Nepareizi aizpildīts saskaņotais paziņojums var novest pie kriminālatbildības
Trešdaļa pieteikumu par ceļu satiksmes negadījumos nodarītiem zaudējumiem tiek iesniegta, balstoties uz saskaņoto paziņojumu, bet nepatiesas informācijas norādīšana var novest pie kriminālatbildības.
Foto: iAuto
Trešdaļa pieteikumu par ceļu satiksmes negadījumos nodarītiem zaudējumiem tiek iesniegta, balstoties uz saskaņoto paziņojumu, bet lielākā daļa autovadītāju neapzinās, ka nepatiesas informācijas norādīšana saskaņotajā paziņojumā var novest pie kriminālatbildības, liecina apdrošināšanas sabiedrības "Ergo" novērojumi.
Preventīvos nolūkos apdrošinātājs izveidojis īpašu sistēmu, kas palīdz atklāt apzinātos krāpšanas gadījumus ar saskaņotajiem paziņojumiem. Pēdējo trīs mēnešu laikā tā palīdzējusi atklāt jau desmit krāpšanas gadījumus, par kuriem materiāli nosūtīti tiesībsargājošām iestādēm, informē "Ergo".
Pēc apdrošinātāja novērojumiem, vistipiskākā krāpniecības situācija rodas tad, kad avārijas brīdī vienam no iesaistītajiem vadītājiem nav iegādāta obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polise. Šādā situācijā ar otru iesaistīto pusi tiek panākta vienošanās, ka saskaņotais paziņojums tiks aizpildīts vēlāk, nevis notikuma vietā, savukārt ierosinājuma iniciators tikai tobrīd dodas iegādāties OCTA polisi. "Ergo" dati uzrāda, ka 80% gadījumu, kad saskaņotais paziņojums par notikušu avāriju tiek iesniegts trīs dienu laikā pēc OCTA polises iegādes, ir ar krāpnieciskām pazīmēm.
Ļoti bieži autovadītāji, aizpildot saskaņoto paziņojumu, nepareizi norāda ne tikai notikuma vietu un apstākļus, bet arī negadījuma dienu un laiku.
"Daudzi cilvēki neapzinās, ka saskaņotais paziņojums ir tikpat svarīgs dokuments kā jebkurš cits, jo tas kalpo kā rakstveida pierādījums un tajā nedrīkst būt abpusēji nesaskaņoti labojumi. Diemžēl daļa sabiedrības joprojām uzskata, ka tas nav nekas slikts - rīkoties negodīgi un nedaudz samelot. Parakstot dokumentu, kurā ir nepatiesa informācija par negadījuma apstākļiem, arī cietušajai pusei var draudēt kriminālatbildība. Tomēr esam pārliecināti, ka, pateicoties sistemātiskam darbam un sabiedrības līdzdalībai, šī tendence mainīsies," skaidro "Ergo" Atlīdzību regulēšanas nodaļas vadītājs Ivars Vismanis.
Saskaņotos paziņojumus negadījuma vietā var aizpildīt tikai tad, ja ceļu satiksmes negadījumā ir iesaistīti tikai divi transportlīdzekļi, nav cietušas personas, nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai, ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajiem transportlīdzekļiem nav radušies tādi bojājumi, kuru dēļ tie nedrīkst vai nevar turpināt ceļu, ceļu satiksmes negadījumā iesaistītie autovadītāji spēj vienoties par visiem būtiskajiem ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem.
LASI VĒL
- 2,46 promiles, Renault un 140 km/h - alkoholu lietojis autovadītājs bēg no policijas (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Braucam ar Honda CR-V lādējamo hibrīdu (+VIDEO)
- Kāpēc brauciens ar jauno elektrovilcienu daudziem izrādījies sāpīgs vai pat neiespējams? (+ VIDEO)
- Gandrīz 200 km/h: Gulbenes novadā autovadītājs 1.27 promiļu reibumā ar VW Golf bēg no policijas (+ VIDEO)
- Izstāde Auto 2024 pārspējusi iepriekšējo gadu rekordus (+VIDEO)
- Motocikla vadītājs brauc pa velo ceļu Vienības gatvē, Rīgā 16.05.2024 (+ VIDEO)
- Busiņa vadītājs zaudē dzīvību ietriecoties kraviniekā (+ VIDEO)
- Arī elektrību. Rīgā atklāta pirmā Neste elektroauto uzlādes stacija (+VIDEO)
- Kad domas citur - neliela gājējas un automašīnas sadursme (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām košo Peugeot 208 Hybrid (+VIDEO)