Opel ADAM: visindividualizējamākais pilsētas auto

Foto: Opel Adam 2012 | Publicitātes foto
garaza.lv | 19.11.2012

2013. gada sākumā pavisam jaunais Opel ADAM būs pieejams pie izplatītājiem un uz ceļiem. Opel elegantais pilsētas mazauto un pielāgošanas čempions uzmanību pilsētās piesaistīs gluži tāpat kā tas septembra sākumā notika tā pasaules pirmizrādē Parīzes auto izstādes laikā. To nodrošina automobiļa modernais, izteiksmīgais un krāsainais izskats, turklāt tā virtuāli gandrīz neierobežotais pielāgošanas potenciāls rūpējas par to, lai katrs ADAM būtu unikāls.

Ar pavisam jauno ADAM modeli Opel dodas augošajā dzīvesstila vadītajā mazauto segmentā. Opel ADAM modelis ir 3,70 metrus garš un 1,72 metrus plats (bez spoguļiem), kas veiklo un savdabīgo trīsdurvju hečbeku padara perfekti piemērotu urbanizētai videi. Pateicoties šasijas un stūres iestatījumiem, kas koncentrēti uz braukšanas baudījuma un veiklas manevrēšanas nodrošināšanu, mazauto braukšanas dinamika ir lieliska, pārvietojoties arī ārpus pilsētas. Automašīnas kabīne nodrošina sēdvietas līdz pat četriem cilvēkiem, kuri var baudīt premium līmeņa atmosfēru, savukārt priekšā sēdošos priecē maziem auto netipiski ērti plašumi. Arī ADAM iekšiene var tikt individualizēta attiecīgi īpašnieka gaumei – pieejams plašs spektrs krāsu, dekoru, stilīgu jumta apdaru un gaismas efektu.

  • Pirmais Opel automobilis dzīvesstila vadītajā mazauto segmentā turpina zīmola produktu ofensīvu
  • ADAM piedāvā virtuāli neierobežotu individualizācijas potenciālu
  • Vislabāk savienojamais mazauto ar ‘IntelliLink’ informācijas un izklaides sistēmu
  • Augstākā līmeņa tehnoloģijas, kas padara urbanizēto mobilitāti modernu un ērtu
  • Vienīgais automobilis savā segmentā, kas ekskluzīvi izstrādāts un ražots Vācijā

Opel ADAM nodrošina augstāko klašu segmentu premium līmeņa tehnoloģijas, tai skaitā jauno ‘IntelliLink’ borta informācijas un izklaides sistēmu, kas lietotājam ļauj savienot savu viedtālruni (Android vai Apple iOS) ar automašīnu, padarot ADAM par vislabāk savienojamo mazauto. Jaunākās paaudzes automašīnas stāvvietā novietošanas palīgsistēma, kas automātiski novieto automašīnu stāvvietā, aklās zonas brīdinājuma sistēma un stūres pastiprinātāja sistēma, kas ietver „vieglā pieskāriena” ‘CITY’ režīmu, ir perfekti piemērotas ADAM dabiskajai pilsētas videi.

ADAM ne tikai nodrošina daudz vairāk individualitātes nekā tā konkurenti, bet arī automašīnu piedāvā ar augsta līmeņa standartaprīkojumu par to pašu naudu. ADAM bāzes modeļa ar 51 kW/70 ZS 1,2 litru benzīna dzinēju cena ir 11,500 eiro (Vācijā ieteicamā mazumtirdzniecības cena ar PVN). Pat premium līmeņa tehnoloģijas un plašās individualizācijas iespējas ir lēti pieejamas. Piemēram, ‘IntelliLink’ informācijas un izklaides sistēma ir pieejama par tikai papildus 300 eiro, savukārt zvaigžņota jumta apdare, kuru iluminē 64 LED gaismas, tā radot zvaigžņu pilnas debess nakts iespaidu, maksā vien 380 eiro.

„Opel ADAM iemieso modernu, urbanizētu jaunību un ienes nepārspējamu brīvības sajūtu uz ielas. Tas ir jautrs, var tikt individualizēts kā neviens cits automobilis un ietver prieka pilnas veiklības maisījumu. ADAM noteikti ir īstais auto priekš jauniem un sirdīs jauniem autovadītājiem,” atzīmē Opel valdes priekšsēdētāja vietnieks Tomass Sedrans (Thomas Sedran). „Šo visu emocionālo pievilcību mēs apvienojam ar labāko vācu mašīnbūvi un kvalitāti, jo tam būs liela nozīme mūsu attīstības plānā Eiropā.”

„Dzīvīgie riteņi”: ADAM – jaunpienācējs dzīvesstila vadītajā mazauto segmentā

ADAM ir ieradies būtiskā Opel produktu ofensīvas momentā. Kopš 2008. gada Opel ir pilnībā pārveidojuši savu modeļu klāstu, sākot ar flagmani Insignia, turpinot ar saviem lielākā apjoma modeļiem, un tagad dodoties iekšā vai atverot jaunus tirgus segmentus: Ampera (elektriskais automobilis ar veicamās distances palielinājumu), Mokka (mazais SUV), ADAM (modernais mazauto) un drīzumā pieejamais Cascada (vidējā izmēra kabriolets) – visi ir daļa no trešā viļņa plašās izaugsmes programmas un ieguldījums Opel portfolio paplašinājumā.

