Renault atkārtoti apstiprina savu atbalstu elektromobīļu elektriskajai industrijai francijā
2010.gadā Renault un CEA uzsāka stratēģisku partnerību jomās par videi draudzīgiem transporta līdzekļiem un mobilitāti, kas pieejama ikvienam. Partnerības ietvaros tika parakstīti vairāki līgumi par pētījumiem, ieskaitot stratēģiskās sadarbības līgumu par jaunām bateriju tehnoloģijām.
Renault/CEA kopīgi izveidotā laboratorija, balstoties uz minēto līgumu, tika izveidota ar mērķi izstrādāt jaunas litija-jona bateriju tehnoloģijas. Laboratorijā veiktie pētījumi kopš 2010.gada, kas katru gadu izmaksā aptuveni 15 miljonus eiro, rezultējušies iespējās sākt veikt testus reālā dzīvē.
Šobrīd tiek sagatavots trīspusējs sadarbības līgums starp Renault, CEA un LG Chem, kuru plānots parakstīt nākamā gada septembrī. Šis līgums papildina šī brīža pētījumus, ko īsteno Renault un CEA, kam ir plašāks pārklājums, jo jaunais līgums būs saistīts tikai ar nākamās paaudzes bateriju attīstību. Šīs baterijas nodrošinās augstāku izpildījumu, runājot izturību un ātrās uzlādes kapacitāti. LG Chem, kas ir atzīts par starptautisko elektrisko bateriju ražošanas līderi, piedāvās savu tehnoloģisko pieredzi, kas iegūta vairāk kā 15 gadu laikā. Līdz mūsdienām LG Chem ieguvis vairāk kā 6000 patentus.
Renault atbalsta Eiropas bateriju rūpnīcas izveidi Francijā
Ņemot vērā šodienas ekonomisko situāciju, Renault ir ieinteresēts veidot attiecības ar potenciālajiem investoriem bateriju rūpnīcā, kas apmierinātu Eiropas tirgus vajadzības. Sarunu ietvaros Renault ir apstiprinājis un atbalsta bateriju rūpnīcas izveidi Francijā, ko plāno LG Chem.
Šobrīd tiek rūpīgi izvērtētas potenciālās rūpnīcas vietas. Svarīgi, lai Renault un LG Chem izvēlētajā rūpnīcas izveides vietā būtu iespēja ilgtermiņā paplašināties, lai varētu palielināt kapacitāti, ražojot elektrodus. Elektrodi ir galvenā elektrisko bateriju sastāvdaļa. To ražošanai nepieciešamas progresīvas tehnoloģijas, kā arī stingri jāievēro vides prasības, it sevišķi, runājot par vibrācijām.
Vēl vairāk – neatkarīgi no tā, kur rūpnīca atrodas, svarīgi, lai tā būtu viegli sasniedzama visiem Eiropas tirgiem, tādējādi samazinot loģistikas izmaksas. Ražošanas kapacitātei un piedāvāto vakanču skaitam vajadzētu būt lielākam, kā plānots.
LASI VĒL
- Vai atbalsti, ka ziemā tiek mainīts maksimālais atļautais braukšanas ātrums no 110 uz 90 km/h? (+ VIDEO)
- Trīs vienā jeb ar ko īpašs Audi A5 lādējamais hibrīds? (+ VIDEO)
- Svētku brīvdienās policija veiks masveida pārbaudes uz ceļiem (+ VIDEO)
- Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO)
- Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia
- Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO)
- Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO)
- Autoceļu lietošanas nodevas kravas transportam no janvāra vēl nepaaugstinās (+ VIDEO)
- Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)
- Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
