Padomi, kā sagatavot automašīnu ziemai
Uzsnidzis pirmais sniegs, gaisa temperatūra naktī un arī dienā noslīd zem 0 grādu atzīmes, tāpēc ir pēdējais brīdis sagatavot savus spēkratus ziemai, ne tikai uzliekot ziemas riepas.
Autovadītājiem pirmais pārsteigums bija jau oktobra beigās, kad daži automobiļi ar dīzeļdzinējiem vai nu neiedarbojās, vai palika uz ceļa, bet kā sagatavot automobili tagad t.s. īstās ziemas iestāšanās brīdim?
Peugeot automobiļu importētājs Baltijas valstīs, KW Bruun Baltic pēcpārdošanas vadītājs Andruss Seavers: „Pirms lielākajām salnām vajadzētu izdarīt trīs vienkāršas lietas – apskatīt akumulatoru, pārbaudīt šķidrumus un nodrošināt labu redzamību.
Foto: iAuto
Lai novērstu problēmas ar iedarbināšanu, varētu iebraukt dīleru autoservisā un pārbaudīt akumulatoru. Tas ir nedaudz apgrūtinoši un prasa laiku, taču nepatīkamāk un dārgāk ir palikt uz ceļa un pasūtīt iedarbināšanas vai vilcēja palīdzību. Jaunākajiem automobiļiem pie akumulatora skavām atrodas arī elektronika, turklāt no akumulatora ir atkarīga visa automobiļa elektronikas sistēma, tādēļ vajadzētu izvairīties no akumulatora noņemšanas pašam un uzlādes laikā rūpīgi sekot lietotāja pamācības norādījumiem.
Svarīgāka par citiem šķidrumiem ir degviela, un, pienākot pirmajam aukstajam laikam, automobiļu ar dīzeļdzinējiem īpašniekiem ir vērts būt uzmanīgiem. Lai gan degvielas uzpildes staciju tīkli bija sagādājuši pārejas laika degvielu, arī šogad oktobra beigās daudzas automašīnas palika uz ceļa, īpaši jaunākās. Jaunie dīzeļa automobiļi patērē maz degvielas, pat mazāk nekā četrus litrus uz simts kilometriem, un degvielas tvertnes ir kļuvušas lielākas, ietilpinot jau 55-60 litrus. Tādējādi oktobra pēdējā nedēļā ceļmalā stāvošo automobiļu degvielas tvertnēs bija septembrī uzpildītais vasaras dīzelis.
Papildus vasaras dīzelim problēmas un tēriņus var radīt arī vasaras mazgāšanas šķidruma izmantošana stiklu tīrīšanas tvertnē. Ja šķidrums ir jau sasalis, spēkratam būtu jāatrod vieta, kur tas kādu laiku varētu uzsilt. Ja arī pēc stāvēšanas siltākā vietā stiklu mazgāšana nedarbojas, būtu jāpārbauda atbilstošais drošinātājs drošinātāju kārbā. Ar sasalšanu saistās arī risks, ka ir cietis stikla mazgāšanas šķidruma sūknis, šādā gadījumā palīdzība jau ir jālūdz darbnīcā.
Pēdējā vienkāršā un svarīgā lieta, lai sagatavotos ziemai, ir labas redzamības nodrošināšana. Vējstikla tīrītāji būtu jānomaina katru gadu un jau rudenī, kad satiksmē ir ļoti svarīgi būt redzamam un redzēt. Turklāt transportlīdzeklī būtu jābūt ledus skrāpim, sniega birstei un citiem praktiskiem palīglīdzekļiem, piemēram, īpašiem ledus atkausētājiem, kas palīdzēs atkausēt arī apsalušus priekšējos lukturus. Tiem, kas pārvietojas ārpus lielākām pilsētām, automobilī varētu būt arī kāda mazizmēra sniega lāpsta.
Visas šīs darbības, protams, būtu jāveic tiem priekšzīmīgajiem automobiļu īpašniekiem, kuriem vasaras riepas ir jau nomainītas pret prasībām atbilstošām ziemas riepām.”
LASI VĒL
- Izveidots Latvijā pirmais bateriju parks (+ VIDEO)
- Naktī Latgalē apturēts robežsardzes mikroautobusam līdzīgs transportlīdzeklis ar 25 robežpārkāpējiem (+ VIDEO)
- AizliegtaisPaņēmiens - Vasaras traģiskās avārijas. Kas secināts? (+ VIDEO)
- Kamēr ēdu burgeri uzlādēju elektroauto 50 km distanci 7 minūtēs! Tas ir ātri vai ilgi? (+ VIDEO)
- AizliegtaisPaņēmiens: eksperiments - braukšana ar atļauto ātrumu (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ardievu, Audi A4 ! Izmēģinām jaunāko Audi A5 (+ VIDEO)
- Pirmais tests VOYAH FREE elektroauto no Ķīnas. 4.4 sek līdz 100 km/h, 100 kW baterija, ap 85000 EUR (+ VIDEO)
- Rudens braucienā skaidrojam, kas kopīgs Porsche Macan un Taycan (+VIDEO)
- Nolietotās riepas – citur jāmaksā, citur pieņem bez maksas (+ VIDEO)
- No 1. novembra uz Dienvidu gaisa pārvada samazinās atļauto braukšanas ātruma uz 50 - CIENĪSIM VIENS OTRU? (+ VIDEO)