Divi jauni modeļi no Dacia

Foto:
G. | 13.07.2012

Pēc Lodgy izlaišanas 2012. gada sākumā, Dacia klāsts ir ticis paplašināts ar vēl diviem pilnīgi jauniem modeļiem: Dokker un Dokker Van. Dacia Dokker ir pieejams gan piecvietīgā pasažieru versijā, gan arī kravas pārvadāšanai. Šis modelis piedāvā vienu no plašākajiem aprīkojumiem un labākās modularitātes iespējas savā klasē. Dacia Dokker Van ir neliels transportlīdzeklis vieglu komerckravu pārvadāšanai.

Tā savā klasē labākās utilitārās īpašības būs pievilcīgas profesionāļiem un lietpratējiem. Lai joprojām uzturētu pirmšķirīgās Dacia preču zīmes vērtības, abi jaunie modeļi sniedz plašu praktisku īpašību klāstu par nepārspējami zemu cenu. Sākumā šie modeļi nonāks tirdzniecībā Marokā šā gada jūnijā, pēc tam citu Vidusjūras un Eiropas tirgus modeļi būs pieejami vasaras beigās.   Dacia Dokker ir paredzēts klientiem ar dažāda veida vajadzībām, kas vēlas auto, kurā iespējams pārvadāt masīvu kravu un arī ērti sasēdināt visu ģimeni. Un tieši tā, papildus tā spējai pārvadāt līdz pat pieciem pasažieriem, šis modelis piedāvā tirgū lielāko bagāžnieka ietilpību. Lietotājam draudzīgā aizmugurējās rindas sēdekļu modularitāte sniedz līdz pat 3m3 papildus pārvadāšanas vietas atbrīvošanas iespēju, tādējādi padarot šo modeli ideālu profesionālai lietošanai.

Šo modeli iespējams pasūtīt ar vienām vai divām aizstiklotām slīdošām sānu durvīm, kas atvieglo pieeju kravas zonai vai aizmugures sēdekļiem. Papildus tam, ka šis auto ir uzticams un robusts, Dacia Dokker Van sniedz vislabāko pārvadāšanas ietilpību savā segmentā, pateicoties tā gudri izstrādātajam modulējamam priekšējam pasažiera sēdeklim (papildus pieejamais Dacia Easy Seat), bet tā platās slīdošās sānu durvis atvieglo uzkraušanu. Lai pēc iespējas labāk izpildītu tirgotāju un profesionāļu vajadzības, Dokker Van piedāvā plašas pārveidošanas iespējas un dažādu aksesuāru klāstu. Tāpat kā Dacia Lodgy modeļiem, Dokker un Dokker Van interjeri ir komfortabli, moderni un ļoti funkcionāli. Media Nav multimediju sistēma ir pieejama ar septiņu collu (18cm) skārienjutīgo ekrānu un tā ietver gan navigācijas, tā arī radio funkcijas, un papildus arī Bluetooth savienojamību. Opciju katalogs ietver arī ātruma ierobežotāju un aizmugurējos stāvvietas sensorus. Atkarībā no tirgus, kurā iegādāts, Dacia Dokker un Dokker Van ir pieejami ar četru veidu dzinējiem: pilnīgi jaunais 1.2 TCe 115 un jau esošais 1.6 MPI 85 benzīna dzinēji, plus 1.5 dCi 75hp un 90hp dīzeļdzinēji.

Abi dīzeļdzinēji kvalificējas Dacia eco² zīmei, tieši pateicoties to degvielas patēriņam, kas ir tikai 4,5 litri uz 100km* un CO2 izmešu apjoms ir 118g/km*. Dacia preču zīmes uzticamību un būvējuma kvalitāti jau ilgi ir slavējuši kā klienti, tā arī mediju pārstāvji, bet Dacia ir vēl vairāk uzlabojusi šīs stiprās puses tieši pateicoties Renault pieredzei, kas ir Eiropas vadošais vieglo kravas auto ražotājs kopš 1998. gada. Liela daļa Dokker Van daļu tika izstrādātas tā, lai atbilstu Renault noteiktajām prasīgajām instrukcijām viņu pašu kravas auto, un šis modelis tika pakļauts tieši tiem pašiem pārbaudes testiem, kas tika piemēroti Renault LCV, lai varētu ņemt vērā vissmagākos izmantošanas veidus. * Homologētais patēriņš un CO2 izmeši 

