Padomi, kā sagatavot automašīnu ziemai

Foto: iAuto
Peugeot Baltic | 23.11.2014

Uzsnidzis pirmais sniegs, gaisa temperatūra naktī un arī dienā noslīd zem 0 grādu atzīmes, tāpēc ir pēdējais brīdis sagatavot savus spēkratus ziemai, ne tikai uzliekot ziemas riepas.

Autovadītājiem pirmais pārsteigums bija jau oktobra beigās, kad daži automobiļi ar dīzeļdzinējiem vai nu neiedarbojās, vai palika uz ceļa, bet kā sagatavot automobili tagad t.s. īstās ziemas iestāšanās brīdim?

Peugeot automobiļu importētājs Baltijas valstīs, KW Bruun Baltic pēcpārdošanas vadītājs Andruss Seavers: „Pirms lielākajām salnām vajadzētu izdarīt trīs vienkāršas lietas – apskatīt akumulatoru, pārbaudīt šķidrumus un nodrošināt labu redzamību.

Foto: iAuto

Lai novērstu problēmas ar iedarbināšanu, varētu iebraukt dīleru autoservisā un pārbaudīt akumulatoru. Tas ir nedaudz apgrūtinoši un prasa laiku, taču nepatīkamāk un dārgāk ir palikt uz ceļa un pasūtīt iedarbināšanas vai vilcēja palīdzību. Jaunākajiem automobiļiem pie akumulatora skavām atrodas arī elektronika, turklāt no akumulatora ir atkarīga visa automobiļa elektronikas sistēma, tādēļ vajadzētu izvairīties no akumulatora noņemšanas pašam un uzlādes laikā rūpīgi sekot lietotāja pamācības norādījumiem.

Svarīgāka par citiem šķidrumiem ir degviela, un, pienākot pirmajam aukstajam laikam, automobiļu ar dīzeļdzinējiem īpašniekiem ir vērts būt uzmanīgiem. Lai gan degvielas uzpildes staciju tīkli bija sagādājuši pārejas laika degvielu, arī šogad oktobra beigās daudzas automašīnas palika uz ceļa, īpaši jaunākās. Jaunie dīzeļa automobiļi patērē maz degvielas, pat mazāk nekā četrus litrus uz simts kilometriem, un degvielas tvertnes ir kļuvušas lielākas, ietilpinot jau 55-60 litrus. Tādējādi oktobra pēdējā nedēļā ceļmalā stāvošo automobiļu degvielas tvertnēs bija septembrī uzpildītais vasaras dīzelis.

Papildus vasaras dīzelim problēmas un tēriņus var radīt arī vasaras mazgāšanas šķidruma izmantošana stiklu tīrīšanas tvertnē. Ja šķidrums ir jau sasalis, spēkratam būtu jāatrod vieta, kur tas kādu laiku varētu uzsilt. Ja arī pēc stāvēšanas siltākā vietā stiklu mazgāšana nedarbojas, būtu jāpārbauda atbilstošais drošinātājs drošinātāju kārbā. Ar sasalšanu saistās arī risks, ka ir cietis stikla mazgāšanas šķidruma sūknis, šādā gadījumā palīdzība jau ir jālūdz darbnīcā.

Pēdējā vienkāršā un svarīgā lieta, lai sagatavotos ziemai, ir labas redzamības nodrošināšana. Vējstikla tīrītāji būtu jānomaina katru gadu un jau rudenī, kad satiksmē ir ļoti svarīgi būt redzamam un redzēt. Turklāt transportlīdzeklī būtu jābūt ledus skrāpim, sniega birstei un citiem praktiskiem palīglīdzekļiem, piemēram, īpašiem ledus atkausētājiem, kas palīdzēs atkausēt arī apsalušus priekšējos lukturus. Tiem, kas pārvietojas ārpus lielākām pilsētām, automobilī varētu būt arī kāda mazizmēra sniega lāpsta.

Visas šīs darbības, protams, būtu jāveic tiem priekšzīmīgajiem automobiļu īpašniekiem, kuriem vasaras riepas ir jau nomainītas pret prasībām atbilstošām ziemas riepām.”