Opel Cascada ar 200 ZS (+ foto)

Foto: Opel
Opel | 09.08.2013

200 ZS jauda, 300 Nm griezes moments un 235 km/h maksimālais ātrums – Opel īpaši jaudīgā jaunās 1,6 SIDI turbodzinēju paaudzes versija savu debiju piedzīvos Opel Cascada modelī, Frankfurtes auto izstādē (12. – 22. septembris).

Šī būs pirmā reize, kad Opel demonstrēs vidējā izmēra kabrioleta Cascada jauno augstās veiktspējas versiju, kura papildu ievērību izpelnās, pateicoties divām izplūdes caurulēm. Modeļa vadošais benzīna dzinējs ir pilnīgi jauns četrcilindru tiešās iesmidzināšanas (SIDI – Spark Ignition Direct Injectionjeb dzirksteļaizdedzes tiešā iesmidzināšana) variants, un tā jauda ļauj gozēties Opel 1,6 litru motoru klases augšgalā. Tas pievienojas 125 kW/170 ZS jaudīgajam 1,6 SIDI turbodzinējam, kas jau ir pazīstams kopš Cascada modelis pavasarī nonāca tirgū. Abi dzinēji paredzēti bez ierobežojuma lietojumam gan ar ierasto, gan nedaudz dārgāko benzīnu.

Foto: Opel

 „Pilnībā jaunais un vēl jaudīgākais 200 ZS 1,6 SIDI turbodzinējs savu debiju piedzīvos Frankfurtes auto izstādē, padarot kabrioletu piekritējiem Cascada modeli vēl pievilcīgāku. Jaunais, vadošais benzīna dzinējs paplašina Cascada dzinēju spektru ar augstiem jaudas un griezes momenta parametriem, nostādot modeļa motorus – SIDI Turbo ar 200 un 300 ZS, BiTurbo CDTI ar 195 ZS un 400 Nm – mūsu spēcīgāko benzīna un dīzeļdegvielas agregātu augšgalā. Tādējādi Cascada piedāvā reti sastopamu augstas veiktspējas un brīvdabas sajūtu baudījumu,” norāda Martins Foglers (Martin Vögler), MGE dzinēju globālais vecākais inženieris.

 Augstākās klases griezes moments, jauda un uzlabojumi

 Jaunais 147 kW/200 ZS 1,6 SIDI turbodzinējs ne tikai nodrošina par 11 % lielāku jaudu, betoverboost režīmā arī 300 Nm griezes momentu – par 30 % jeb 70 Nm vairāk nekā 1,6 litru salīdzināmam priekšgājējam. Tajā pašā laikā jaunā motora 125 ZS jauda uz darba tilpuma litru ir vadošā savā konkurējošajā klasē. Tas viss Cascada modelim ļauj attīstīt 235 km/h maksimālo ātrumu. Neraugoties uz šiem spēcīgajiem veiktspējas parametriem, šis vidējā izmēra kabriolets patērē 6,7 litrus degvielas uz 100 km un izdala 158 g/km CO2 (provizoriskie dati pēc (EC) regulas Nr. 715/2007).

 Jaunā SIDI Turbo pamatā ir jauns motora bloks, kas spēj izturēt līdz pat 130 bāru uz cilindru maksimālo spiedienu. Bloks ir veidots no pelēkā čuguna lējuma un alumīnija plātnes. Salīdzinājumā ar 170 ZS versiju, 200 ZS modelim tika radīti cita tipa virzuļi, bet kompresijas koeficients no 10,5 tika samazināts līdz 9,5:1. Tāpat arī Opel inženieri vēlējās lielo jaudu apvienot ar patīkami vienmērīgu gaitu, tādējādi nodrošinot maksimālu komfortu. Šī iemesla dēļ viņi veica vairākus ieplūdes un izplūdes sistēmu uzlabojumus. To rezultātā vadītājs un pasažieri varēs izbaudīt klusu un vienmērīgu tukšgaitu, bet trokšņu līmenis būs patīkami zems arī liela ātruma, augstu motora apgriezienu un smagas bagāžas gadījumā. Šīs braukšanas īpašības vēl vairāk uzlabo ekskluzīvā priekšējā paaugstinātās izturības piekare HiPerStruts (High Performance Struts – augstas izturības atsperojums).

Foto: Opel

 Jaunais 147 kW/200 ZS jaudīgais 1,6 SIDI Turbo atrodas Cascada modeļa dzinēju priekšgalā, tādējādi benzīna motoru klāstu papildinot līdz četrām vienībām. Papildus tam, pieejami ir arī 1,4 Turbo ar 88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS, kā arī 125 kW/170 ZS 1,6 litru tiešās iesmidzināšanas benzīna vienība. Dīzeļdegvielas dzinēju piedāvājums ietver 2,0 litru Turbo ar 121 kW/165 ZS un 2,0 BiTurbo CDTI ar 143 kW/195 ZS. Abi patērē vien 5,2 l/100 km un CO2emisiju daudzums ir 138 g/km, tādējādi izpelnoties A novērtējuma Eiropas Savienības enerģijas etiķeti.

 200 ZS tiešās iesmidzināšanas benzīna vienība ir daļa no Opel modeļu un dzinējspēku ofensīvas. Piecu gadu laikā autoražotājs plāno tirgū ieviest 23 jaunus automobiļu modeļus. Līdz 2016. gadam paredzēts iepazīstināt ar trīs pilnīgi jaunām dzinēju saimēm un 13 jauniem motoriem, tādējādi atjaunojot 80 % no uzņēmuma kopējā dzinēju spektra. Jaunie 1,6 SIDI Turbo samazinātā izmēra dzinēji ir ievērojami ar savu augsto jaudas līmeni un pirmšķirīgajiem uzlabojumiem apvienojamā ar ekonomisku degvielas patēriņu un zemu CO2 emisiju daudzumu. Tajā pašā laikā tiek radītas arī daudzas īpaši modernas manuālās un automātiskās transmisijas. Cascada ar 147 kW/200 ZS jaudīgo 1,6 SIDI turbodzinēju un sešpakāpju manuālo transmisiju būs iespējams pasūtīt sākot ar rudeni. Pirmo plašo atrādīšanos publikai jaunais dzinējs vidējā izmēra kabrioletā Cascada piedzīvos Frankfurtes auto izstādē, bet vēlāk tiks ieviests arī dažādos citos Opel modeļos. 

Foto: Opel

Foto: Opel