ĻOTI FUNKCIONĀLS DIZAINS

Nosaukums Dokker angļu valodā ir kā vārdu spēle ar vārdu "dockworker" (ostas strādnieks), kas izpauž šo abu modeļu augsto nestspēju, kā arī to modulējamo iekšējo dizainu un robustumu. Dacia Dokker un Dacia Dokker Van modeļu līnijas, proporcijas un bagātīgās dimensijas (garums 4,36m/ platums 1,75m/ augstums: 1,81m) norāda uz īpaši plašu interjeru. Šo sensāciju pastiprina nepārblīvētās vertikālās korpusa ārmalas, kamēr slīdošo sānu durvju atvērums un asimetriskās aizmugurējās durvis nodrošina vieglu piekļuvi. Šo divu jauno modeļu ģimeniskā piederība citiem Dacia klāsta auto ir skaidri saskatāma pēc to režģotajām un lielajām priekšējām gaismām. Tikmēr dizaina modernais, augsto tehnoloģiju pieskāriens parāda Dacia jauno stila identitāti, kas aizsākās ar Lodgy. Jaunpienācēju ārpuses apjoms, pārliecinošās formas un tiešās līnijas norāda uz Dacia zīmola preču zīmes kvalitāti un robustumu, izjūtu, ko vēl vairāk akcentē augstā vidus līnija un lielie durvju rokturi. Standartā iekļautie Dacia Dokker un Dokker Van melnie graudainie buferi aptver visu apakšējo priekšpuses daļu, tieši līdz priekšējiem lukturiem, kamēr aizmugurējie buferi ir novietoti tā, lai aizsargātu lukturus. Dažas versijas ir aprīkotas ar sānu malas aizsargājošiem ciļņiem. Papildus korpusa krāsas buferi, kas pieejami augstākā līmeņa pasažieru modeļu versijām, ir vairāk saskaņoti ar pasažieru auto stilu līnijām. Salons ir aprīkots ar modernu, funkcionālu priekšējo paneli, kurā ir iebūvētas vairākas izvietošanas vietas, kas veidotas pārdomāti intensīvai izmantošanai. Priekšējā paneļa plūdenās formas palielina viengabalainības iespaidu un tā divu toņu krāsu shēma ir pārnesta arī uz durvju paneļiem (atkarībā no aprīkojuma līmeņa). Nepārprotami moderno, augsto tehnoloģiju kabīnes izjūtu pastiprina jaunais instrumentu dizains - kas mantots no Dacia Lodgy - un Media Nav multimediju sistēmas iekļaušana.

Dokker un Dokker Van gūst labumu arī no uzlabotiem vadītājam draudzīgiem uzlabojumiem, ko pirmo reizi redzējām Lodgy modelim, ieskaitot jaunas priekšējo gaismu un stiklu tīrītāju kontroles. Elektrisko logu atvēršanas slēdži atrodas tieši pie rokas uz durvju roku balstiem un klimata kontroles slēdži ir daudz pieejamāki nekā Logan sērijas modeļiem. Pasažieru versijas salons vairāk rada pasažieru auto sajūtu, sākot ar citām iekšējās apdares krāsām. Augstākās klases aprīkojuma līmenis ir pieejams ar Gunmetal Grey toņa centra vadības pulti, kā arī hromētu priekšējo durvju rokturu apdari, instrumentu, apsildes kontroli un ātrumu pārslēga kloķi.

