Ford atgriež motora rūkoņu izsmalcinātā Focus ST salonā
		Ford autovadītājiem ātra braukšana nu ir kļuvusi arī par klusu braukšanu, par cik inženieri paaugstina standartus, arvien samazinot troksni un uzlabojot skaņas izolāciju. Taču sportiskā hečbeka vadītājiem motora rūkoņa ir braukšanas baudas neatņemama sastāvdaļa, tādēļ Ford inženieri ir nākuši klajā ar unikālu elektroniskās vadības risinājumu, kas atkarībā no vadītāja izvēlētā paātrinājuma ļauj gūt sportiskākas vai mierīgākas izjūtas.
“Spiežot gāzes pedāli, Focus ST vadītāji vēlas dzirdēt motora dūkoņu,” sacīja Ford of Europe automobiļu skaņas kvalitātes eksperts Bjorns Botčers (Bjoern Boettcher). “Mūsu automašīnas ir konstruētas tā, lai salonā būtu kluss, līdz ar to mums ir jāizmanto daži triki, lai dotu aizrautīgiem braucējiem viņu kāroto skaņu – un te talkā nāk mūsu Sound Symposer sistēma.”
Sound Symposer pastiprina motora radīto skaņu un izplata to pa caurulīti uz vadības paneli, kur tā ir viegli sadzirdama vadītājam.
	
“Pat autosportisti atzinīgi novērtē skaņas izolācijas uzlabojumus braukšanas laikā, taču pēc finiša taisnes sulīgā motora rūkoņa, kāda ir arī Focus ST, ir viena no patīkamākajām skaņām,” sacīja profesionālais autosacīkšu braucējs Toms Čiltons (Tom Chilton), kurš Pasaules autosacīkšu čempionātā brauc ar Ford Focus EcoBoost. “Dūcošais motors ir ne tikai tīkams ikviena sporta auto cienītāja ausij, bet tas sniedz arī vērtīgu informāciju par to, kas notiek zem motora pārsega, un ziņo par būtiskiem aspektiem tiem vadītājiem, kuriem sēžot pie stūres jāsajūt auto ar visiem maņu orgāniem.”
Speciāli jaunajam 250 ZS 2.0 litru EcoBoost Focus ST izstrādātā sistēma pie liela paātrinājuma liek atvērties elektroniskās vadības vārstam, kas palielina trokšņa līmeni salonā līdz pat divām reizēm. Brīžos, kad vadītājs vēlas baudīt mierīgāku atmosfēru ar mazāku paātrinājumu, vārsts paliek aizvērts.
“Ja izņemsiet skaņas rezonatoru, motora trokšņa līmenis salonā pie paātrinājuma būs tuvu nullei – tas ir tieši tik efektīvs,” sacīja Botčers. “Patiesībā tā ir diezgan pārsteidzoša sajūta, braucot ar tik jaudīgu automašīnu kā Focus ST.”
“Pareizās skaņas iegūšana pareizajai automašīnai ir zināmā mērā nepārtraukts izmēģinājumu un detalizētas izpētes process. Kad skaņas laboratorijā tika atrasta pareizā Symposer pozīcija, mēs to izmēģinājām uz ceļa un turpinājām pilnveidot tik ilgi, kamēr atradām ideālo kombināciju,” sacīja Botčers. “Gala variants perfekti atbilst ST būtībai – pietiekami kluss ikdienas braukšanai, taču gana skaļš asāku izjūtu cienītājiem.”
Jaunais Focus ST tagad ir pieejams pārdošanā Eiropā gan kā 5 durvju hečbeks, gan arī universālā automašīna.
LASI VĒL
- BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
 - Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
 - Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
 - Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
 - Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
 - Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
 - Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
 - Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
 - Ko Jūrmalā neiznīcināja vētra, to tagad iznīcina vētras seku sakopēji (+ VIDEO)
 - Brauciens uz veikalu noslēdzas ar avāriju un pakaļdzīšanos (+ VIDEO)
 
