Uz valsts autoceļiem samazinājies „melno punktu” skaits
Latvijas Valsts ceļi (LVC) ir sagatavojusi jaunu valsts autoceļu „melno punktu” karti. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, „melno punktu” skaits ir samazinājies un 2011.-2013. gadā uz valsts ceļiem ir konstatēti 58 „melnie punkti”.
Latvijas Valsts ceļi (LVC) ir sagatavojusi jaunu valsts autoceļu „melno punktu” karti. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, „melno punktu” skaits ir samazinājies un 2011.-2013. gadā uz valsts ceļiem ir konstatēti 58 „melnie punkti”.
2009.-2011. gadā uz valsts autoceļiem bija 62 „melnie punkti”, 2007.-2009. gadā – 174.
„Melnie punkti” ir bīstamākās vietas uz valsts autoceļiem. Par “melno punktu” tiek uzskatīta vieta, kur viena kilometra garumā trīs gadu laikā ir notikuši astoņi vai vairāk satiksmes negadījumi vai ir trīs vai vairāk bojā gājušie. Savukārt krustojums uzskatāms par „melno punktu”, ja šie negadījumi notikuši 150 m rādiusā uz katru pusi.
Viens no iemesliem “melno punktu” skaita samazinājumam ir LVC veiktie satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi. Piemēram, Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils–Babīte) pašā sākumā, kur agrākā bīstamā krustojuma vietā ir rotācijas aplis, vai uzstādītais luksofors pie pagrieziena uz Baložiem uz Bauskas šosejas. Ievērojami līdzekļi savulaik tika ieguldīti ceļa infrastruktūrā Koknesē: tika uzstādīts apgaismojums, izveidoti gājēju celiņi un izbūvēta Daugavpils šosejai paralēla iela, kā arī ar luksoforu regulējams krustojums. Pateicoties tam, „melnā punkta” Koknesē vairs nav.
Kā pirmais un izteiksmīgākais „melnais punkts” šobrīd ir noteikts Ventspils šosejas krustojums ar Jelgavas–Tukuma ceļu. Jau šogad to sāks pārbūvēt par rotācijas apli. Tāpat šogad tiks pabeigti tādi drošības uzlabošanas projekti kā gājēju celiņi Līgatnē un Ulbrokā un apgaismojuma ierīkošana pie Baltezera kokaudzētavas uz Tallinas šosejas.
Melno punktu karte un tabula ir apskatāma LVC mājaslapā sadaļā Ceļu lietotājiem vai saitē http://lvceli.lv/lat/celu_lietotajiem/melno_punktu_karte/, kur to var arī izdrukāt.
Foto: Publicitātes foto
LASI VĒL
- AizliegtaisPaņēmiens: eksperiments - braukšana ar atļauto ātrumu (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ardievu, Audi A4 ! Izmēģinām jaunāko Audi A5 (+ VIDEO)
- Pirmais tests VOYAH FREE elektroauto no Ķīnas. 4.4 sek līdz 100 km/h, 100 kW baterija, ap 85000 EUR (+ VIDEO)
- Rudens braucienā skaidrojam, kas kopīgs Porsche Macan un Taycan (+VIDEO)
- Nolietotās riepas – citur jāmaksā, citur pieņem bez maksas (+ VIDEO)
- No 1. novembra uz Dienvidu gaisa pārvada samazinās atļauto braukšanas ātruma uz 50 - CIENĪSIM VIENS OTRU? (+ VIDEO)
- VOLKSWAGEN GOLF auto tests 8 paaudzes face-lift! 1.5L, 150 Zs, patēriņš 5.4L, no 0-100 km/h 8.4 sek (+ VIDEO)
- Attīstībai nav robežu. Kas ir Nissan Ariya Evolve+? (+ VIDEO)
- Xiaomi SU7 Ultra uzstāda jaunu Nirburgringas rekordu (+ VIDEO)
- Liepājā pret dzērājšoferi sākts 21 administratīvā pārkāpuma process un viens kriminālprocess (+ VIDEO)