100 PROCENTI PRAKTISKS IKDIENAS LIETOŠANAI

Dacia Dokker, daudzpusējs pasažieru furgons Dacia Dokker var ērti pārvadāt līdz par pieciem cilvēkiem un pasažieru bagāžai ir pieejams ietilpīgākais bagāžnieks šajā segmentā, ar 800 litru ietilpību un maksimālo kravas garumu 1,16 metri. Dacia Dokker standartā ir pieejams ar vienām stiklotām slīdošajām sānu durvīm un otras iespējams pasūtīt papildus (standartā pieejamas augstākā līmeņa versijai). Sānu durvis sniedz 703mm atvērumu, lai nodrošinātu drošu piekļuvi aizmugures sēdekļiem. Aizmugures pasažieriem ir ērti sēdekļi un daudz vietas (galvas līmeņa telpa: 1 065mm/ plecu līmeņa telpa: 1 458mm/ ceļgalu līmeņa telpa: 177mm). Modulējamo 60/40 sadalījuma aizmugurējā sēdekļa sēdvietu iespējams viegli pārveidot dažādos izkārtojumos. Pateicoties viegli pieejamam rokturim, katras daļas sēdekļa atzveltni iespējams nolocīt uz priekšu atsevišķi. Sēdekli ir arī iespējams salocīt uz priekšu un atbalstīt pret priekšējiem sēdekļiem, lai atbrīvotu brīvu grīdas telpu, kuras kravas ietilpības garums ir 1,57m un kravnesība 3m3. Dacia Dokker Van, viens no vispraktiskākajiem auto savā klasē Pateicoties tā dimensijām (garums: 4,36m/ platums: 1,75m/ augstums: 1,81m), Dacia Dokker Van sniedz bagātīgu 3,3 kubikmetru kravnesības vietu ar maksimālo iekraušanas garumu 1,9m. Tā kravnesības apjomu iespējams paplašināt pateicoties prasmīgi darinātajam papildus izvēles Dacia Easy Seat. Šī daudzpusējā priekšējā pasažiera sēdekļa atzveltni iespējams noliekt uz priekšu, tādējādi izveidojot galda virsmu. Ir arī iespējams salocīt un pastumt uz priekšu visu sēdekli atbalstot pret cimdu nodalījumu, lai atbrīvotu vietu līdz pat 2,24 metru garai kravai. To iespējams arī pavisam izņemt, tādējādi sniedzot 3,9 kubikmetrus vietas kravas pārvadāšanai. Šis pielāgojums ļauj viegli transportēt trīs metrus garas vienības (maksimālais iekraušanas garums: 3,11 m).

Šīs tirgū labākās īpašības ļauj pozicionēt Dacia Dokker Van kā vienu no funkcionālākajiem transporta līdzekļiem tā segmentā, un papildus arī komforta līmenis tādējādi nav ticis pazemināts, jo Dacia Easy Seat iespējams ērti pielāgot un tam ir atgāžama atzveltne. Dacia Dokker Van maksimālā celtspēja ir 750 kg. Atkarībā no versijas un nacionālo likumu normām, kabīne ir atdalīta no kravas telpas ar diviem cauruļveida aizsargstieņiem, pilnībā stiklotu kabīni atdalošo logu vai ar tīklveida aizsargu. Pēdējais ļauj palielināt kravnesību, nolokot pasažiera sēdekli (papildus Dacia Easy Seat), lai palielinātu kravnesību, tai pašā laikā neapdraudot vadītāja drošību. Dacia Dokker Van standartā ir aprīkots ar vienām slīdošajām sānu durvīm un otrās slīdošās durvis ir pieejamas papildus. Šīs durvis