Liksim ritenim griezties
Vecākais Korejas auto ražotājs KIA savu darbību uzsāka 1944. gadā izlaižot velosipēdu riteņus. 1952. gadā seko uzņēmuma Kia Industries velosipēdu ražošana ostas pilsētā Pusanā. Top pirmais Korejas velosipēds SAMCHOLLI.
Gluži loģiski, ka nākamais solis apgūstot transporta līdzekļus ir motorollers. 1957. gadā uzbūvē otru rūpnīcu, kurā ražo motorollerus. 1961. gada oktobrī uzsāka motociklu savākšanu. Turpat sešdesmitajos gados dzimst pirmie kravas automobiļi, ar trim riteņiem, un Korejas autorūpniecība var sākties. Iesākumā tika kopētas japāņu automašīnas. Arī vēlāku KIA modeļu gammā var atrast uz MAZDA spēkratu bāzes radītus auto. Piemēram, KIA CLARUS tapusi uz MAZDA 626 šasijas. 1983. gada septembrī MAZDA ieguva 8 % Kia Motors akciju. 1974. gadā Sohari rūpnīcā jau notika kravas mašīnu ražošana uz konveijera. Pēc licences izlaida MAZDA 323 automobili. Top arī pirmie Dienvidkorejas iekšdedzes dzinēji un pirmais korejiešu pasažieru auto ar nosaukumu KIA BRISA. Piecus gadus vēlāk KIA ražo PEUGEOT 604 un FIAT 132. Tā divi lieli Eiropas ražotāji atzina KIA kvalitāti par labu esam, lai tur ražotu savas mašīnas. Septiņdesmito gadu beigās automobiļu ražošana kļuva par KIA galveno darbības veidu. 1978. gada novembrī KIA izstrādāja savu dīzeļmotoru.
1981. gadā ievieš jaunu vadības sistēmu uzņēmumā un tas palīdz izvairīties no bankrota. Izdzīvošanas nolūkā tika izlaista ļoti lētā automašīna KIA PRIDE, kas tapa uz MAZDA 121 bāzes 1987. gadā. Spēkrata cena bija aptuveni 7500 ASV dolāru.
1990. gadā uzņēmumu pārsauc par Kia Motors. Deviņdesmito gadu sākumā KIA ienāca Eiropas tirgū.
1991. gadā Tokijas auto izstādē notiek pirmizrāde jaunajiem modeļiem KIA SEPHIA ( uz MAZDA 323 bāzes) un SPORTAGE. Togad KIA izplatīja paziņojumu, ka vēlas iekarot ASV tirgu un viens no modeļiem, kuru vēlējās tirgot bija KIA SPORTAGE. Spēkrats ražošanā parādījās 1993. gadā. No1995. gada līdz 1998. gadam modeli KIA SPORTAGE būvēja kopā ar vācu kompāniju ‘’Karmann’’. Spēkratu ražoja Vācijā izmantojot virsbūvju ražotāja ’’Karmann’’ ražošanas platības. Eiropiešiem bija pieejamas tikai Vācijā tapušās KIA SPORTAGE mašīnas, kamēr pārējie pasaules auto braucēji tika aplaimoti ar dzimtās Korejas izstrādājumiem.
1996. gada jūnijā KIA SPORTAGE veiksmīgi startēja rallijā pa Sahāru, kura nosaukums bija ‘’Austrumi Rietumi’’.
KIA SPORTAGE apgādāja ar divu litru, četru cilindru benzīna motoru. Dzinējam bija viena vai divas sadales vārpstas un 95 vai 128 zs jauda un diviem dīzeļmotoriem . Viens no tiem 2,2 litru motors ar 63 zs jaudu, bet otrs divu litru ar turbo pūti un 83 zs jaudu. Ar šo dzinēju apgādātai mašīnai vajadzēja varēt , pilsētas braukšanas ciklā, ar vienu litru degvielas nobraukt 17 kilometrus.
