Renault 4 pārņem vadību
No milzīgā un grūti veicamā Austrumāfrikas safari, kur to vadīja Bernard Consten un Claude Le Guézec un kur tas 1962. gadā ieņēma piekto vietu savā kategorijā, uz Monte Karlo ralliju un Dienvidamerikas trases, Renault 4, pateicoties ceļu izmantošanas īpatnībām un tā spēcīgajai virsbūvei, ļāva vairākām paaudzēm pieņemt motosporta izaicinājumus un aplūkot pasauli.
"Coupe de France Renault Cross Elf" : dubļu sacīkšu skola
Rādot ceļu ar Coupe Gordini, Renault 1974. gadā palielināja ‘’Feeder Formulas’’, uzsākot "Coupe de France Renault Cross Elf" ražošanu. Sadarbībā ar speciālistu žurnālu ‘’Champion’’, Renault ļāva autosacīkšu vadītājiem iesācējiem izmēģināt un pārbaudīt dubļu sacensību prieku. Lai tās būtu tik ekonomiskas, cik vien iespējams, autosacīkstēs varēja piedalīties tikai ar Renault 4s automašīnām. Automašīnu pārveidošana tika samazināta līdz pašam minimumam, lielākoties pārveidojot automašīnas korpusu un šasijas. Virsbūvei bija jāatbilst sākotnējām specifikācijām, tikai sānu logi, gaismas un rumbu vāciņi varēja tikt noņemti, un vējstiklam, ja to izlēma atstāt, bija jābūt trīskāršam. "Coupe de France Renault Cross" autosacīkšu braucēju vidū bija ļoti iecienīts un guva milzīgu atzinību, pateicoties tā zemajai reģistrācijas maksai (gandrīz 200 franku) un vairāk kā 10 000 franku naudas balvai katrās sacensībās, un Renault 5 Coupe, ko Renault apsolīja sezonas uzvarētājam. Vidēji apmēram 60 sacīkšu braucēji cīnās par to, un vairāk kā 5 00 skatītāju noskatījās 12 posmus, kas veidoja vienu sezonu.
Aicinājums: redzēt pasauli
1960. gadu beigās brīvību mīlošie jaunieši sāka doties tālākos ceļojumos. Šajos pārbraucienos viņi devās ar savām ikdienas automašīnām, kas parasti bija Renault 4, lai drosmīgi dotos pasaules ceļos. Āzija tajā laikā bija ļoti moderns galamērķis, tas piesaistīja lielāko daļu piedzīvojumu meklētāju. Mazāks, taču arī ievērojams, skaits ceļotāju devās uz Sahāras reģionu Āfrikā. Sahāra ar savu tūkstošiem jūdžu tukšumu un smiltīm veidoja grūtības, kas daudziem bija nepārvaramas. Vieni no piedzīvojumu meklētājiem brāļi Marreau šeit remdēja slāpes pēc piedzīvojumiem. 1969. gadā viņi devās izpētes braucienā, un viņu mērķis bija pārspēt rekordu braucienā no Cape līdz Alžīrai, kas bija uzstādīts vienu gadu iepriekš, braucot ar Renault 12.
Parīze - Dakāra: Dāvids pret Goliātu
Astoņus gadus vēlāk un atkal ar Renault 4 automašīnu šie paši brāļi nostājās pie starta līnijas, lai veiktu jaunu rallija sacensību posmu no Parīzes līdz Dakārai. Šo distanci viņi veica teicami - kopvērtējumā viņi bija piektie un otrie savā kategorijā. Viņus apsteidza spēcīgais Range Rover V8, kas bija divreiz jaudīgāks par Renault 4. 1980. gada sacensībās brāļi Marreau izmantoja Renault 4, kas tika darbināts ar Renault 5 "Alpine" dzinēju. Viņi ieņēma trešo vietu un atpalika tikai desmit minūtes no sacensību uzvarētājiem. Parīzes - Dakāras sacensības kļuva leģendāras, brāļi Marreau - par varoņiem un Renault 4 - par simbolu, ka arī amatieri var sacensties par uzvaru blakus oficiālajām komandām.
