SARUNAS, KAS VAR BEIGTIES TRAĢISKI
		Mobilo telefonu lietošana braukšanas laikā var būt vēl bīstamāka par braukšanu dzērumā. Tomēr tikai 19% autovadītāji, jautāti par mobilo telefonu lietošanu braukšanas laikā, šo faktu noliedza.*
Renault Braukšanas Skolas veiktās aptaujas ietvaros 45% respondentu atzina, ka lieto mobilos telefonus, turot tos rokā, 26% respondenti izmanto brīvroku ierīces, 8% lasa un sūta īsziņas un e-pastus un 2% lieto internetu.*
Autovadītāja reakcijas laiks, runājot pa mobilo tālruni, samazinās vairākus desmitu reižu neatkarīgi no tā, vai vadītājs izmanto brīvroku ierīci vai tur telefonu pie auss, jo saruna pati par sevi novērš mūsu uzmanību ļoti lielā mērā. „Bieži vien autovadītāji neapzinās patieso risku, izmantojot mobilo telefonu , esot pie stūres. Tā vietā, lai skatītos uz ceļu, vadītājs vairāk koncentrējas uz sarunu, ko bieži pavada virkne dažādu emociju. Papildus tam, bieži vien sarunu biedrs ir grūti sadzirdams, tāpēc nepieciešama vēl lielāka koncentrēšanās, lai turpinātu sarunu. Sarunas laikā redzes lauks ievērojami samazinās, un braukšana kļūst nevienmērīga. Šādi pavisam viegli var nepamanīt briesmas, kas var izraisīt traģēdiju,” norāda Renault Braukšanas Skolas vadītājs.
Reakcijas laiks samazinās, ja vadītājs braukšanas laikā runā pa mobilo telefonu. Īsziņu rakstīšana un lasīšana, e-pastu sūtīšana un interneta lietošana – tas viss ir vienlīdz bīstami, jo tādējādi autovadītājs novērš skatienu no ceļa. Autovadītāja uzmanības novēršana ir neizbēgama pat tad, ja runa ir par pavisam īsas ziņas nosūtīšanu.
*Avots: Renault Braukšanas Skolas veikta aptauja
Renault Braukšanas Skola ir pirmā Renault zīmola pareizas braukšanas tehnikas apmācības skola pasaulē. Tā atrodas Varšavas-Bemovo lidostas teritorijā. Skola piedāvā apmācību kursus gan individuāli, gan uzņēmumiem, īpašas programmas piegādes automobiļu vadītājiem, apmācības braukšanai pilsētā, “eko-braukšanas” kursus, kā arī dažādas lekcijas par psiholoģiju un satiksmes drošību un pirmās palīdzības kursus. Skolas apmācības laukuma kopējā platība ir 50 000 m², ieskaitot slīdēšanas trasi 120 m un sānslīdes apli 60 m diametrā, kā arī dažādas citas instalācijas, piemēram, imitējot bezceļu braukšanu.
Renault Braukšanas Skola ir Ceļu drošības partnerības un Polijas automobiļu asociācijas biedrs. Papildu informāciju skatīt: http://www.szkolajazdyrenault.pl/english/
LASI VĒL
- BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
 - Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
 - Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
 - Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
 - Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
 - Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
 - Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
 - Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
 - Ko Jūrmalā neiznīcināja vētra, to tagad iznīcina vētras seku sakopēji (+ VIDEO)
 - Brauciens uz veikalu noslēdzas ar avāriju un pakaļdzīšanos (+ VIDEO)
 
