Motoklubu asociācija protestēs pret ceļiem nepieciešamo līdzekļu piešķiršanu citiem mērķiem
Latvijas Motoklubu asociācija ir pārsteigta par Finanšu ministrijas atbildi saistībā ar transportlīdzekļu nodevu samērīgumu un autoceļu finansēšanas modeli un saskata tajā aizbildināšanās mēģinājumu un izvairīšanos no skaidras un konkrētas atbildes.

Foto: vbo.lv
Latvijas Motoklubu asociācija ir pārsteigta par Finanšu ministrijas (FM) atbildi saistībā ar transportlīdzekļu nodevu samērīgumu un autoceļu finansēšanas modeli un saskata tajā aizbildināšanās mēģinājumu un izvairīšanos no skaidras un konkrētas atbildes.
Kā norāda asociācijas prezidents Aivars Freimanis, ministrijas ierēdņi nav pēc būtības analizējuši autoceļu finansēšanas modeli, bet gan atrakstījušies, neatbildot uz motociklistu jautājumiem un prasībām.
Motoklubu asociācija trešdien, 6.novembrī, plkst.9 pie Saeimas plāno nodot ieinteresēto frakciju pārstāvjiem prasību pret nodokļu palielināšanu un centieniem šos līdzekļus pārdalīt jebkuriem citiem mērķiem, tikai ne ceļu uzturēšanai priekšzīmīgā kārtībā.
Asociācijā skaidro, ka no nākamā gada tiek plānota trīs jaunu nodokļu ieviešana - palielināts akcīzes nodoklis autogāzei, ieviesta autoceļu lietošanas nodeva kravas transportlīdzekļiem un ostu nodoklis, kuru ieņēmumi teorētiski tiks novirzīti autoceļiem. Tomēr neesot saprotams, kā tas notiks, un FM noslēpumaini klusē.
Motoklubu asociācijas prasību atjaunot autoceļu fondu, kā tas ir bijis agrāk, pirms to pie varas esošie politiķi likvidēja, FM neesot saklausījusi. Motociklistiem joprojām neesot skaidrības, vai nākamajā sezonā ceļi tiks uzturēti un remontēti pēc kādiem saprotamiem principiem un vai vispār braukšana pa autoceļiem būs iespējama un neapdraudēs motociklistu dzīvības.
Asociācija atbalstot deputāta Ulda Auguļa (ZZS) priekšlikumu grozījumos autoceļu likumā, kas paredz reāli atjaunot Autoceļu fondu, novirzot tajā ienākumus no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, autoceļu lietošanas nodevas, ostu nodokļa un 80% no akcīzes par naftas produktiem.
Kā skaidro asociācijā, vēstule ar prasībām bija adresēta finanšu ministram Andrim Vilkam, taču atbildi esot parakstījis kāds ministrijas ierēdnis. "Vai tas varētu liecināt, ka ministra kungs uzskata zem sava goda pat parakstīt atbildi Latvijas Motoklubu asociācijai, vai arī to, ka ministra kungs nevēlas uzņemties atbildību par tik bezatbildīgu atrakstīšanos un izvairās komentēt neatrisināto autoceļu finansēšanas problēmu?" jautā asociācija.
Latvijas Motoklubu asociācija joprojām uzturot spēkā savu prasību pārskatīt un samazināt motocikliem piemēroto ikgadējo transportlīdzekļu nodevu, ko par nesamērīgu ir arī atzinis tiesībsargs, kā arī pieprasa, lai akcīzes un citu jauno nodokļu ieņēmumi tiktu novirzīti speciālā budžeta programmā autoceļu uzturēšanai un būvniecībai. Asociācija uzskata, ka nodokļu maksātāju apmaksātās valsts pārvaldes, valdības un Saeimas pienākums ir sabalansēti un efektīvi atbilstoši prioritātēm sadalīt budžeta ieņēmumus.
LASI VĒL
- Labais piemērs – Jūrmalā atjauno maksimālo ātruma ierobežojumu 70 km/h uz Dzintaru gaisa pārvada (+ VIDEO)
- Vai atbalsti, ka ziemā tiek mainīts maksimālais atļautais braukšanas ātrums no 110 uz 90 km/h? (+ VIDEO)
- Trīs vienā jeb ar ko īpašs Audi A5 lādējamais hibrīds? (+ VIDEO)
- Svētku brīvdienās policija veiks masveida pārbaudes uz ceļiem (+ VIDEO)
- Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO)
- Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia
- Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO)
- Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO)
- Autoceļu lietošanas nodevas kravas transportam no janvāra vēl nepaaugstinās (+ VIDEO)
- Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)