Desmit tūkstoši jūdzu ar Renault 4!
Michèle Ray Eliane Lucotte, Betty Gérard un Martine Libersart: četras jaunas sievietes pārceļo kontinentu. Desmit tūkstoši jūdžu veda caur Ushuaia, Tierra del Fuego un Anchorage, Alaska, un caur visu garo Amerikas kontinentu. Četru ar pusi mēnešu laikā abām komandām bija jāpārvar daudz dažādi braukšanas apstākļi: Andu kalni, Amazones džungļi, Jūtas sāls tuksnesis un Tierra Del Fuego klinšu nogāzes, kur varēja pārbaudīt Renault 4 izturību un veiklību.
"Routes du Monde"
1966. gadā Renault, sadarbojoties ar Francijas pētnieku un ceļotāju asociāciju, uzsāka "Routes du Monde" programmu. Šīs programmas ietvaros tika organizētas tematiskas ekspedīcijas no sešām līdz astoņām jauniešu grupām vecumā no 18 līdz 25 gadiem, izmantojot Renault 4 automašīnas. Šīs programmas dalībniekiem bija jāiesniedz savs tematisks ceļojuma maršruta plāns uz jebkuru vietu pasaulē. Katru gadu tika saņemti no 150 līdz 200 pieteikumiem. Renault aizdeva savas automašīnas no viena mēneša līdz pat gadam un arī vairāk, ja vien tas bija nepieciešams, kā arī piedāvāja apmeklēt kursus, kuros varēja apgūt mehāniķa, fotogrāfa vai operatora iemaņas. Programma darbojās līdz 1984. gadam.
Renault 4 iesaistās „4L Trophy” sacensībās
Interesanta parādība ir, ka jaunieši arī 21. gadsimtā Renault 4 ir izvēlējušies kā simbolisku brīvības ikonu. Tas noteikti ir "4L Trophy" nopelns. Šī sacensības tika uzsāktas 1998. gadā. 1200 studentu komandām ir jāveic 4000 jūdžu gara orientēšanās trase, kuras maršruts ir no Parīzes līdz Marokai. Lielākā daļa šo sacensību dalībnieku automašīnas ir nokalpojušas daudzus gadus un nobraukušas tūkstošiem jūdžu. Renault 4 burvība nekur nav zudusi - tas joprojām piedalās šajās sacensībās un spēj braukt visdažādākajos ceļa apstākļos. Renault 4 ir tik uzticams, ka tas nekad nesalūzt un neizjūk - amatieru komandas piedalās šajās sacensībās, un viņu rīcībā ir tieši tik resursi, cik var paņemt līdzi automašīnas salonā.
LASI VĒL
- Vāji nervi? - autovadītāja strauji izvairās, taču no avārijas neizbēg (+ VIDEO)
- Divi bojāgājušie, vairāk nekā 60 ievainoti - Magdeburgā automašīna ietriekusies cilvēkos Ziemassvētku tirdziņā
- ReTV: Alūksnes pusē ieslīd grāvī un apgāžas autobuss; ko saka ceļu uzturētāji? (+ VIDEO)
- Kā brauca, tā aizbrauca - Mercedes vadītājs "neredz" pāreju (+ VIDEO)
- Cauri salona sienai – saniknots pircējs atdod pirms dažām stundām iegādātu auto (+ VIDEO)
- Valsts policija: Svētku laikā notiks pārbaudes; jārēķinās ar īslaicīgiem satiksmes traucējumiem (+ VIDEO)
- Kas apkops un remontēs ķīniešu Dongfeng auto ārpus Rīgas? (+VIDEO)
- Nepamana sastrēgumu (+ VIDEO)
- Dobeles novadā apturēts bēgošs transportlīdzeklis; tā vadītājs alkohola reibumā (+ VIDEO)
- Kādus defektus un kļūmes sedz autoražotāja garantija? (+VIDEO)