ir izstrādātas īpaši robustā dizainā un, pateicoties to lielajam rokturim, ir ļoti ērti atveramas, lai atvieglotu piekļuvi kravas telpai. Asimetriskās aizmugurējās durvis atveras līdz 90 grādu leņķim un tās nobloķē aiztures sistēma, kas novērš durvju ātru aizciršanos vējainā laikā. Šo aizturi iespējams atbrīvot ar rokturi, kas atrodas durvju iekšpusē, lai durvis varētu atvērt līdz pat 180 grādu leņķim. Liels skaits izvietošanas risinājumu Dokker un Dokker Van modeļiem Lai vadītājam atvieglotu ikdienas darbu, pasažieru versijas modelis ir aprīkots ar lielu daudzumu praktisku izvietošanas risinājumu, kas kopā sniedz 44,2 litru apjoma izvietošanas iespēju visā kabīnē. Uz lielā, brīvā priekšējā paneļa iespējams novietot portatīvo datoru vai A4 formāta dokumentus. Dokker ir aprīkots arī ar plašu 6,6 litru lieluma cimdu nodalījumu (atkarībā no aprīkojuma līmeņa), kā arī ar viegli aizsniedzamu 12 litru apjoma izvietošanas plauktu virs galvas (atkarībā no aprīkojuma līmeņa). Vadītāja kreisajā pusē esošā aizvākojamā kabata ir īpaši praktiska, lai nodrošinātu, ka dažādas lietas, piemēram, sīknauda, vienmēr ir pa rokai. Priekšējo durvju kabatās iespējams glabāt 1,5 litru pudeles, un ir iespējams arī pasūtīt dubulto dzēriena skārdeņu turētāju un trauku centrālajā konsolē. Pasažieru versijā aizmugures pasažieriem ir pieejams 0,5l pudeles turētājs vidējā konsolē, kā arī nelielas papildus tvertnes durvīs, kā arī kabatiņas priekšējo sēdekļu aizmugurē (atkarībā no versijas). Ja runājam par specifiskiem biznesa risinājumam, Dacia ir ļoti daudz aizguvusi no Renault pieredzes. Un patiesi, šis zīmols ir ticis izstrādāts ciešā sadarbībā ar Renault apstiprinātu konverteru tīklu, lai attīstītu plašu pārveidošanas iespēju klāstu. Dacia Dokker Van pieejamie risinājumi ietver ātrās palīdzības automašīnas, TPRM risinājumus, atdzesētu vai saldētu produktu pārvadāšanas transportu, pārvietojamās darbnīcas vai starpniekautomašīnas, u.t.t. Lai varētu apmierināt savu klientu dažādās vajadzības, Dacia speciālisti ir izstrādājuši plašu aksesuāru izlasi un salona armatūru. Komforta uzlabošanas vai kravnesības iespējas uzlabojošie aksesuāri ietver vidējo roku balstu, DVD atskaņotāju, dokumentu kabatiņu sēdekļu aizmugurē, bērnu sēdeklīšus, pārvietojamu aukstuma kasti, jumta kārbu, tīklveida aizsargu aiz aizmugurējiem sēdekļiem (pasažieru versijā), u.t.t. Dacia Dokker Van ir pieejams ar dažādiem aksesuāriem, kas izstrādāti tieši komerciālajiem klientiem: koka apdare, riteņu arku aizsargi, izvietošanas komplekti, koka plauktu komplekts, metāla jumta stieņi, aizsargājošie stieņi stikla aizmugurējām durvīm, u.t.t. Automašīnas iespējams arī personalizēt klienta uzņēmuma krāsās.

