Jauns Audi e-degvielu projekts: e-dīzeļdegviela no gaisa, ūdens un zaļās elektroenerģijas
Uzņēmuma jaunākais projekts ir izmēģinājuma rūpnīca Drēzdenē, kurā no ūdens, CO2 un zaļās elektroenerģijas tiek iegūta dīzeļdegviela.
Audi aktīvi darbojas CO2 izmešus neradošu sintētisko degvielu izstrādes jomā. Uzņēmuma jaunākais projekts ir izmēģinājuma rūpnīca Drēzdenē, kurā no ūdens, CO2 un zaļās elektroenerģijas tiek iegūta dīzeļdegviela. Jauno ražotni 14. novembrī atklāja Audi un tā projekta partneri Climeworks un Sunfire.
Ar šo sadarbību Audi un tā partneri pierāda, ka e-degvielu industrializācija ir iespējama. Izmēģinājuma rūpnīca tika atklāta Vācijas federālās izglītības un pētniecības ministres Prof. Dr. Johannas Vankas un AUDI AG Vides novērtējumu, atjaunojamo energoresursu un jauno materiālu nodaļas vadītāja Dr. Hāgena Zeiferta klātbūtnē.
• Jauna Audi aktivitāte CO2 izmešus neradošu degvielu jomā
• Drēzdenē atklāta pirmā e-dīzeļdegvielas ražotne
• Audi sadarbojas ar Climeworks un Sunfire
Rūpnīcā šķidrās degvielas ražošanai no elektroenerģijas par izejmateriāliem tiek izmantots oglekļa dioksīds, ūdens un elektroenerģija. Oglekļa dioksīds tiek iegūts tieši no apkārtējā gaisa, izmantojot tiešo gaisa ieguvi — tehnoloģiju, kuru izstrādājis uzņēmuma partneris no Šveices Climeworks.
Atsevišķā procesā elektrolīzes ierīce, kurai nepieciešama zaļā enerģija, atdala ūdeņradi no skābekļa. Pēc tam divos ķīmiskos procesos 220°C temperatūrā un zem 25 bāru spiediena ūdeņradis reaģē ar slāpekļa dioksīdu, radot šķidrumu ar nosaukumu „Blue Crude“, kura sastāvā ir ogļūdeņraža savienojumi. Šī procesa efektivitāte sasniedz 70%.
Šobrīd izmēģinājuma ražotnē Drēzdenē-Reikā iespējams saražot aptuveni 160 litrus „Blue Crude” šķidruma dienā. Aptuveni 80% no tiem iespējams pārvērst sintētiskajā dīzeļdegvielā. Šī degviela — Audi e-dīzeļdegviela —nesatur sēru un aromātvielas. Tai ir arī augsts cetānskaitlis, kas nozīmē, ka degviela ātri aizdegas. Degvielas ķīmiskās īpašības ļauj to savienot ar fosilo dīzeļdegvielu jebkādā attiecībā, tātad to ir iespējams izmantot kā parastās degvielas alternatīvu bez īpašiem automobiļa pārveidojumiem.
Šajā projektā Audi apvieno divas inovatīvas tehnoloģijas, kuras daļēji finansē Vācijas Federālā izglītības un pētniecības ministrija. Pirms tās ir veikta izpēte divu gadu garumā un bijusi arī sagatavošānās fāze, kurā no apkārtējā gaisa ir iegūts CO2 un no elektroenerģijas ražota šķidrā sinētiskā degviela. Audi autoražošanas nozarē ir vienīgais partneris šajā jomā.
Slavenā Cleantech Group no Sanfrancisko iekļāva Sunfire GmbH savā 100 inovatīvāko ekotehnoloģiju uzņēmumu sarakstā Global Cleantech 100 jau pirms ražotnes atklāšanas.
Taču Audi aktivitātes CO2 izmešus neradošu izmešu jomā kopš 2009. gada nebeidzas tikai ar Sunfire. Audi e-gāzes rūpnīcā Verltē, Lejassaksijā, jau tiek ražots sintētiskais metāns (Audi e-gāze), bet Audi A3 Sportback g-tron īpašnieki var uzpildīt savu automobiļu degvielas tvertnes, izmantojot īpašu degvielas karti. Audi kopā ar Global Bioenergies no Francijas veic arī kopīgu Audi e-benzīna ražošanas pētījumu. Tāpat tiek īstenots kopīgs projekts ar ASV uzņēmumu Joule, kura mērķis ir ražot Audi e-dīzeļdegvielu un Audi e-etanolu, izmantojot mikroorganismus. Audi piedāvā arī zaļās enerģijas risinājumu Audi A3 Sportback e-tron īpašniekiem.
LASI VĒL
- Izveidots Latvijā pirmais bateriju parks (+ VIDEO)
- Naktī Latgalē apturēts robežsardzes mikroautobusam līdzīgs transportlīdzeklis ar 25 robežpārkāpējiem (+ VIDEO)
- AizliegtaisPaņēmiens - Vasaras traģiskās avārijas. Kas secināts? (+ VIDEO)
- Kamēr ēdu burgeri uzlādēju elektroauto 50 km distanci 7 minūtēs! Tas ir ātri vai ilgi? (+ VIDEO)
- AizliegtaisPaņēmiens: eksperiments - braukšana ar atļauto ātrumu (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ardievu, Audi A4 ! Izmēģinām jaunāko Audi A5 (+ VIDEO)
- Pirmais tests VOYAH FREE elektroauto no Ķīnas. 4.4 sek līdz 100 km/h, 100 kW baterija, ap 85000 EUR (+ VIDEO)
- Rudens braucienā skaidrojam, kas kopīgs Porsche Macan un Taycan (+VIDEO)
- Nolietotās riepas – citur jāmaksā, citur pieņem bez maksas (+ VIDEO)
- No 1. novembra uz Dienvidu gaisa pārvada samazinās atļauto braukšanas ātruma uz 50 - CIENĪSIM VIENS OTRU? (+ VIDEO)