Opel Zafira Tourer ir "Videi draudzīgākais minivens 2014"
Opel jau ir ieguvis savu pirmo 2014. gada apbalvojumu! Vides institūts Ökotrend un žurnāls Auto Test ir atzinuši Zafira Tourer par "Videi draudzīgāko minivenu 2014".
Pusi no novērtējuma sastāda transportlīdzekļa darbības rādītāji (degvielas patēriņš, CO2 emisiju daudzums, emisiju standarti, trokšņu rādītāji), bet otra daļa balstīta uz automobiļa izstrādi un ražotāju. Opel populārais minivens uzvaru savā klasē guva ar zemo emisiju daudzumu izdalošo un īpaši ekonomisko 1,6 CNG (saspiestā dabasgāze) Turbo ecoFLEX variantu. Inovatīvais Opel četrcilindru turbodzinējs nodrošina īpaši tīru CNG degvielas sadegšanas procesu.
Opel Zafira Tourer 1,6 CNG Turbo ecoFLEX modeļa degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir tikai 4,7 kilogrami augstas kvalitātes dabasgāzes uz 100 km, un 110 kW/150 ZS jaudīgais modelis izdala vien 129 g/km CO2 – tās ir vērtības, kuras sniedz labumu gan automobiļa īpašniekam, gan apkārtējai videi. Ekonomiskais degvielas patēriņš apvienojumā ar 25 kilogramu tvertnes tilpumu nodrošina iespēju paveikt līdz pat 530 km lielu distanci, izmantojot tikai dabasgāzi.
Opel ir plaši atzīts pionieris alternatīvo dzinējspēku risinājumu attīstīšanā. Pirms vairāk nekā 10 gadiem, 2001. gadā, autoražotājs prezentēja pirmo dabasgāzes automobiļa koncepciju, kas ietvēra inovatīvomonovalentplus tehnoloģiju. Opel CNG ecoFLEX dzinēji ir optimizēti darbībai ar dabasgāzi, biogāzi vai jebkādu šo abu gāzu kombināciju, kā arī benzīnu. CNG un biogāze maksā ievērojami mazāk nekā benzīns vai dīzeļdegviela, turklāt, ņemot vērā veicamās distances apjomu, pirmās divas degvielas ir lētākas arī par sašķidrināto gāzi.
Šie ir pietiekami labi iemesli, lai daudzi klienti dotu priekšroku automobiļiem ar dabīgās degvielas dzinējiem. Piemēram, Vācijā valdība līdz 2018. gadam piešķīrusi ievērojamas nodokļu atlaides ar dabīgo degvielu darbināmo pārvietošanās līdzekļu īpašniekiem. Tādā veidā tiek veicinātas rūpes pret vidi, jo šo degvielu izmantojošie automobiļi izdala par līdz pat 25 % mazāk CO2 emisiju, līdz pat 80 % mazāk slāpekļa un vispār neizdala benzolu un kvēpu daļiņas. Pilnībā izmantojot tikai biogāzi, transportlīdzekļa oglekļa dioksīda atstātā ietekme uz dabu ir gandrīz nulle.

Foto: Publicitātes foto
LASI VĒL
- Ķīnas izaicinājums Eiropas SUV līderiem – “Tiggo 8” debitēs arī Latvijā (+ VIDEO)
- Britu policija izmanto nemarķētu kravinieku, lai pieķertu pārkāpējus (+ VIDEO)
- Vairāk kā 500 testa braucienu, lai noteiktu “Latvijas Gada auto 2026” uzvarētājus (+ VIDEO)
- Latvijas Gada auto konkurss: “šogad piedzīvojam Ķīnas auto bumu.”(+ VIDEO)
- Uz AB dambja tiekas visi 33 konkursa "Latvijas Gada auto 2026" pretendenti - Lielais tests (+ VIDEO)
- Jēkabpils dome: Ja tuvāko gadu laikā neveiks tilta remontu, būs jāievieš satiksmes ierobežojumi (+ VIDEO)
- Elektrisku vai benzīna? Jānis Vanks salīdzina divas Cupras (+ VIDEO)
- Kūleņu kūleņiem (+ VIDEO)
- Elektriskā dižpārdokļa otrā dzīve. Pirmais brauciens ar jauno Nissan Leaf (+ VIDEO)
- Tas bija pirms 9 gadiem - Šogad ziema mūs pārsteidza Rīga-Jūrmala šoseja 4.11.2016 (+ VIDEO)