UZLABOTS KABĪNES APRĪKOJUMS

Kopš Dacia Lodgy izlaišanas ir tikušas uzlabotas vairākas īpašības, lai tās būtu vēl ērtākas, modernākas un praktiskākas. Nemaz nav jāsaka, ka Dacia Dokker un Dokker Van gūst labumu no šiem uzlabojumiem. Media Nav: lietotājam draudzīgās tehnoloģijas Dacia Dokker un Dokker Van ir aprīkoti ar Media Nav multimediju sistēmu, ko pirmo reizi varēja redzēt Dacia Lodgy modelim. Šī sistēma ir perfekti integrēta priekšējā paneļa centrālajā daļā un ir aprīkota ar septiņu collu (18cm) skārienjutīgu ekrānu. Papildus tam, ka tā ir ļoti vienkārši lietojama, šī pievilcīgās cenas sistēma (EUR430*) apvieno navigācijas un audio funkcijas, kā arī Bluetooth® brīvroku savienojamību. Galvenā lapa ļauj lietotājiem viegli pārvietoties pa visām sešām Media Nav funkcijām. To ir arī iespējams pievienot pārvietojamajam mūzikas atskaņotājam ar tā priekšpusē iebūvētā USB vai ligzdas palīdzību. Lietotāji var atlasīt ierakstus gan ar skārienjutīgā displeja palīdzību, gan arī ar attālinātās kontroles pogām uz stūres. Skārienjutīgajai, intuitīvajai navigācijas sistēmai ir gan 2D, gan 3D (skats no putna lidojuma) grafikas iespējas. Speciāli pielāgota mājas lapa (www.dacia.naviextras.com ) ļauj klientiem piekļūt karšu atjauninājumiem un augšupielādēt tos ar USB ligzdas palīdzību. *Ieteicamā cena Papildus ir pieejamas divas citas multimediju sistēmas, lai pielāgotu piedāvājumu katra klienta vajadzībām: • Dacia Plug & Radio. Šī sistēma ietver radio ar lielu displeju, MP3 saderīgu CD atskaņotāju, Bluetooth® tehnoloģiju, panelī iebūvētu USB un pieslēguma ligzdas, kā arī uz stūres rata izvietotu attālinātās kontroles pogas. • Mazāks (1 DIN) sākotnējā līmeņa radio, Dacia Plug & Music ļauj iegūt papildus vietu kādu lietu izvietošanai. Šis radio ir pieejams ar tām pašām īpašībām, kas pieejamas Dacia Plug & Radio, bet bez CD atskaņotāja. Visi radio ir aprīkoti ar Arkamys® 3D Sound sistēmu, kas ir tikusi attīstīta no Renault audio klāsta. Arkamys® process izmanto digitālās apstrādes programmu, lai sniegtu īpaši izstrādātu skaņu un pamanāmi pārāku kvalitātes līmeni. Četru skaļruņu dotā trīsdimensiālā skaņa ir tikusi izstrādāta, lai ņemtu vērā gan kabīnes izvietojumu, gan izmantotos materiālus. Ērtāk un praktiskāk vadītājam Dacia Dokker un Dokker Van vadītājs sēž 3,5cm augstāk nekā tas ir Logan MCV, un sēdekļa augstumu un stūres ratu iespējams pielāgot, lai rastu visērtāko vadīšanas pozīciju. Komfortu vēl vairāk uzlabo liels kāju paliktnis. Dacia Dokker un Dokker Van ir arī aprīkoti ar tādu pašu jaunu, modernāku un praktiskāku informācijas paneli, kāds ir Dacia Lodgy. Centrā novietotais odometra kreisajā pusē atrodas apgriezienu mērītājs un labajā pusē atrodas ekrāns, kurā redzami degvielas un kopējie/dalītie distances rādījumi. Versijām, kas aprīkotas ar ceļojuma plānotāju, tas pats displejs sniedz degvielas patēriņa rādītājus, vidējo un reāllaika degvielas patēriņu, atlikušo attālumu līdz mērķim, vidējo ātrumu, attālumu līdz nākamajam apkopes punktam, ātruma ierobežotāja sadaļu un pulksteņa laiku. Tāpat kā Lodgy, arī jaunie modeļi ir aprīkoti ar jauniem vadītāja palīglīdzekļiem. Ātruma ierobežotājs ļauj vadītājam ieprogrammēt maksimālo ātrumu, ko tie nevēlas pārsniegt, ļaujot veikt braucienus droši un bez satraukumiem. šo funkciju iespējams aktivizēt vai deaktivizēt ar pogu, kas atrodas centrālajā paneļa daļā. Ātruma iestatījumus iespējams atlasīt ar „+" vai "-" pogām uz stūres. Vadītājs gan var atslēgt sistēmas iestatījumus, spēcīgi uzspiežot uz gāzes pedāļa. Dacia dokker un Dokker van ir pieejami ar aizmugurējiem stāvvietas sensoriem. Tie ir novietoti uz aizmugurējā bufera un sniedz vadītājam skaņas signālu par attālumu no viņa transportlīdzekļa līdz jebkādam šķērslim. Šo funkciju iespējams aktivizēt vai atslēgt ar slēdzi, kas atrodas pa kreisi no stūres rata. Klimata kontroles sistēma ir viena no ludospace tirgus labākajiem piedāvājumiem, pateicoties tās sniegumam. Tās veikums ir izstrādāts tā, lai pielāgotos kabīnes izmēram un pilnībā stiklotai virsmai. Renautl grupas inženieri ir guvuši savu iedvesmu no Renault Mégane automašīnās izmantotās klimata kontroles sistēmas un ir guvuši panākumus izveidojot augstākā līmeņa gaisa plūsmu bez papildus trokšņa. Aukstais gaiss tiek daudz vienmērīgāk izdalīts pa visu salonu, pateicoties ventilatoru izvietojumam priekšpusē un aizmugurē. Rūpīga uzmanība ir tikusi veltīta akustiskajam komfortam. Salīdzinot ar Dacia Duster, skaņu izolējošo materiālu virsma dzinēja nodalījumā, zem auto, riteņu arkās un savienojumā starp virsbūvi un vējstiklu ir palielināta par 30 procentiem. Pateicoties 1,5 cDi dzinēja jaunajiem degvielas iešļircinātājiem, dzinējs darbojas daudz klusāk. Arī vēja troksnis ir ticis samazināts, pateicoties darbam ar sānskata spoguļu korpusu un jumta stieņu formas uzlabošanu. Arī ceļa troksnis ir vēl vairāk samazināts ar putu starpliku un izolācijas dizainu, kā arī atsevišķu elementu daļu pastiprināšanu, lai samazinātu rezonansi.

