Pabeigts ceļš no Ludzas līdz Nirzai
Ir pabeigts lielākais un viens no sarežģītākajiem šā gada ceļu būves objektiem - autoceļa posms no Ludzas līdz Nirzai, kas ir daļa no šosejas Jēkabpils – Rēzekne – Ludza – Krievijas robeža (Terehova).
Ir pabeigts lielākais un viens no sarežģītākajiem šā gada ceļu būves objektiem - autoceļa posms no Ludzas līdz Nirzai, kas ir daļa no šosejas Jēkabpils – Rēzekne – Ludza – Krievijas robeža (Terehova). Divu gadu laikā, no 2013. līdz 2014.gadam tur ir veikta jauna ceļa izbūve un esošo posmu rekonstrukcija kopumā 18 kilometru garumā, kopējās projekta izmaksas ir 20,3 miljoni eiro.
Foto: Atis Jansons
„Šis ir lielākais šā gada objekts ceļu būvē un vienlaicīgi viens no galvenajiem Latvijas tranzīta ceļiem, kas ir svarīgs ne vien Latgales novadam, bet arī visai valstij kopumā. Eiropas Savienības fondu līdzekļi, kurus varam ieguldīt galveno ceļu rekonstrukcijā ir liels atspaids un jau šobrīd notiek iepirkumi, lai apgūtu jaunā plānošanas perioda līdzekļus ceļu infrastruktūrai,” atzīmēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (attēlā vidū).
Darbus posmā Ludza – Nirza veica SIA „Strabag”, to kopējās izmaksas ir 20,3 milj. EUR.
No posma kopējā garuma, kas ir 17,8 km – 8,7 km ir jaunbūve, ceļš tika izbūvēts jaunā vietā, bet deviņos kilometros – rekonstrukcija.
Darbu ietvaros uzbūvēts jauns tilts pār Isnaudas upi, izbūvēti četri caurbraucamie tuneļi krustojumos ar vietējās lietošanas ceļiem. Savukārt, lai samazinātu pieslēgumu skaitu šosejai ir izbūvēti blakusceļi aptuveni septiņu kilometru garumā.
No būvniecības viedokļa šis ir bijis sarežģīts un laikietilpīgs darbs, jo autoceļa posmā ir purvi, kur kūdras slāņu biezums svārstās no 2 – 9 metriem, vietām sasniedzot pat 13 metrus.
Satiksmes intensitāte šajā ceļa posmā pēdējos gados svārstās nedaudz zem 2000 a/m diennaktī, no kurām apmēram puse ir kravas transports.
Līdz šim tika veikti remontdarbi arī posmos no Nirzas līdz Terehovai. 2007. – 2008.gadā tika veikti būvdarbi posmā Nirza – Ploski, kurus veica AS „A.C.B.” par kopējo līgumcenu 24,97 milj. latu (ieskaitot PVN 18%).
2011. – 2012.gadā tika izbūvēts posms no Ploskiem līdz Terehovai. Darbus veica AS „A.C.B.” par kopējo līgumcenu 7,5 milj. latu (ieskaitot PVN).
Remontdarbiem posmā no Ludzas līdz Nirzai konkurss tika sludināts divas reizes. 2009.g. tika uzsākti būvdarbi, kurus veica AS „A.C.B.” par līgumcenu 10,9 milj. latu (ieskaitot PVN), taču uzņēmējs nevarēja izpildīt līgumā paredzēto solītās līgumcenas ietvaros. Darbi tika izpildīti tikai 45% apmērā par 4,8 milj. latu (ieskaitot PVN).
LASI VĒL
- Lielais tests ir noslēdzies - ved prom 32 auto (+ VIDEO)
- Pauls Timrots dalās iespaidos par jaunākajiem auto no Dacia Duster līdz Mercedes-Benz E-klasei (+ VIDEO)
- Pāreja uz ziemas dīzeļdegvielu no 1. novembra(+ VIDEO)
- No senatnes aizgūts paņēmiens - Ērgļu pusē meža ceļu būvē no sīkbaļķiem (+ VIDEO)
- ASV driftētājs ar Dodge Charger ietriecas cilvēku pūlī; divi smagi ievainoti (+ VIDEO)
- 20 000 elektroauto 2030.gadā - reāls vai pārāk neambiciozs mērķis? (+ VIDEO)
- Kā DUS tirgu ietekmējusi “Straujupītes” ienākšana Rīgā? (+ VIDEO)
- Poļu autovadītājus aizliedzošais signāls neaptur (+ VIDEO)
- Kulbergs prasa atcelt ekspluatācijas nodokli automašīnām, kuras rada līdz 130 CO2 g/km izmešus (+ VIDEO)
- Izveidots Latvijā pirmais bateriju parks (+ VIDEO)