Pirmie ar ūdeņradi darbināmie "Honda Clarity Fuel Cell" ierodas Eiropā

Japānas autobūves kompānija Honda uzsākusi ar ūdeņraža degvielu darbināmo "Honda Clarity Fuel Cell" piegādi Eiropas tirgum.
Pirmie seši eksemplāri novembra beigās jau nobraukuši no kuģa un tiks piegādāti klientiem Londonā un Kopenhāgenā HyFIVE („Hydrogen for Innovative Vehicles“) projekta ietvaros. Atgādināsim, ka HyFIVE ir projekts, kas cenšas popularizēt ar ūdeņradi darbināmos auto, iepazīstināt ar šo tehnoloģiju plašākas iedzīvotāju masas un izveidot atbilstošu infrastruktūru Eiropas valstīs.
Pēc pirmā etapa sekos nākamā attīstības fāze, kad 185, dažādu kompāniju ražotie ar ūdeņradi darbināmie auto tiks piegādāti privātajiem pasūtītājiem un uzņēmējiem Dānijā, Vācijā, Lielbritānijā, Itālijā, Austrijā un Zviedrijā.
"Clarity" degvielas šūnu ("Clarity FuelCell") tehnoloģija ir pasaulē pirmā ražošanā palaistā degvielas šūnu tehnoloģija, kurā viss degvielas šūnu piedziņas bloks atrodas zem motora pārsega. Ar autonomiju līdz pat 366 jūdzēm (589 km) "Clarity" degvielas šūnu auto sasniedz klasē labākos autonomijas diapazona rādītājus, vienlaikus ar unikālo aprīkojuma paketi pirmo reizi šāda tipa automašīnā piedāvājot salona dizainu ar vietu pieciem pasažieriem.
"Honda Clarity Cell" savu pasaules pirmizrādi svinēja Tokijas autoizstādē pagājušā gada oktobrī.


Foto: Publicitātes attēls

LASI VĒL
- Lēciens no 100 metru augstas klints - šovs amerikāņu gaumē (+ VIDEO)
- 20 kilometrus "pret spalvu" (+ VIDEO)
- Kravas auto šoferis nesavalda piekabi (+ VIDEO)
- Lexus RZ ar lielāku bateriju, ātrāku uzlādi un drive-by-wire stūresratu (+ VIDEO)
- Avārija Jēkabpils rotācijas aplī – šoferim radušās veselības problēmas (+ VIDEO)
- Porsche 911 GT3 RS saduras ar BMW M2 - pamatīga avārija Nirburgringā (+ VIDEO)
- Dubļu kross Igaunijā (+ VIDEO)
- Minikrosovers Toyota Aygo X kļuvis par mazāko hibrīdauto savā klasē (+ VIDEO)
- Jānis Vanks izmēģina Volkswagen California Ocean (+ VIDEO)
- Par ko tāda attieksme? (+ VIDEO)