UZTICAMI, ZEMA DEGVIELAS PATĒRIŅA DZINĒJI

Dacia Dokker un Dokker Van modeļiem ir pieejama plaša izvēle reaģējošu, zema degvielas patēriņa uzticamu dzinēju, lai piemērotos atšķirīgajām vadītāju vajadzībām. 1,2 TCe 115 un 1,6 MPI 85 benzīna dzinējiem ir pievienojies 1,5 dCI dīzeļdzinējs, kas ir pieejamos divos jaudas (75zs un 90zs) variantos. Pirmo reizi sastopams zem Renault Megane un Renault Scénic 2012. gada modeļu motora pārsega, 1.2 TCe 115 (Euro5) ir pirmais Renault grupas dzinējs, kas bauda tiešās iešprices un turbouzlādes sniegtās priekšrocības, bet tā vieglums ir sasniegts pateicoties alumīnija blokam. Šis dzinējs sniedz gan vadīšanas prieku, gan taupīgu degvielas patēriņu, kā arī zemu CO2 izmešu līmeni, tajā pašā laikā nodrošina 1.6 litru dzinējam pielīdzināmu snieguma līmeni (115zs). Tā lieliskais maksimālais griezes moments 190Nm ir līdzvērtīgs 2 litru dzinēja rādītājiem un 90 procentu no šī rādītāja iespējams sasniegt jau pie 1500 apgriezieniem minūtē, ar maksimālo griezes momentu starp 2000 un 4000 apgriezienu skaita, lai nodrošinātu izteiksmīgu paātrinājumu. Šī izmērā samazinātā mašīna ir darbināma ar piecu ātrumu manuālo ātrumkārbu un dod kombinētā cikla degvielas patēriņu tikai 6.1 litru/100km*, līdzīgi kā zemu CO2 izmešu apjomu 140g/km* (Dokker Van: 6,2 litri/100km* un 143g CO2/km*). *Novērtējums; homologētās vērtības vēl tiks apstiprinātas. Šis zemais degvielas patēriņš nozīmē arī daudz zemākas uzturēšanas izmaksas, kamēr iebūvētā aizdedzes ķēde, kam nav nepieciešama apkope, arī ir svarīgs elements izmaksu samazināšanā, kas acīmredzami būs tīkami tieši komerciālajiem klientiem. 1.6 MPI 85 Euro 5 Šis 60.6kW sākotnējā līmeņa benzīna dzinējs ir vadāms ar piecu ātrumu manuālo ātrumkārbu. Apvienotā cikla degvielas patēriņš ir 7.5 litri/100km*, līdzīgi 175g/km* CO2 izmešu līmenim. Euro 4 versija nodrošina 59kW (80zs) jaudas sniegumu. Tā apvienotā cikla degvielas patēriņš ir 8 litri/100km*, (CO2 izmeši: 189g/km*). 1.5 dCi 75 un 90 (euro5) Plaši slavētais par tā uzticamību, sniegumu un cieņu pret apkārtējo vidi, šis 1.5 dCi ir pieejams ar 75zs vai 90zs jaudu. Abas versijas kvalificējas Dacia eco² zīmei un nodrošina īpaši zemu degvielas patēriņu, ar NEDC apvienotā cikla degvielas patēriņu 4,5 litri uz 100km* un CO2 izmešu apjoms ir 118g/km*. Abas versijas ir vadāmas ar piecu pakāpju manuālo ātrumkārbu. 90zs versija sniedz 200Nm griezes momentu, kura 90 procenti ir sasniedzami pie 1750 apgriezieniem minūtē, lai garantētu patiesu vadīšanas prieku pat pie zemiem apgriezieniem. 1.5 dCi 75 versijas maksimālais griezes moments ir 180Nm, kas sasniedzams pie 1750 apgriezieniem minūtē. Šī dzinēja Euro4 versijas jaudas līmenis ir līdz 63kW (85zs). Tas ir savienots ar piecu pakāpju manuālo ātrumkārbu un apvieno elastīgumu, sniegumu un zemas uzturēšanas izmaksas. Tā apvienotā cikla degvielas patēriņš ir 4,9 litri/100km*, (CO2 izmeši: 130g/km*). ** Homologētais patēriņš un CO2 izmeši Tāpat kā Dacia Lodgy, arī Dokker un Dokker Van ir balstīti uz jaunās M0 platformas, kas iekļauj jaunu dzinēja nodalījumu un specifisku aizmugurējo daļu. Makfersona tipa priekšējai suspensijai ar trijstūra strēli ir tieši tāds pats izkārtojums kā visiem citiem Dacia modeļiem. Aizmugurējā piekare ir aizgūta no Renault Kangoo un tai ir ieprogrammētas novirzes kustīgs balansieris ar spirālveida atsperēm. Pasažieru versija ir aprīkota ar 20.3mm diametra pret-ripošanas stieni. Papildus tam, ka šī sistēma ir robusta un īpaši piemērota tās kravnesībai, tā ir tikusi izstrādāta, lai samazinātu virsbūves šūpošanos un uzlabotu Dacia Dokker modeļa stabilitāti līkumos. Sekojoši, nav arī nekādas atšķirības starp virsbūves šūpošanās līmeni piekrautai vai nepiekrautai mašīnai, tādējādi tiek nodrošināta efektīva, uzticama lietošana jebkurā laikā. Dažādo gala izmantošanas veidu dēļ, piekares specifikācijas un kalibrācija ir specifiska katrai versijai. 2,81m garenbāze – kas ir gandrīz 10cm īsāka nekā Logan MCV – nodrošina veiklu sniegumu, ieskaitot 11.1 metru pagriezienu loku. Dokker un Dokker Van versiju augstums no zemes ir attiecīgi 189mm un 186mm, tādējādi šie auto spēj pārvarēt lielāko daļu ceļu veidu.

