Līzingu izmanto arī auto iegādei ārpus Latvijas

Foto: iAuto.lv
Nozare.lv | 09.08.2013

Pirmajā pusgadā Latvijas privātpersonu auto līzinga tirgus audzis par 21%, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu.

Privātpersonu līzinga tirgū joprojām dominē pieprasījums pēc mazlietotām automašīnām, biežāka kļuvusi auto iegāde līzingā, spēkratu atrodot ārpus Latvijas robežām, secina Swedbank līzinga eksperti.

Aptuveni 75% no visiem līzinga darījumiem privātpersonām šajā periodā notikuši lietoto automašīnu segmentā. Populārākās markas lieto auto iegādē ir Volvo, BMW un Volkswagen. Jauno auto līzinga tirgus attīstās nedaudz lēnāk, tā pieaugums bijis 17% salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu. Populārākās marku starp jaunajiem auto ir bijušas Hyundai, Nissan un Toyota.

Foto: iAuto.lv

"Palielinoties pieprasījumam pēc mazlietotiem auto, aizvien aktīvāk spēkratu meklējumos klienti dodas uz citām valstīm, visbiežāk uz Vāciju vai Lietuvu. Lai gan līzinga noformēšanas process šādos gadījumos ir mazliet laikietilpīgāks, to auto meklētāju acīs kompensē plašs auto klāsts, pievilcīgā cena un tehniskais stāvoklis," stāsta Swedbank Privātpersonu finansēšanas daļas līzinga eksperts Kaspars Sausais.

Vēl viena izteikta tendence - klienti arvien vairāk lieto neklātienes risinājumus līzinga noformēšanai un izmanto iespēju kārtot visus ar līzingu saistītos jautājumus internetbankā, sākot no pieteikšanos līzingam, izmaiņu veikšanu un saistību dzēšanu.