Lieka ažiotāža ap autovadītāju apmācību

1. novembrī stāsies spēkā grozījumi noteikumos par autovadītāju apmācību. Šo izmaiņu mērķis ir sakārtot apmācību sistēmu un uzlabot autoskolu sniegto pakalpojumu kvalitāti, kā rezultātā labāk tiks sagatavoti jaunie autovadītāji un ikviens uz ceļa varēs justies drošāk.
Taču radītās ažiotāžas iespaidā autoskolās izveidojies lavīnveida pieplūdums, jo pastāv viedoklis, ka pēc 1. novembra autovadītāja apliecības iegūšana izmaksās ievērojami dārgāk.
Situāciju skaidro DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks.
- Ar autovadītāju apmācību nodarbojamies jau desmit gadus un mums pēc šiem grozījumiem būtiskas izmaiņas nav gaidāmas. Iespējams, tām skolām, kuras līdz šim nemaksāja visus nodokļus un centās klientus pievilināt ar dažādām viltībām, jaunā kārtība nepatīk. Taču cilvēkam, kurš vēlas kļūt par labu autovadītāju, šie grozījumi nāks tikai par labu. Satrauktajiem par sadārdzinājumu galvenais arguments ir praktiskās apmācības minimāli noteikto nodarbību skaita pieaugums no 7 uz 10 (viena nodarbība ilgst 1,5 stundas). Taču prakse liecina, ka ar 7 nodarbībām pietiek ļoti retos gadījumos – jauniešiem, kam braukšanas pamati jau iemācīti ģimenē. Vidējam statistiskajam kursantam nepieciešamas 20 – 30 nodarbības. Turklāt praktisko apmācību plānots papildināt ar braukšanu dažādos apstākļos, piemēram, pa šoseju. Rezultātā autovadītāji tiks labāk sagatavoti patstāvīgajām gaitām ceļu satiksmē.
Savukārt teorētiskās apmācības procesā ieviestas jaunas tēmas, piemēram, bīstamu situāciju paredzēšana un risku novēršana, bet no programmas ir izņemtas novecojušas tēmas. Teorētiskās apmācības programmās ietvertie jautājumi sadalīti 11 apmācības moduļos. Tas nozīmē, ka kursantam būs iespēja konkrēto moduli apmeklēt viņam izdevīgā laikā.
Dzirdēts satraukums arī par to, ka vairs nebūs tā dēvēto intensīvo kursu, kad visu teoriju apguva divu nedēļu laikā. Taču pēc intensīvajiem kursiem vienalga bija jāgaida vēl trīs nedēļas, lai tiktu pie eksāmena. Jaunajā kārtībā teorētiskais kurss ir vienmērīgi sadalīts to pašu piecu nedēļu garumā.
Sīkāk neiedziļinoties grozījumu niansēs jāteic, ka jaunā kārtība ir solis uz sakārtotāku autovadītāju apmācības sistēmu, kas kvalitatīvāk sagatavo jaunos satiksmes dalībniekus.
Izmaiņas lielākoties skar pašu autoskolu organizatorisko pusi. Autoskolām būs ne tikai jāpakārto savi apmācību procesi jaunajām prasībām, bet arī jāsakārto apmaksas jautājums. Turpmāk klienti par braukšanas nodarbībām nedrīkstēs maksāt skaidrā naudā instruktoram – gan par teoriju, gan praktiskajām nodarbībām būs jānorēķinās ar autoskolu.
Līdz ar to mans ieteikums ir vienkāršs – nepieņemiet sasteigtus lēmumus. Rūpīgi izvērtējiet autoskolu piedāvājumu. DBS Autoskolā pēc 1. novembra nekas nemainīsies – ne cenas, ne mācību procesi, jo mēs jau līdz šim savā programmā bijām iekļāvuši gan drošas, gan ekonomiskas braukšanas apmācības, kā arī norēķinus veicām tikai ar autoskolas starpniecību.

Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- Polijas piekrastē atklātas lielas naftas un dabasgāzes rezerves (+ VIDEO)
- Velosipēda un automašīnas sadursme - kurš vainīgs? (+ VIDEO)
- Gandrīz zem riteņiem (+ VIDEO)
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.547 un 95 benzīns 1.557 EUR - 19.07.2025. (+ VIDEO)
- Nākotnē daļu "Tet" un LMT akciju plāno kotēt biržā (+ VIDEO)
- Ja jau elektroauto mazina CO2, vai tad tie ir vainīgi pie aukstās vasaras? (+ VIDEO)
- “Latvijas Dzelzceļš” pārdod bijušo valdības motrisi; opozīcijas deputāti iebilst (+ VIDEO)
- Vai autovadītāji var paļauties uz pašvaldības un LMT sodiem, ka tie ir pareizi un saskaņā ar likumu?
- BMW vadītājs "pamāca" kravas auto šoferus, un nevis vienu, bet divus (+ VIDEO)
- Bija pamats dusmām? - video autors domā, ka jā (+ VIDEO)