Latvijā lietoto auto skaits pieaug

2014.gada pirmajā ceturksnī Latvijā kopumā ir ievesti un pirmreizēji reģistrēti 10130 lietoti pasažieru automobiļi, kas ir par +16% vairāk kā 2013.gada pirmajos trijos mēnešos (8734).
2014.gada pirmajā ceturksnī Latvijā kopumā ir ievesti un pirmreizēji reģistrēti 10130 lietoti pasažieru automobiļi, kas ir par +16% vairāk kā 2013.gada pirmajos trijos mēnešos (8734). Joprojām Latvijā populārākie ir 11 līdz 29 gadus veci automobiļi, kas aizņem 40% (4038 vienības) no visiem pirmreizēji reģistrētajiem lietotajiem pasažieru automobiļiem šī gada pirmajā ceturksnī.
No 8 līdz 10 gadus veci lietoti auto aizņem 30% (2993), 5 līdz 7 gadus veci – 19% (1881) un no 1 līdz 4 gadus veci – 12% (1206) no kopējā pasažieru automobiļu skaita, kas Latvijā ievesti šogad pirmajos trijos mēnešos.
Pieprasītākās auto markas lietotu automobiļu segmentā joprojām ir Volkswagen ar 18% (1823) lielu tirgus daļu, Volvo markas auto aizņem 14% (1463), Audi – 12% (1248), BMW – 10% (1009), Opel – 8% (830).
Savukārt no visiem šogad reģistrētajiem lietotajiem pasažieru auto uz juridisko personu vārda ir reģistrēti 16% (1576), bet fiziskās personas iegādājušās 84% jeb 8554 pasažieru automobiļus.
„Šogad vēl nevaram noteikt automobiļu vidējo vecumu Latvijā, bet runājot par aizvadīto gadu, jāatzīst, ka automobiļu vidējais vecums turpināja pazemināties – pasažieru auto vidējais vecums (automobiļiem, kuriem derīga tehniskā apskate) kopumā bija 12,9 gadi, salīdzinoši Eiropas valstu vidējais autoparka vecums ir 8,3 gadi. Tāpat arī Latvijas autoparka aprites ātrums ir aptuveni 12%, kas ir viens no zemākajiem Eiropā. Šis rādītājs norāda, ka 12% no visiem valstī reģistrētajiem automobiļiem nomainās katru gadu, bet viss valsts autoparks nomainās reizi nepilnos deviņos gados. Savukārt automobiļi, kuri valstī ir visvairāk, t.i., 11 līdz 29 gadus veci, vairs nemainās un būtībā nosaka visa valsts kopējā autoparka vecumu. Salīdzinoši Lielbritānijā autoparka aprites ātrums ir virs 30%, Vācijā – aptuveni 25%”, skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.
Saskaņā ar CSDD datiem, 2013.gadā lietoto automobiļu segmentā visvairāk lietotie automobiļi tika ievesti no Vācijas (53%), Itālijas (11%) un Beļģijas (9%), „taču realitātē Vācijas īpatsvars nav tik liels, automobiļa patiesā izcelsmes valsts tiek „manipulēta”, jo pircējiem patīk dzirdēt, ka auto ir atvests tikko no Vācijas”, tā I. Rūtiņš.
„Ja Latvijā tiktu izvirzīts mērķis sasniegt ES valstu vidējos autoparka rādītājus, tad ES mēs panāktu, iespējams, 2030.gadā. Tas nozīmētu, ka Latvijā uz 1000 iedzīvotājiem ir 508 automobiļi (šobrīd – 300), autoparka vidējais vecums – 8,3 gadi, autoparka aprites ātrums – 17%, jaunu auto pirmreizējās reģistrācijas katru gadu pieaug par +6%, lietotu auto pirmās reģistrācijas pieaug par +5% katru gadu un Latvijas kopējais autoparks ir 1,000,000 automobiļi”, prognozē Ingus Rūtiņš.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)
- Auto un motorollera sadursme, kurš vainīgs? (+ VIDEO)
- Kāpēc Suzuki Vitara “nelūst un netek”? (+ VIDEO)