Savākti vairāk nekā 12 000 paraksti pret akcīzes nodokļa celšanu autogāzei
Savāktos parakstus Latvijas Gāzes asociācija apkopos un iesniegs Saeimā, lūdzot Saeimas deputātus apturēt Ekonomikas ministrijas priekšlikuma tālāku virzību.
Divu nedēļu laikā vairāk nekā 12 tūkstoši autobraucēji Latvijā ir parakstījušies pret akcīzes nodokļa likmes celšanu autogāzei. Savāktos parakstus Latvijas Gāzes asociācija apkopos un iesniegs Saeimā, lūdzot Saeimas deputātus apturēt Ekonomikas ministrijas priekšlikuma tālāku virzību.
“Papildu ieņēmumi valsts budžetā nedrīkst kalpot par attaisnojumu nodokļu palielināšanai. Ir nepieciešamas nopietnas debates Saeimas frakcijās par to, ko valsts vēlas panākt, palielinot akcīzes nodokļa likmi autogāzei. Ja mēs vēlamies dzīvot zaļākā Latvijā un elpot tīrāku gaisu, tad tā ir politiska izšķiršanās un ir nepieciešams apturēt Ekonomikas ministrijas priekšlikumu. Turklāt fakts, ka 12 tūkstoši iedzīvotāji divu nedēļu laikā ir parakstījušies pret nodokļa palielinājumu, apliecina, ka arī pusotrs santīms pie esošā iedzīvotāju ienākuma līmeņa, īpaši reģionos, ir nozīmīgs palielinājums. Pie tam pret nodokļa celšanu ir parakstījušies arī autovadītāji, kas nelieto autogāzi, jo izprot nepieciešamību atbalstīt videi draudzīgāku, alternatīvu degvielu,” norāda Latvijas Gāzes asociācijas vadītājs Valdis Bergs.
Autogāzes lietotāju skaits pēdējo divarpus gadu laikā ir pieaudzis gandrīz par trīs ceturtdaļām jeb 68%, tomēr joprojām tie ir tikai 6,2% no transportlīdzekļiem, kas piedalās kopējā satiksmē. Autogāzi lielākoties izvēlas iedzīvotāji reģionos, kuriem ikdienā uz darbu ir jāmēro vairāki desmiti kilometru, bet publiskais transports nav pieejams.
“Uz kopējā fona ieņēmumi valsts budžetā no šī priekšlikuma būs relatīvi niecīgi, tomēr nozarei tas nozīmē tālākas attīstības iesaldēšanu, jo cilvēki pārstās ieguldīt līdzekļus autogāzes iekārtu uzstādīšanā. Jau šobrīd Ekonomikas ministrijas spekulācijas un publiskie izteikumi par akcīzes nodokļa palielināšanu, ir atstājuši dramatisku efektu uz nozari,” skaidro asociācijas vadītājs Valdis Bergs.
Kopumā pēckrīzes laikā, meklējot efektīvākus risinājumus izmaksu samazināšanai, gan uzņēmumi, gan mājsaimniecības veica nopietnas investīcijas, uzstādot automašīnās autogāzes iekārtas. Pēdējā pusotra gada laikā vien investīciju apjoms sasniedza 10 miljonus latu.
“Domājot par vides aspektiem, lielā daļā Eiropas Savienības valstu autogāzes izmantošana tiek veicināta valsts līmenī, jo tās izmantošana samazina gāzu toksiskumu. Rīgā regulāri tiek pārsniegts pieļaujamais gaisa piesārņojuma līmenis, kuru rada tieši autotransporta izplūdes gāzes, kas savukārt ietekmē iedzīvotāju veselību,” uzsver Valdis Bergs.
Parakstu vākšana norisinājās divas nedēļas, no 2. līdz 15.septembrim. Parakstīties varēja Latvijas Gāzes asociācijas biedru autogāzes uzpildes stacijās.
Jau iepriekš ziņots, ka iebildumus pret Ekonomikas ministrijas priekšlikumu palielināt akcīzes nodokli autogāzei ir paudusi ne tikai Latvijas Gāzes asociācija, bet arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, Latvijas degvielas tirgotāju asociācija un Degvielas tirgotāju un ražotāju savienība un daudzas citas nevalstiskās organizācijas un auto nozares asociācijas.
Latvijas Gāzes asociācijā apvienojušies astoņi nozīmīgākie autogāzes mazumtirdzniecības uzņēmumi Latvijā, kas pārstāv 70% no kopējās tirgus daļas. Pērn sašķidrinātās naftas gāzes nozares kopējais apgrozījums bija vairāk nekā 70 miljoni latu, tai skaitā autogāzei - 24,8 miljoni latu, savukārt nodokļos tika veikti maksājumi vairāk nekā 10 miljonu latu apmērā.
LASI VĒL
- Elektriskā dižpārdokļa otrā dzīve. Pirmais brauciens ar jauno Nissan Leaf (+ VIDEO)
- Tas bija pirms 9 gadiem - Šogad ziema mūs pārsteidza Rīga-Jūrmala šoseja 4.11.2016 (+ VIDEO)
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.517 un 95 benzīns 1.537 EUR - 03.11.2025. (+ VIDEO)
- Redzi un esi redzams. Kā uzlabot auto standarta gaismas? (+ VIDEO)
- BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
- Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
- Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
- Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
- Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
- Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
