Kravas transportlīdzekļu īpašniekiem 2013 gads paies, gatavojoties EURO 6 regulai
Nākamā gada sākumu prognozējam ļoti piesardzīgi, ņemot vērā norises un finanšu nestabilitāti Eiropas Savienības dienvidu valstīs. Tajā pašā laikā gada beigās uzņēmuma pārdošanas apjomi Latvijā varētu pieaugt un gada griezumā sasniegt 10% izaugsmi, līdzīgi kā 2012.gadā.
Šobrīd no visiem pārdotajiem „Scania” kravas transportlīdzekļiem segmentā virs 16 tonnām pusi veido jaunas un otru pusi lietotas kravas automašīnas. Lietotu transportlīdzekļu īpatsvars būtiski pieauga ekonomiskās lejupslīdes laikā, bet šobrīd, mazinoties krīzes ietekmei, pakāpeniski pieaug pieprasījums pēc jauniem transportlīdzekļiem.
Parādās pieprasījums pēc „6x2” kravas vilcējiem
Šogad atjaunojusies interese pēc „6x2” tilpumkravu sastāvu segmenta, kas nozīmē, ka mūsu kravas pārvadātājiem palielinājušies darba apjomi Skandināvijas valstīs. Jāmin, ka krīzes gados pieprasījums pēc šī segmenta automašīnām bija pilnībā izzudis.
Kokvedēju segments gan krīzes laikā, gan šobrīd saglabā zināmu stabilitāti, un tam nav būtisku izmaiņu, pateicoties tam, ka koksne ir stabila eksporta prece. Turklāt valsts mežu izciršanu regulē ar kvotām, kas nozīmē nozares stabilitāti ilgtermiņā.
Savukārt būvniecībā šobrīd izmanto lietotu tehniku, kas negatīvi ietekmē arī pieprasījumu pēc pašizgāzējiem. Zemo interesi pēc jaunas būvtehnikas var skaidrot ar to, ka 2006.- 2007.gadā šajā segmentā tika iegādāta jauna tehnika pietiekoši lielos apjomos, līdz ar to būvnieki, ņemot vērā, ka būvniecības tirgus tikai sāk pamazām atlabt, dod priekšroku jau esošajai tehnikai vai lietotas iegādei.
Kravas furgonu segmentā, ko visbiežāk izmanto produktu tirdzniecības piegāžu veikšanai lielveikaliem, apmēram pusi no visām iegādātajām kravas automašīnām veido jauni transportlīdzekļi. Otru pusi veido lietoti auto.
Gatavošanās „Euro 6” apkārtējās vides prasībām
Nākamais gads būs pēdējais, kad kravu pārvadātāji Eiropas Savienībā varēs iegādāties jaunus kravas transportlīdzekļus ar motoriem, kas atbilst “EURO 5” prasībām. No 2014.gada 1.janvāra stājas spēkā EP regula, kas paredz, ka jaunus kravas transportlīdzekļus varēs reģistrēt tikai ar motoriem, kas atbilst stingrajām “EURO 6” apkārtējās vides prasībām.
Kravas transportlīdzekļu ražotāji jau savlaicīgi ir sagatavojušies jaunajām prasībām un atbilstoši izgatavojoši motorus. „EURO 6” ir noteikts radikāls izmešu līmeņa pazeminājums salīdzinājumā ar „EURO 5”. Slāpekļa oksīdu un cieto daļiņu izmešu apjoms ir apmēram četras reizes mazāks.
Šādi motori dod iespēju progresīvi domājošiem operatoriem spert nākamo soli un iegūt savā īpašumā "viszaļāko" pašlaik tirgū pieejamo tehnoloģiju. Viņi gūs labumu no zemākām maksām par ceļu izmantošanu un citām priekšrocībām, ko ES valstis varētu noteikt. Transportlīdzekļiem ar visjaunāko izmešu standartu būs arī augstāka vērtība lietotas tehnikas tirgū.
