek domāt, ka ne viens vien šeit ir apskādējis savu auto. Arī iAuto gadījās iekrist šajās lamatās un apskādēt automobili ar zemāku klīrensu. Tas par laimi neradīja kritiskus bojājumus, taču sāpīgs gadījums gan īpašniekam, gan apdrošinātājam.

Pret ielas apmali sabojāts automašīnas buferis Foto: iAuto

Pret ielas apmali sabojāta riepa un disks Foto: iAuto
Turpat Miera ielā ir arī izveidota autostāvvieta uz ietves. Lai tur nokļūtu tāpat ir jāšķērso augsta ielas apmale. Arī šeit regulāri tiek apskādētas dažādas virsbūves detaļas vai pārsisti karteri, ja netiek ievērota īpaša piesardzība.

Autostāvvieta Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto
Asās diskusijā par SUV piemērotību pilsētās bieži vien izskan arguments, ka nav jāuztraucas par apmalēm parkojoties. Vai šādos gadījumos SUV būtu ticis cauri sveikā vai ar mazāku skādi? Raksti komentāros savus novērojumus, kur zemāku auto vadītājiem būtu īpaši jāuzmanās.
LASI VĒL
- 20 kilometrus "pret spalvu" (+ VIDEO)
- Kravas auto šoferis nesavalda piekabi (+ VIDEO)
- Lexus RZ ar lielāku bateriju, ātrāku uzlādi un drive-by-wire stūresratu (+ VIDEO)
- Avārija Jēkabpils rotācijas aplī – šoferim radušās veselības problēmas (+ VIDEO)
- Porsche 911 GT3 RS saduras ar BMW M2 - pamatīga avārija Nirburgringā (+ VIDEO)
- Dubļu kross Igaunijā (+ VIDEO)
- Minikrosovers Toyota Aygo X kļuvis par mazāko hibrīdauto savā klasē (+ VIDEO)
- Jānis Vanks izmēģina Volkswagen California Ocean (+ VIDEO)
- Par ko tāda attieksme? (+ VIDEO)
- BMW M2 CS uzstāda jaunu Nirburgringas rekordu (+ VIDEO)