Mašīnu izlaida gan ar trīs durvju virsbūvi, gan kā piecu durvju universāli. Spēkrata klīrenss bija 200 milimetru. Gaitā varēja pārslēgties no vienas ass piedziņas uz pilnpiediņu. 2002. gada februārī, Čikāgas auto izstādē notika KIA SORENTO pirmizrādes svētki. Šis spēkrats ir pagarināta par 7,5 centimetriem , solīdāka un dārgāka, pazīstamā bezceļu auto, KIA SPORTAGE versija. KIA SORENTO ir vidēja izmēra modelis, bet KIA SPORTAGE ir kompaktais krosovers SUV.
1991 KIA saņēma valdības apbalvojumu par ‘’kvalitātes menedžmentu’’ kļūstot par pirmo Korejas auto ražotāju, kas ticis pie šādas balvas. 1995. gadā tiek uzražots jau piecmiljonais KIA automobilis.
1996. gadā uzsāka ražot rodsteru ar priekšējo riteņu piediņu KIA ELAN Tam uzstādīja 1,8 litru 16 vārstu motoru ar 140 zs jaudu. Spēkratu izstrādāja uz LOTUS ELAN bāzes. Kad Lielbritānijā pārtrauca LOTUS ELAN ražošanu, tehnoloģiju pārdeva korejiešiem. Minivenus KIA CARENS un KIA CARNIVAL stādīja priekšā Eiropas pircējiem 1999. gadā. No jaunā gadsimta pirmās desmitgades modeļiem noteikti vēl jāpiemin KIA CEED, kas ir pilnībā orientēts uz Eiropas tirgu rēķinoties ar Eiropas pircēju gaumi . Konkursā ‘’Latvijas Gada auto 2007’’ KIA CEED ieguva otro vietu piekāpjoties NISSAN QASHQAI. Gadu vēlāk Parīzes auto izstādē debitēja dvēselīte KIA SOUL.
Šobrīd KIA ietilpst Hyundai koncerna sastāvā . KIA spēkrati tiek eksportēti uz vairāk nekā simts pasaules valstīm.
Izvēloties Čehijā ražoto mazās klases MPV KIA VENGA pircējs saņem iespēju bezrūpīgi skatīties zvaigznēs caur panorāmas lūku un septiņu gadu garantiju kādas citiem auto šajā klasē nav. KIA modeļiem gan tā ir ierasta lieta, jo septiņu gadu garantija ir gan CEED, gan SPORTAGE modeļiem.
Raksta tapšanas brīdī norisinās Ženēvas auto izstāde un tajā KIA demonstrē jaunos RIO un PICANTO modeļus, kā arī KIA OPTIMA ar hibrīdmotoru.
No tā varam secināt, ka KIA iegrieztais ritenis veiksmīgi griežas.
LASI VĒL
- Vāji nervi? - autovadītāja strauji izvairās, taču no avārijas neizbēg (+ VIDEO)
- Divi bojāgājušie, vairāk nekā 60 ievainoti - Magdeburgā automašīna ietriekusies cilvēkos Ziemassvētku tirdziņā
- ReTV: Alūksnes pusē ieslīd grāvī un apgāžas autobuss; ko saka ceļu uzturētāji? (+ VIDEO)
- Kā brauca, tā aizbrauca - Mercedes vadītājs "neredz" pāreju (+ VIDEO)
- Cauri salona sienai – saniknots pircējs atdod pirms dažām stundām iegādātu auto (+ VIDEO)
- Valsts policija: Svētku laikā notiks pārbaudes; jārēķinās ar īslaicīgiem satiksmes traucējumiem (+ VIDEO)
- Kas apkops un remontēs ķīniešu Dongfeng auto ārpus Rīgas? (+VIDEO)
- Nepamana sastrēgumu (+ VIDEO)
- Dobeles novadā apturēts bēgošs transportlīdzeklis; tā vadītājs alkohola reibumā (+ VIDEO)
- Kādus defektus un kļūmes sedz autoražotāja garantija? (+VIDEO)