Neskatoties, ka „Scania” jau pirms gada iepazīstināja ar jaunajiem motoriem „EURO 6”, tomēr kravas pārvadātāji daudz lielāku priekšroku dod cenas ziņā lētākajiem iepriekšējās paaudzes „EURO 5” motoriem. Tas ļauj prognozēt, ka nākamā gada beigās pieaugs kravas transportlīdzekļu pārdošanas apjomi, jo kravas pārvadātāji steigsies līdz regulas stāšanās spēkā brīdim iegādāties jaunus kravas transportlīdzekļus ar vecās paaudzes motoriem, tādējādi ietaupot izmaksas.
Nepieciešamība atjaunot autoparkus
Vēl viens faktors, kāpēc nākamajā gadā varam gaidīt pārdošanas apjomu pieaugumu, ir autoparku novecošanās. Liela daļa uzņēmumu nomainīja autoparkus līdz 2008.gadam, respektīvi, pirms krīzes gados. Šobrīd līzingā ņemtās automašīnas ir izmaksātas un ir pienācis brīdis, kad tās būtu jāmaina pret jaunākām. Tomēr ierobežojošs faktors varētu būt ekonomiskā nestabilitāte Eiropas Savienībā, kas varētu likt autoparku īpašniekiem pārdomāt un atlikt iegādi.
Kravas vadītājiem jāpaaugstina kvalifikācija
2014.gada 10.septembrī stājas spēkā vēl vienas izmaiņas normatīvajos aktos, kas paredz, ka kravas transportlīdzekļu vadītāji ar C1, C1E, C vai CE vadītāja kvalifikāciju, kas ieguva braukšanas tiesības līdz 2009.gadam, drīkstēs piedalīties ceļu satiksmē ES valstīs, tikai iegūstot papildus profesionālo autovadītāja kvalifikāciju. Ir pieļaujams, ka autovadītāji šo kursu apmeklēšanu un kvalifikācijas paaugstināšanu atliks uz pēdējo brīdi, un pirmās aktivitātes šajā jomā gaidāmas nākamo gadu.
„EURO 6” motoriem var rasties problēmas ar Krievijā iepildītu degvielu
Ņemot vērā, ka degviela veido būtisku izmaksu daļu, starptautiskie kravas pārvadātāji degvielu cenšas iepirkt Krievijā, kur tā ir ievērojami lētāka. Bet uz šo valsti neattiecas prasības par „EURO 6”, kas nosaka sēra satura samazinājumu degvielā. Aktuāls jautājums, vai Krievijā esošie degvielas tirgotāji nodrošinās atbilstošas kvalitātes degvielu, kā to prasa „EURO 6” prasības? Savukārt, ja pārvadātāji jaunās paaudzes motorus izvēlēsies darbināt ar līdzšinējo degvielu, tas var būt risks nodarīt bojājumus transportlīdzekļu motoriem.
LASI VĒL
- Rudens braucienā skaidrojam, kas kopīgs Porsche Macan un Taycan (+VIDEO)
- Nolietotās riepas – citur jāmaksā, citur pieņem bez maksas (+ VIDEO)
- No 1. novembra uz Dienvidu gaisa pārvada samazinās atļauto braukšanas ātruma uz 50 - CIENĪSIM VIENS OTRU? (+ VIDEO)
- VOLKSWAGEN GOLF auto tests 8 paaudzes face-lift! 1.5L, 150 Zs, patēriņš 5.4L, no 0-100 km/h 8.4 sek (+ VIDEO)
- Attīstībai nav robežu. Kas ir Nissan Ariya Evolve+? (+ VIDEO)
- Xiaomi SU7 Ultra uzstāda jaunu Nirburgringas rekordu (+ VIDEO)
- Liepājā pret dzērājšoferi sākts 21 administratīvā pārkāpuma process un viens kriminālprocess (+ VIDEO)
- Valsts policija pieķer 16 ātrumpārkāpējus; vairākiem atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības (+ VIDEO)
- Ķīnā sāk būvēt rūpnīcu lidojošo auto ražošanai (+ VIDEO)
- Uz Lubānas ielas par vienu neregulētu gājēju pāreju uz 4 joslu ceļa mazāk, kāpēc atstāja vēl divas? (+ VIDEO)