Šobrīd Opel īpaši stiprina savu klātbūtni A un B segmentos, kuros ir 3,70 metrus garais ADAM, 3,74 metrus garais Agila, 4,00 metrus garais Corsa bāzes modelis, 4,28 metrus garais jaunais Mokka SUV un 4,29 metrus garais Meriva. Modernais ADAM kopā ar piecdurvju Agila modeli pilnveido Opel A segmenta piedāvājumu. Kamēr Agila modelis patīkami pārsteidz ar savu augstā līmeņa funkcionalitāti un praktiskajām īpašībām, ADAM izceļas ar nepārspējamām pielāgošanas iespējām, spēcīgu dizainu un modernākajām tehnoloģijām.

ADAM vienkārši neatdarina zināmas receptes. Laikā, kad segmenta galvenie konkurenti dod priekšroku retro dizainam, ADAM modelis ir svaigs un izteiksmīgs. „ADAM pierāda, ka retro stils nav galvenais spēks šajā spēlē. Tā pamata vērtības ir inovācijas, iztēle, individualizācija un kvalitāte,” atzīmē Tomas Sedrans. ADAM modernais un uz modes tendencēm balstītais dizains ir kombinācijā ar virtuāli neierobežotām personalizēšanas iespējām, tādējādi nošķirot mazauto no konkurences. Papildus tam, ADAM iepazīstina ar īpašībām, kas ierasti ir bijušas pieejamas tikai augstākās klases automašīnu premium līmeņa modeļos, – tā augstās kvalitātes kabīne un tehnoloģijas, kas uzlabo drošību, komfortu un baudījumu. Tajā pašā laikā Opel ADAM modeļa cenas saglabā pieejamas, turklāt ar augsta līmeņa standartaprīkojumu visās versijās.

Opel paredz, ka 80 procenti ADAM pircēju būs privātpersonas, no kuriem vairāk nekā puse būs jauni pircēji. ADAM modelis tiks piedāvāts arī kompānijām un biznesiem – aptuveni 20 procentus no pārdošanas apjoma paredzēts gūt autoparka un komerciālajos sektoros. Kopumā ADAM vajadzētu piesaistīt jaunus un sirdīs jaunus abu dzimumu autobraucējus, kuri vēlas, lai to automašīna atspoguļotu pašu personību. Tie augstu vērtē modi un individualitāti; tie ne tikai seko modei, bet arī aktīvi to rada un ir viedokļa līderi.

„Ar ADAM Opel ne tikai iegūst kompānijai jau lojālos pircējus, kuri vēlas unikālu mazauto, bet arī jaunas pircēju grupas, kas ar zīmolu vēl nav identificējušās. Tās reaģē ADAM modeļa virzienā tādēļ, ka tas ir autentisks un vienkārši atšķirīgs no tā potenciālajiem konkurentiem. Pircējiem vairs nav jāpierod pie savas automašīnas, jo ADAM atspoguļo īpašnieka raksturu un dzīvesstila tendences,” turpina Tomas Sedrans.

Eksperti prognozē uz dzīvesstilu orientētā apakšsegmenta, kura jaunpienācējs ir ADAM, stabilu pieaugumu turpmāko gadu laikā. Kopš 2000. gada A segmenta (aptuveni 3,70 metru garums) moderno automašīnu pārdošanas apjoms ir pieaudzis par aptuveni 30 procentiem, bet B segmenta luksusa orientētajiem automobiļiem (aptuveni 4,00 metru garums) – par vairāk nekā 110 procentiem. 2011. gadā Eiropā reģistrēti gandrīz 630,000 šādu moderno automobiļu, salīdzinājumam – 2008. gadā reģistrēti 450,000. Opel šo augošo tirgu tagad vēlas iekarot ar ADAM. Īpaši augsts mazauto pieprasījums ir Itālijā, kas varētu kļūt par ADAM lielāko tirgu. Citi Opel jaunā dzīvesstila mazauto galvenie tirgi būs Vācija, Apvienotā Karaliste, Francija un Nīderlande.

Ražots Vācijā: no Eizenahas līdz Eiropas ceļiem

Jau no septembra norit pasūtījumu pieņemšana Opel ADAM, kas izplatītāju salonos nonāks 2013. gada sākumā. Ievērības cienīgs ir fakts, ka ADAM ir ne tikai izstrādāts Vācijā – Starptautiskajā tehnikas attīstības centrā, Riselsheimā, – bet arī tiks ražots Vācijā. Opel ir vienīgais autoražotājs, kas pieņēmis šādu lēmumu saistībā ar mazauto ražošanu, turklāt tā īstenošanai liela loma ir Eizenahas rūpnīcai – tās augstajai efektivitātei. Opel nepārtraukti uzlabo Eizenahas rūpnīcas aprīkojumu, lai tas atbilstu jaunākajiem standartiem. ADAM ražošanas uzsākšanai kopumā tika investēti 190 miljoni eiro, no kuriem 120 miljoni tika ieguldīti rūpnīcas attīstībā. Tas ietver jaunas ēkas un modernāko tehnoloģiju ražošanas iekārtas. Tieši tādēļ jau pavisam drīz ne tikai Corsa modeļi, bet arī Opel ADAM ripos no konveijera lentas „Ražots Vācijā”