Dubļu bridējs aristokrāts. (2. daļa)

Foto: publicitātes foto
Kristiāns Andersons | 07.07.2011

Apvidus automobiļu īstā stihija ir bezceļa sacensības un pārgājieni, kur var demonstrēt spēju pārvarēt šķēršļus. Ar LAND ROVER vārdu saistās Camel Trophy sacensības apvidus automobiļiem. Sacensības aizsākās 1980. gadā , kad vācu komandas ar JEEP apvidus auto izpētīja Amazoni. Pēc pirmā pasākuma, organizatori, divdesmit gadu garumā, pārgāja uz LAND ROVER spēkratiem.

Kamieļa balva bija sacīkstes amatieriem, kurās varēja piedalīties katra 21 gadu sasniegusi dalībvalsts persona. Bija nepieciešama laba fiziskā sagatavotība, veselais saprāts un piedzīvojumu gars.  Visu modeļu LAND ROVER spēkrati ir piedalījušies Camel Trophy. Protams, LAND ROVER rūpnīca speciāli sagatavoja mašīnas ekspedīcijai. Modificēta elektrosistēma, auto apakšas aizsardzība, vinčas, BF GOODRICH apvidus riepas , uzlabotas atsperes  un transmisija, papildus degvielas kannas, HELLA apgaismojums un vēl ļoti daudz citu nepieciešamu lietu.

Šādu Camel Trophy mašīnu kolekcionāri ir apvienojušies klubos , kas palīdz auto atrašanā un restaurācijā. Pasākums Camel Trophy bija cilvēku izturības pārbaude, kur sapulcējās komandas no visas pasaules ar cerību triumfēt nedrošajos, bezceļa apstākļos. Izšķiroša loma bija komandas darbam un biedriskumam. Konkurence parādījās speciālajos uzdevumos , kur sacentās dažādo valstu pārstāvji. Uzdevumos ietilpa, piemēram, vinčošanās un braucieni trasē uz laiku.  

Deviņdesmitajos gados Camel trophy virzījās uz Sibīriju un citām interesantām vietām – Tanzāniju, Burundi, Meksiku, Gvatemalu , El Salvadoru, Kalimantānu, Mongoliju, un te minētās vēl nav visas valstis. Gadu gaitā no dubļu bridēju ekspedīcijas pasākums izpletās, ietverot laivošanu, kalnu velobraukšanu  un ziemas sporta veidus. Svarīgu ieguldījumu Camel Trophy devis dabas aizsardzībā. Tā 1993. gadā pasākuma dalībnieki palīdzēja uzstādīt apkārtējās vides novērošanas staciju džungļos.

Pēdējais Camel Trophy notika 2000. gadā, taču LAND ROVER aizpildīja radušos robu ar cita nosaukuma aktivitāti. 2003. gadā sešpadsmit valstu pārstāvji pulcējās uz LAND ROVER G4 Challenge, kas bija izturības brauciens ar četriem atsevišķiem posmiem, katru savā laika joslā. Uzvarētājam kā galvenā balva pienācās RANGE ROVER , taču Rudijs Thoelens atteicās no lepnā braucamā par labu diviem DEFENDER.

2008. gadā LAND ROVER paziņoja, ka pārtrauc G4Challenge dēļ globālās ekonomikas

krīzes.

Tajā pat gadā notika LAND ROVER ekspedīcija uz Omānu un 2010. gada maijā sekoja LAND ROVER EXPEDITIONS brauciens uz Maroku. Ekspedīcija startēja  Marrakešā un šķērsoja Atlasa kalnus 2000 metrus virs jūras līmeņa. Nelielas grupas līdz divpadsmit cilvēkiem ( divi vienā mašīnā) , kuriem palīdzēja marokāņu gids. Bija arī bezceļa braukšanas instruktori.

Kā vēsta uzvarētāju saraksts RANGE ROVER ir godam startējis un finišējis  rallijā- reidā Parīze Dakāra. Jau 1979. gadā ekipāža no Francijas : Genestiers, Terbi, Lemordans ( Genestier/ Terbiaut/Lemordant) izcīnīja uzvaru, automobiļu konkurencē, braucot ar RANGE ROVER. Dubļu bridējs aristokrāts , dažus gadus vēlāk , spēja atkārtot panākumu. 1981. gadā cita francūžu ekipāža Mečs un Giro ( Metge/Giroux) triumfēja ar RANGE ROVER.

Modelis LAND ROVER DEFENDER piedalījās rallijā –reidā Parīze Dakāra 1999. gadā. Toreiz maršruts bija Granāda –Dakāra un ‘’aizstāvi’’ vadīja ekipāža Martins Meisijs( Martin Maisey un Džons Kūpers ( John Cooper). Viņu auto sākotnēji bija 3500 kubikcentimetru V8 DEFENDER 110, kurš pirmo reizi tika reģistrēts 1986. gadā.

Dzinēju nomainīja pret RANGE ROVER LSE 4200 kubikcentimetru V8 spēka agregātu ar iešprici un 240 zirgiem.  Pārnesumu kārba ir piecu pakāpju manuālā. Mašīnai ir dubulti BILSTEIN amortizatori ,priekšējā un aizmugurējā asis no RANGE ROVER LSE, divas degvielas tvertnes – oriģinālā un homoloģētā sacīkstēm. Instrumentu panelis ir no alumīnija, bet vējstikls termiskais. Riepas MICHELIN XS smiltīm, jo zināms, ka Dakāras rallijs reids ir pārbaudījums smiltīs.

Tas, ka auto jāpārbūvē , lai piedalītos sacīkstēs, tā kā būtu skaidrs, bet LAND ROVER arī jaunas mašīnas prezentāciju prot pārvērst piedzīvojumā. No 1998. gada 1. jūnija līdz 1. oktobrim notika pasākums, testa brauciens-  NEW DISCOVERY TREK. Tā ietvaros tika mērots vairāk nekā 20000 jūdžu caur četriem kontinentiem kā ievads jauna LAND ROVER DISCOVERY laišanai tautās 1998. gada oktobrī. Starptautiska žurnālistu grupa aizbrauca no Londonas 1. jūnijā divos LAND ROVER DISCOVERY automobiļos un pēc vairāk nekā 30 000 kilometru veikta ceļa, bez lielām problēmām, nonāca Parīzes auto izstādē.

Par tām pirmizrādēm, kuras LAND ROVER ir bijušas un būs šajā gadsimtā interesēsimies nākamreiz.