Nosaka kravas auto stāvlaukumu drošības un servisa standartus

Noteiktas minimālās prasības komersantiem drošības un servisa pakalpojumu sniegšanā valsts autoceļu kompleksā ietilpstošajos stāvlaukumos.
Noteiktas minimālās prasības komersantiem drošības un servisa pakalpojumu sniegšanā valsts autoceļu kompleksā ietilpstošajos stāvlaukumos.
Valsts autoceļu kompleksā ietilpstošajiem stāvlaukumiem, kas paredzēti kravas transportlīdzekļu drošai novietošanai, minimālo drošības un servisa pakalpojumu līmeni paredzēts iedalīt piecās kategorijās. Tās noteiktas atbilstoši Eiropas Savienības Padomes 2010.gada 27.oktobra rezolūcijai, kā novērst un apkarot ar kravas autopārvadājumiem saistītus noziegumus un garantēt drošas kravas automobiļu stāvlaukumu teritorijas.
Proti, lai stāvlaukums atbilstu pirmajai kategorijai, jāizpilda zemākās drošības un servisa pamatprasības kā - apgaismojuma nodrošināšana diennakts tumšajā laikā, atkritumu konteineru un vismaz vienas tualetes izvietošana u.c. Savukārt, lai atbilstu piektajai, visaugstākajai kategorijai, stāvlaukumā, papildus visu pārējo kategoriju prasībām, jānodrošina arī nepārtraukta 24 stundu fiziska apsardze un vismaz viena stāvvieta bīstamo kravu transportlīdzekļiem. Tāpat stāvlaukumā vai blakus teritorijā jābūt pieejamiem ēdināšanas pakalpojumiem, degvielas uzpildes stacijai, transportlīdzekļu mazgāšanai un autoservisam u.c. pakalpojumiem.
Ņemot vērā ierobežotos pieejamos valsts budžeta līdzekļus ceļu nozarei, stāvlaukumu izveidošanu, aprīkošanu un uzturēšanu paredzēts nodot komersantu rokās, kuri tos nomātu no VAS „Latvijas Valsts ceļi” (LVC). Par kravas transportlīdzekļu novietošanu šādos stāvlaukumos komersants būs tiesīgs ņemt maksu, savukārt kravas auto vadītājiem šo maksas stāvlaukumu izmantošana būs brīvprātīga.
Izvērtējot valsts īpašumā esošos transportlīdzekļu stāvlaukumus, SM paredz, ka sākotnēji LVC komersantiem varētu iznomāt četrus lielākos (ar platību virs 3000 m2) valsts autoceļu sastāvā esošos stāvlaukumus pie šādiem valsts galvenajiem autoceļiem: A13 Krievijas robeža (Grebņeva) – Rēzekne – Daugavpils – Medumi ; A9 Rīga (Skulte) – Liepāja; A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils – Babīte ); A2 Rīga – Sigulda – Veclaicene.
To paredz otrdien, 20.maijā, valdībā apstiprinātais noteikumu projekts „Noteikumi par minimālo drošības un servisa pakalpojumu līmeni kravas transportlīdzekļu novietošanai paredzētajos stāvlaukumos”.
LASI VĒL
- Ir gatavs uzlādēt arī elektrisko Rolls Royce (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Braucam ar visu laiku jaudīgāko VW ID Buzz.(+ VIDEO)
- Baltijas valstis kopīgi paraksta 1,8 miljardu eiro līgumu par “Rail Baltica” elektrifikāciju (+ VIDEO)
- Zemkopības ministrija steidz izmaiņas koku ciršanas noteikumos, ignorējot Satversmes tiesas lemto (+ VIDEO)
- Dzīve ir izaicinājums. Cupra draugiem ikgadējā ballīte (+ VIDEO)
- Kā gada laikā mainījusies ekosistēma un zivju populācija Alūksnes upē? (+ VIDEO)
- Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO)
- Volvo pazaudē riteni (+ VIDEO)
- Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Jauns auto par 17 tūkst. eiro! Kas ir MG3?(+ VIDEO)