Latvijā atgādāts devītais jaunais elektrovilciens
Šorīt ar divām apsargātām kravas automašīnām no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem devītā jaunā elektrovilciena sastāva vagoniem.
Pirmie divi elektrovilciena vagoni un jumta sastāvdaļas Rīgu sasniedza jau pagājušajā nedēļā, ritošā daļa – šonedēļ. Līdz ar to šobrīd Latvijā ir nogādāti jau deviņi jaunā elektrovilciena sastāvi. Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais – jūlijā, trešais – oktobrī, ceturtais – novembrī, piektais – decembrī, sestais – šī gada janvārī, septītais un astotais – februārī. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.
Rīgā elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena iestatīšanas darbus un izmēģinājuma braucienus. Četri no atvestajiem vilcieniem tiek testēti maršrutā Rīga-Aizkraukle. Trīs no tiem dodas izmēģinājuma braucienos tukši, ceturtais – piekrauts ar smilšu maisiem, kas imitē 890 pasažieru svaru, lai varētu pārbaudīt vilciena darbību ar pilnu jeb maksimālo slodzi – gan to, kā uzņem ātrumu, gan to, kā strādā bremžu sistēma pie dažādiem ātrumiem. Piektajam, sestajam, septītajam un astotajam elektrovilcienam tiek veikti iestatīšanas darbi.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no modernizētām pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.
Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.
Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.
Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.
LASI VĒL
- TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)
- Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)
- Jau otro gadu Rēzeknes novada lauksaimnieki rotā savu tehniku un dodas izbraucienā (+ VIDEO)
- Kāpēc auto īpašniekam, kurš nav izmantojis stāvvietu, tik un tā var nākties par to samaksāt? (+ VIDEO)
- Ministrija pēc Limbažu sūdzības: Regulējums vēja parku uzraudzībā ir nepilnīgs (+ VIDEO)
- Turpmāk ātruma pārkāpumus uz ceļa izvērtēs tehnoloģijas, nevis cilvēks (+ VIDEO)
- Piekabe sāk dancot (+ VIDEO)
- Ar pilnpiedziņu jautrāk! Pirmais brauciens ar jauno Toyota bz4X (+ VIDEO)
- No spuldzītēm līdz videoreģistratoriem. Kas atrodams Osram autolietu plauktā? (+ VIDEO)
- Policija aiztur kravas auto šoferi, kurš pa Liepājas šoseju brauca vairāk nekā 3 promiļu reibumā (+ VIDEO)
