LTAB: Bez derīgas OCTA polises satiksmē joprojām piedalās aptuveni 1,3% transportlīdzekļu

Bez derīgas sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polises satiksmē joprojām piedalās apmēram 1,3% transportlīdzekļu, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB), atsaucoties uz kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" datiem.
Tostarp, apkopojot datus no stacionārajiem un pārvietojamajiem fotoradariem, kas kampaņas laikā 17 vietās visā Latvijā kopumā pārbaudīja 7500 transportlīdzekļu, secināts, ka 54 gadījumos jeb 0,7% transportlīdzekļu nav derīga OCTA, bet 22 gadījumos jeb 0,3% transportlīdzekļu ir beigusies tehniskā apskate.
Vienlaikus specializētais transportlīdzeklis, kampaņas laikā satiksmes plūsmā pārbaudot 28 039 auto, fiksējis 427 gadījumus bez derīgas OCTA, kas veido 1,5% no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem, un 397 gadījumus bez tehniskās apskates, kas veido 1,4%.
LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins skaidro, ka, salīdzinot iegūtos datus ar pirms trim gadiem līdzīgas kampaņas ietvaros savāktajiem, var secināt, ka transportlīdzekļu skaits, kas piedalās ceļu satiksmē bez derīgas OCTA, palicis salīdzinoši nemainīgs. Tāpat iegūtie dati apliecina LTAB iepriekš paustās aplēses, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1-2%.
Abāšins norāda, ka kampaņas ietvaros apkopotā statistika pierāda, ka joprojām ir aktuāla nepieciešamība nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat lielāka uzmanība jāvelta to ceļu posmu uzraudzībai, kas ikdienā netiek kontrolēta ar stacionārajiem fotoradariem.
Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, aprīlī LTAB sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) īstenoja sociālo kampaņu "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!".
Kampaņas laikā vairāki fotoradari visā Latvijā veica OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat satiksmes plūsma (statistikas datu iegūšanai) tika monitorēta ar specializētu transporta līdzekli, kurš aprīkots ar SIA "Jarva" izstrādātu sistēmu "Eunomia Traffic", kas veica vairāku objektu ātruma fiksēšanu kustībā, kā arī nodrošināja 360 grādu video apstrādi un automātisko numuru zīmju atpazīšanu tiešsaistē.
LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Foto: Pexels.com
LASI VĒL
- Ar smago kravas transportu Ķīnā ir jāuzmanās un trīs lietas, kas pie mums Latvijā ir labāk! (+ VIDEO)
- Elektromobiļi riepas "apēd" ātrāk nekā degvielas automašīnas (+ VIDEO)
- Par cik Ķīnā degviela ir lētāka nekā Latvijā? Dīzelis 0.87, bet 95 benzīns 0.92 eiro - 14.10.2025 (+ VIDEO)
- Elektriskais Xiaomi SU7 Ultra piedzīvo avāriju, vadītājs sadeg, jo durvis neveras (+ VIDEO)
- Vairāk kā 100 elektroauto uzlādes stacija Pekinā, Ķīnā (+ VIDEO)
- ZM uzlādes staciju lietā valsts sekretāra disciplināro atbildību neizvērtē (+ VIDEO)
- Pilnpiedziņa uz ziemu- gan labāk, gan drošāk (+ VIDEO)
- Tālākais un garākais auto tests no Ķīnas, ja dabūšu Ķīnas autovadītāja apliecību‼️ 1 400 km & Pandas (+ VIDEO)
- iAuto.lv no Ķīnas: ātrgaitas maksas šoseja Pekinā - atļauts 120 km/h + 20 km/h tolerance! Mācos ceļa zīmes (+ VIDEO)
- Auriga Explorer: jauna ceļojuma auto koncepts (+ VIDEO)