DACIA UZTICAMĪBU UN KVALITĀTI VEIDO RENAULT PIEREDZE

Nav pat jāsaka, ka Dacia raksturīgā uzticamība un būvējuma kvalitāte, ko apstiprinājuši gan klienti, gan mediju pārstāvji, ir tikusi ietverta arī Dacia Dokker un Dokker Van gēnos. Vēl jo vairāk, abi modeļi tikuši izstrādāti ar Renault pieredzes palīdzību, kas ir labākais LCV zīmols Eiropā kopš 1998. gada. Daudzas Dacia Dokker un Dokker Van izmantotās daļas ir tikušas izstrādātas pēc tām pašām instrukcijām, pēc kurām Renault ir veidojis pats savu LCV klāstu. Tā apakša un virsbūve ir izstrādāta pēc tām pašām prasībām, kā Renault Kangoo un spēj veikt 300 kilometrus nezaudējot sniegumu. Makfersona tipa priekšējā piekare ar trijstūra strēli ir pastiprināta, lai atbilstu Renault kritērijiem LCV tipa automašīnām, bet aizmugurējā piekare ir attīstīta no Renault Kangoo – kas tiek slavēts ar tā vadāmības ērtumu un robustumu, un ir tikusi īpaši pielāgota brīvgājiena slodzei. Lai spētu ietvert pēc iespējas vairāk gala lietošanas veidu, Dacia Dokker tika pakļauts 1,9 miljoniem kilometru pārbaudes testēšanai smagos apstākļos. Tā dinamiskais sniegums un uzticamība tika pārbaudīta uz asfaltētiem ceļiem, grants, bedrēm, ūdens šķēršļiem, smilšu ceļiem un putekļiem, kā arī īpaši karsta un auksta klimata apstākļos. Dacia Dokker Van tika pārbaudīts īpašajā Renault LCV testa programmā, ietverot izturības braucienus uz smagākā veļas dēļa virsmas testa virsmas. Tikmēr slīdošās sānu durvīm un aizmugures durvīm ir jāspēj izturēt profesionālās izmantošanas smagos apstākļus un tās tika testētas ar 100,000 atvēršanas un aizvēršanas cikliem. Dacia Dokker Van izturība tika testēta arī reālos apstākļos. Šī testa programma, kas pirmo reizi tika izmantota Megane III modelim, tagad sastāv no kādu 30 auto pārbaudes pēc to ražošanas un ietver braukšanu Rumānijā smagos reālos apstākļos trīs mēnešu garumā. Dokker Van veica gandrīz 850,000 kilometrus dažāda veida situācijās, kas ir līdzvērtīgi automašīnas nolietojumam starp pieciem un sešiem gadiem. Tās jomas, kur iespējams veikt uzlabojumus, tika pakļautas dažādiem apstākļiem un izmēģinātas, pirms izmaiņas tika ieviestas ražošanas procesā. Šī pieeja vēl vairāk nodrošina to, ka gala produkts patiesi atbilst komerciālo lietotāju augstajām prasībām. Dacia Dokker ir nodrošināts ar trīs gadu/100,000km garantijas laiku.

