Sagatavojiet savu automašīnu pavasarim

Foto: publicitātes foto
27.04.2011

Stūres brīvgaita, sūces, bojātas vējstikla slotiņas, motoreļļas trūkums – tas nav kaut kādu kataklizmu, bet gan zemu temperatūru izraisītās sekas. Statistikas dati liecina, ka aptuveni 5% no visiem satiksmes negadījumiem notiek tieši slikta automašīnas tehniskā stāvokļa dēļ. Tieši tāpēc pavasaris ir labākais laiks, lai sagatavotu savu auto drošai braukšanai.

„Par automašīnu ir jārūpējas visu gadu, tomēr pēc ziemas perioda automašīnas tehniskajam stāvoklim vajadzētu pievērst papildu uzmanību. Pavasarī autovadītāji nereti izvēlas veikt garākus ceļojumus, kuriem, savukārt, automašīnas tehniskais stāvoklis varētu arī nebūt gatavs,” brīdina Renault Braukšanas skolas direktors.

Auksts laiks vadītājus attur no piemērotas aprūpes par savām automašīnām. Tieši tāpēc, sākoties siltākam laika periodam, mums vajadzētu pievērsties automašīnas mazgāšanai un apkopei, atceroties, ka apkope vajadzīga ne tikai virsbūvei. Ziemas laikā šasija nonāk ciešā saskarē ar sāli, kas var izraisīt koroziju. Tieši tāpēc jāveic profesionāla mazgāšana. Tomēr svarīgi atcerēties, ka ne tikai sāls rada bojājumus mūsu auto – braucot ziemas laikā šasija nereti uzsitas uz sniega vaļņiem vai ledus klučiem, un tas var radīt mehāniskus bojājumus. „Zīmes, kas liecina par automašīnas bojājumiem, ir, piemēram, palielināta stūres brīvgaita, neparastas skaņas, kas rodas, griežot stūri u.c.,” skaidro Renault Braukšanas skolas instruktori.

Ziemas sezonas laika apstākļi – sniegputenis, apledojuši ceļi – pieprasa izmantot vienu no svarīgākajiem automašīnas elementiem – bremzes. Intensīva bremzēšana, netīrumi, sāls, pastiprināta ABS un ESP sistēmu pielietošana – tam visam ir negatīva ietekme uz bremzēšanas sistēmu. Tāpēc pavasaris ir ideāls laiks, lai veiktu bremžu pārbaudi kādā no autorizētajiem servisiem.

Ziemas periodā bojātas tiek arī vējstikla tīrīšanas slotiņas. Lai gan logu tīrītāji nav paredzēti sniega un ledus notīrīšanai, tomēr nereti ziemā autovadītāji, iedarbinot automašīnu, tūdaļ ieslēdz logu tīrītājus, lai atbrīvotos no sniega kārtas uz vējstikla. Un tas viss veicina strauju logu tīrītāju slotiņu nolietošanos.

Vējstikla tīrītāja slotiņas vajadzētu mainīt divas reizes gadā, un visvairāk nepieciešams tas ir tieši pavasarī. „Redzamībai ir ļoti liela nozīme, ja runājam par drošību, tieši tāpēc vajadzētu pievērst īpašu uzmanību vējstikla stāvoklim. Arī logu tīrītāja slotiņām ir milzīga nozīme,” brīdina Renault Braukšanas skolas instruktori.

Zemām temperatūrām var būt arī ļoti negatīva ietekme uz automašīnas gumijas elementiem. Tieši tāpēc vajadzētu pārbaudīt gumijas elementu tehnisko stāvokli. Ja tiek pamanīti bojājumi, tie nekavējoties jānovērš. Nekādi bojājumi, pat visniecīgākie, nevar tikt ignorēti. Tādējādi iespējams izvairīties no tehniskām problēmām, ko var radīt sākumā šķietami nelieli bojājumi.

Ziema var atstāt arī negatīvu efektu uz automašīnas šķidrumiem un eļļu. Tāpēc pavasarī ieteicams apmeklēt servisu, lai papildinātu bremžu šķidrumu, stūres pastiprinātāja eļļu, motoreļļu u.c. Noteikti jāatceras nomainīt arī logu mazgāšanas šķidrumu pret tādu, kas ir efektīvāks pie augstākām temperatūrām.

Tiem, kas neizmanto vissezonas riepas, jāatceras, ka pavasarī tās jānomaina. Tomēr esiet uzmanīgi – nesteidzieties ar ziemas riepu nomaiņu pret vasaras riepām. Pavasarī vēl joprojām diezgan bieži temperatūra noslīd zem nulles grādiem, un ceļa virsmas mēdz apledot. „Vasaras sezonas riepas sevi attaisno, ja gaisa temperatūra ir virs 7°C. Bet, kad pienācis laiks tās nomainīt, noteikti jāpievērš uzmanība protektoram,” brīdina Renault Braukšanas skolas instruktori. Tieši riepu defekts ir vainīgi 20,8% autoavāriju gadījumu, kas notiek slikta automašīnas tehniskā stāvokļa dēļ.

Automašīnas sagatavošana pavasarim vienlīdz svarīga ir arī tiem autovadītājiem, kas ziemas periodā neizmanto personīgo automašīnu, izvēloties citus pārvietošanās veidus. Vienlaikus jāatceras, ka visas pārbaudes un apkopes būtu jāveic autorizētos servisos, kas piedāvā oriģinālās rezerves daļas.