No 2014.gada Latvijā ieviesīs vienoto sabiedriskā transporta maršrutu plānošanu
Tas nozīmē, ka tiks ieviesta vienota pieeja sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas, pasūtīšanas, līgumu slēgšanas un valsts budžeta izlietošanas uzraudzības procesiem.
No nākamā gada tiks uzsākta vienota sabiedriskā transporta plānošana, kas ļaus racionālāk izmantot valsts piešķirtos līdzekļus un efektīvāk saskaņot reģionālos maršrutus.
Tas nozīmē, ka tiks ieviesta vienota pieeja sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas, pasūtīšanas, līgumu slēgšanas un valsts budžeta izlietošanas uzraudzības procesiem. Līdz ar to jaunais reģionālās satiksmes plānošanas modelis ļaus organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc vienotiem principiem visā valstī, efektīvi salāgot vilcienu un starppilsētu autobusu satiksmi ar vietējās nozīmes autobusu satiksmi, lai minētie sabiedriskā transporta veidi papildinātu viens otru, nevis dublētu maršrutus vai daļēji pārklātos. Rezultātā, nemazinot sabiedriskā transporta pieejamību, tiks mazināti pārvadātāju zaudējumi, un ekonomēti valsts budžeta līdzekļi.
To īstenos Sabiedriskā transporta padome, kura darbu uzsāks 2014.gada 1.janvārī, un kurā strādās 5 satiksmes ministra iecelti pārstāvji un pa vienam no katra plānošanas reģiona. Līdz šim reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu plānošana bija VAS „Autotransporta direkcija” (ATD) kompetencē, bet reģionālā vietējās nozīmes satiksme – piecu plānošanas reģionu kompetencē.
Vienotas plānošanas darbības nodrošināšanai Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi grozījumus noteikumos „Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā” un „Sabiedriskā transporta padomes nolikumu”, ko otrdien, 17.decembrī, apstiprināja valdība.
Plānots, ka pirmā Sabiedriskā transporta padomes sēde tiks sasaukta janvāra vidū. Līdz tam ATD ir nepieciešams pārņemt no pieciem plānošanas reģioniem ar sabiedriskā transporta plānošanu saistīto dokumentāciju, un sagatavot grozījumus Ministru kabineta noteikumos, kas regulē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistīto zaudējumu kompensācijas kārtību.
Līdzīga prakse sabiedriskā transporta plānošanai vienotā tīklā, kur valsts un pašvaldību pārstāvji kopā pieņem lēmumus, ir daudzās Rietumvalstīs, jo īpaši ap lielajām pilsētām. Šis varētu būt pirmais solis, lai nākotnē vienotai plānošanai varētu pievienoties arī Rīga un citas lielās pilsētas.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Ķīnas izaicinājums Eiropas SUV līderiem – “Tiggo 8” debitēs arī Latvijā (+ VIDEO)
- Britu policija izmanto nemarķētu kravinieku, lai pieķertu pārkāpējus (+ VIDEO)
- Vairāk kā 500 testa braucienu, lai noteiktu “Latvijas Gada auto 2026” uzvarētājus (+ VIDEO)
- Latvijas Gada auto konkurss: “šogad piedzīvojam Ķīnas auto bumu.”(+ VIDEO)
- Uz AB dambja tiekas visi 33 konkursa "Latvijas Gada auto 2026" pretendenti - Lielais tests (+ VIDEO)
- Jēkabpils dome: Ja tuvāko gadu laikā neveiks tilta remontu, būs jāievieš satiksmes ierobežojumi (+ VIDEO)
- Elektrisku vai benzīna? Jānis Vanks salīdzina divas Cupras (+ VIDEO)
- Kūleņu kūleņiem (+ VIDEO)
- Elektriskā dižpārdokļa otrā dzīve. Pirmais brauciens ar jauno Nissan Leaf (+ VIDEO)
- Tas bija pirms 9 gadiem - Šogad ziema mūs pārsteidza Rīga-Jūrmala šoseja 4.11.2016 (+ VIDEO)