BEZKOMPROMISU DROŠĪBA

Aktīvā drošība Dacia Dokker un Dokker Van modeļi ir aprīkoti ar to pašu bremžu sistēmu kā Dacia Lodgy, ieskaitot ABS un EBD elektroniskā bremzes spēka izdalīšanu un avārijas bremzes atbalstu. Papildus ESC izmanto pēdējās paaudzes kontinentālo vienību (Continental Mark 100), kas ir pieejams arī Dacia Lodgy. Sistēma ietver vilces kontroli un aktīvu pret novirzes aizsardzību, lai palīdzētu noturēt auto tā rindā, veicot līkumus smagos apstākļos, kā arī situācijās, kad jāizvairās no šķēršļiem, saķeres zuduma vai slidenu ceļu apstākļos. Pasīvā drošība Lai nodrošinātu maksimālu pasažieru drošību, Dacia Dokker un Dokker Van var lepoties ar uzlabotu arhitektūru, ko apstiprinājuši Renault grupas inženieri. Tās struktūra ir viena no labākajām pasažieru aizsardzības ziņā un Dokker un Dokker Van tiek izmantots tērauds un citi materiāli, kam ir labāka enerģijas absorbcijas un izkliedēšanas īpašības. Drošības jostas ir aprīkotas ar slodzes ierobežotājiem, kas trieciena brīdī aizsargā krūškurvi. Dacia Dokker Eiropas varianta vadītāja aizsardzības sistēma ietver arī pirotehniskos slodzes simulantus, kas pakāpeniski savelk drošības jostu ap krūškurvi un cirkšņiem, lai optimizētu veidu, kādā vadītājs tiek noturēts savā vietā straujas bremzēšanas apstākļos. Standarta aprīkojums ietver vadītāja un blakussēdētāja gaisa spilvenus, kā arī sānu/krūškurvja līmeņa gaisa spilvenus. Trīs aizmugurējie sēdekļi ir aprīkoti ar ISOFIX balstu, kas sniedz droši bērnu un pastiprināto sēdeklīšu ievietošanu. Dacia Dokker un Dokker Van tikuši izstrādāti, lai nodrošinātu augstu kājāmgājēju aizsardzību. Priekšējā bufera biezums un stingrums nodrošina apakšstilbu aizsardzību. Motora pārsegs un spārni tika izstrādāti tā, lai absorbētu trieciena enerģiju, ja gājējs tiek notriekts, un zem motora pārsega nav nekādu cietu elementu vietās, kur gājējs varētu atsist galvu.  

DACIA VEIKSMES STĀSTS

Ar 1,9 miljoniem pārdotu auto visā pasaulē, Dacia zīmols ir patiess veiksmes stāsts un pēdējo astoņu gadu laikā tas ir piedzīvojis visātrāko izaugsmi Eiropā un Euromed reģionā. Tas ir vispārdotākais auto Rumānijā un Marokā, un ļoti ātri gūst panākumus vairākās Eiropas valstīs. Tas ir Francijā piektais pārdotākais pasažieru automašīnu zīmols. Šo veiksmes stāstu izskaidro solījums nodrošināt izturīgas, funkcionālas un neizpušķotas automašīnas par nepārspējamu cenu. Šīs vērtības ir rosinājušas daudzus iepriekš lietotu automašīnu īpašniekus pirmo reizi izvēlēties pilnīgi jaunu auto. Klienti ir apmierināti ar savu guvumu un lepni vadīt Dacia, kā to parāda unikālais Dacia pikniku fenomens, kas 2011. gadā apvienoja vairāk nekā 10 000 klientu no visas Eiropas. Dacia Dokker un Dokker Van ir vērtīgi šī zīmola vērtību labākie paraugi un to palaišana tirgū palielina Dacia ieviesto modeļu skaitu līdz deviņiem modeļiem tikai astoņu gadu laikā. Dacia Dokker un Dokker Van tiek ražoti Tangiers pilsētā Tāpat kā Lodgy, arī šie abi jaunie modeļi tiek ražoti jaunajā rūpnīcā Marokas pilsētā Tangiers. Šīs rūpnīcas gada ražotspēja pašlaik ir 170 000 automašīnu, bet ir plānots to attīstīt, lai sasniegtu 400 000 saražotu auto ik gadu. Tangiers izceļas ar to, ka tā ir pasaules pirmā bez oglekļa un kaitīgo notekūdeņu auto ražotne, kamēr tās CO2 izmeši uzrāda 98 procentu ietaupījumu (līdzvērtīgi 135 000 tonnām CO2 gadā), salīdzinot ar līdzvērtīgām ražotnēm, pateicoties enerģijas patēriņa optimizācijai un atjaunojamo enerģiju, piemēram, vēja un biomasas izmantošanai. Nelietais atlikušā CO2 apjoms tiks kompensēts ar oglekļa kredītu iegādi, vai arī ar dažādu projektu, piemēram, apmežošanas un saules paneļu attīstīšanas, palīdzību. Tangiers ražotne izmanto par 70 procentiem mazāk ūdens ražošanas mērķiem nekā citas fabrikas ar līdzvērtīgu ražotspēju. Notekūdeņi tiek apstrādāti un izmantoti vēlreiz, pateicoties augstākā līmeņa pārstrādes tehnoloģijām, ko aptver Veolia Environnement uzņēmums. Jaunā ražotne veica 1 miljarda eiro investīcijas un noapaļo Marokas ražošanas infrastruktūru ar valstī esošo veiktspēju Kasablankā.