Ceļa satiksmes negadījumu izraisīšanā bez apdrošināšanas dominē mazlitrāžas motocikli vai mopēdi
Starp visiem neapdrošinātajiem mototransportlīdzekļiem, ar kuriem izraisīti ceļa satiksmes negadījumi, dominē mazlitrāžas motocikli vai mopēdi, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika par 2013.-2017.gadu.
No pēdējos piecos gados notikušajiem 102 gadījumiem, ko izraisījuši neapdrošināti mototransportlīdzekļi, 54,9% gadījumu vainojami mazlitrāžas - līdz 50 kubikcentimetriem - motocikli vai mopēdi. "Šī ir ļoti svarīga atziņa, kas apliecina, ka daudzu mazlitrāžas mototransportlīdzekļu vadītāji joprojām aizmirst, nezina vai ļaunprātīgi ignorē to, ka kopš 2011.gada arī šādiem spēkratiem jāiegādājas OCTA," teica LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
LTAB informēja, ka pērn ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli kopumā izraisīti 25 negadījumi, kas ir otrs lielākais skaits pēdējo piecu gadu laikā. Lai arī kopējais ceļa satiksmes negadījumu skaits, kurus izraisa motocikla vai mopēda vadītājs, pēdējos gados samazinās, joprojām, īpaši motosezonas sākumā, novērojam motobraucēju vieglprātību attiecībā uz savas atbildības apdrošināšanu. Līdz šā gada 25.aprīlim jau reģistrēti četri ceļa satiksmes negadījumi, ko izraisījis neapdrošināts mototransportlīdzeklis.
LTAB dati par 2013.-2017.gadu liecina, ka visbiežāk ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli ceļu satiksmes negadījumus izraisījuši 25-40 gadus veci vadītāji, kuri braukuši ar 6-10 gadus vecu mazlitrāžas motociklu vai mopēdu. Savukārt visbiežākā neapdrošinātā mototransportlīdzekļu marka, ar kuru pēdējos piecos gados izraisīti ceļa satiksmes negadījumi, ir "Yamaha", kam seko "Kawasaki" un "Wonjan" markas spēkrati.
"Atgādinām, ka OCTA apdrošināšanas polise ir nepieciešama gan motociklu, gan mopēdu un motorolleru vadītājiem. Par braukšanu bez tās tiek piemērots naudas sods un soda punkti - fiziskām personām motociklu īpašniekiem no 85 līdz 120 eiro un divi soda punkti, bet mopēdu un motorolleru īpašniekiem no 30 līdz 55 eiro un divi soda punkti," atgādināja LTAB valdes priekšsēdētājs.
LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Foto: Ilustratīvs attēls
LASI VĒL
- Ko Jūrmalā neiznīcināja vētra, to tagad iznīcina vētras seku sakopēji (+ VIDEO)
- Brauciens uz veikalu noslēdzas ar avāriju un pakaļdzīšanos (+ VIDEO)
- Luksusa minivens vai premium SUV? Iepazīšanās ar Hyundai Ioniq 9(+ VIDEO)
- Kampaņā “Nāvīgi stilīgs” mudina gājējus un velosipēdistus ievērot drošību uz ceļa (+ VIDEO)
- Pieaug uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112 saņemto "eZvanu" skaits
- Degvielas cenas Latvijā pagaidām nemainās (+ VIDEO)
- Kā darbojas un ar ko atšķiras riepu spiediena kontroles sistēmas? (+ VIDEO)
- Autovadītājs uzskata, ka viņam taisnība. Kā jūs domājat? (+ VIDEO)
- Rīgas vecpilsēta ir "liela stāvvieta", taču elektroauto stāvēšanas privilēģijas nesteidz mazināt (+ VIDEO)
- Atpakaļ laikā. Braucam ar vēsturiskajiem auto Škoda Classic dienās (+ VIDEO)
