Desmitā daļa autovadītāju brīvprātīgi apdrošina pasažierus
Iegādājoties KASKO vai OCTA apdrošināšanu, tikai nepilni 10% autovadītāju domā arī par savu auto pasažieru aizsardzību, tos apdrošinot.

Foto: euroncap.com
Iegādājoties KASKO vai OCTA apdrošināšanu, tikai nepilni 10% autovadītāju domā arī par savu auto pasažieru aizsardzību, tos apdrošinot, liecina AAS "Gjensidige Baltic" statistika.
Pēdējā gada laikā apdrošināšanas sabiedrība "Gjensidige Baltic" saņēmusi apdrošināšanas atlīdzības pieteikumus no 206 cilvēkiem, kuri kā automašīnas pasažieri cietuši auto avārijās.
Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos ievainoti un smagi cietuši 1153 auto vadītāji un 1110 automašīnu pasažieri. Lielākoties pasažieri cieš tikpat bieži, cik autovadītāji.
Par pasažieru aizsardzību jārūpējas auto īpašniekam, tāpēc, iegādājoties KASKO polisi kopā ar nelaimes gadījumiem visiem pasažieriem, iespējams apdrošināt savus līdzbraucējus - notiekot negadījumam, pasažieri un pats autovadītājs tiktu finansiāli pasargāts, un viņu ārstēšanās un medicīniskos izdevumus segtu apdrošinātājs, informē "Gjensidige Baltic".
CSDD statistika liecina, ka no visiem avārijās cietušajiem 6,8% ir bērni vecumā līdz sešiem gadiem un 14,8% ir vecumā no sešiem līdz 18 gadiem.
"Gjensidige Baltic" ģenerāldirektors Aleksandrs Rjabovs paziņojumā medijiem norāda, ka situācija gadu no gada būtiski nemainās - cietušo un smagi ievainoto auto pasažieru skaits salīdzinoši ir ļoti augsts. Lai gan OCTA polises pasargā gan autovadītājus, gan pasažierus, tomēr, lai saņemtu kompensāciju par ārstēšanās izdevumiem vai morālo kaitējumu, cilvēkiem jāgaida mēnešiem ilgi, kamēr tiks pieņemts lēmums administratīvā pārkāpuma vai krimināllietā. Tāpēc izdevumi par savu ārstēšanos cilvēkam jāsedz pašam un jācer, ka kādreiz tos atmaksās. Savukārt, apdrošinot savus pasažierus pret nelaimes gadījumiem, ar ārstēšanos un rehabilitāciju saistītos izdevumus sedz apdrošinātājs, turklāt uzreiz pēc pieteikuma un nepieciešamās medicīniskās dokumentācijas saņemšanas, skaidro Rjabovs.
LASI VĒL
- Ķīnas izaicinājums Eiropas SUV līderiem – “Tiggo 8” debitēs arī Latvijā (+ VIDEO)
- Britu policija izmanto nemarķētu kravinieku, lai pieķertu pārkāpējus (+ VIDEO)
- Vairāk kā 500 testa braucienu, lai noteiktu “Latvijas Gada auto 2026” uzvarētājus (+ VIDEO)
- Latvijas Gada auto konkurss: “šogad piedzīvojam Ķīnas auto bumu.”(+ VIDEO)
- Uz AB dambja tiekas visi 33 konkursa "Latvijas Gada auto 2026" pretendenti - Lielais tests (+ VIDEO)
- Jēkabpils dome: Ja tuvāko gadu laikā neveiks tilta remontu, būs jāievieš satiksmes ierobežojumi (+ VIDEO)
- Elektrisku vai benzīna? Jānis Vanks salīdzina divas Cupras (+ VIDEO)
- Kūleņu kūleņiem (+ VIDEO)
- Elektriskā dižpārdokļa otrā dzīve. Pirmais brauciens ar jauno Nissan Leaf (+ VIDEO)
- Tas bija pirms 9 gadiem - Šogad ziema mūs pārsteidza Rīga-Jūrmala šoseja 4.11.2016 (+ VIDEO)
