Autoīpašnieki pārmaksā, iegādājoties OCTA starpnieku portālos
Neraugoties uz daudzu portālu sludināto informāciju par it kā visizdevīgākajām OCTA cenām, patiesībā autoīpašniekam tās tiek uzrādītas jau ar iekļautu apdrošināšanas starpnieka atlīdzību jeb tā saukto starpnieku komisiju.

Foto: iAuto
Neraugoties uz daudzu portālu sludināto informāciju par it kā visizdevīgākajām OCTA cenām, patiesībā autoīpašniekam tās tiek uzrādītas jau ar iekļautu apdrošināšanas starpnieka atlīdzību jeb tā saukto starpnieku komisiju. Tādējādi, maldīgas informācijas rezultātā, autoīpašnieki iegādājas OCTA nevis pa tiešo no apdrošinātāja, bet pārmaksājot par OCTA polisi, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB).
Latvijā ir vairāk nekā desmit apdrošināšanas starpnieku portāli, kuros autoīpašnieki var iegādāties OCTA polisi. Ievadot transportlīdzekļa datus, katrā no tiem var redzēt cenu piedāvājumu no dažādām apdrošināšanas sabiedrībām.
„Vairums autoīpašnieku nezina, ka OCTA cena ir atkarīga no vietas jeb portāla, kurā polise tiek iegādāta, kā arī to, ka starpnieku portālos pie katras, konkrētās apdrošināšanas sabiedrības, uzrādītās cenas nav tās pašas, par kādām polises var iegādāties, ja vēršas tieši pie apdrošinātāja. Maldīgas informācijas rezultātā, autoīpašnieks iegādājas OCTA pārliecībā, ka tā ir vislabākā, viņam iespējamā cena, taču patiesībā par polisi pārmaksā,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, gan atzīstot, ka dažkārt arī pie starpniekiem var saņemt izdevīgu piedāvājumu.
Saskaņā ar OCTA tirgus datiem, pērn vairāk nekā 185 000 OCTA polises iegādātas, izmantojot distances saziņas līdzekļus, un tas ir 15% no visiem noslēgtajiem apdrošināšanas līgumiem. OCTA cenas sadārdzinājums atkarībā no polises iegādes portāla var atšķirties, sākot no dažiem latiem, līdz pat vairākiem desmitiem latu. Ņemot vērā, ka mēnesī caur polišu iegādes vietām tiek veikts tūkstošiem transakciju jeb OCTA iegādes darījumu, starpnieku gūtā peļņa no OCTA polišu cenu sadārdzinājuma ir mērāma miljonos.
„Starpnieku portālos OCTA cenu sadārdzinājuma apmērs lielā mērā būs atkarīgs no autoīpašnieka Bonus – Malus klases. Jo sliktāka ir Bonus – Malus klase, jo augstāka būs OCTA cena. Līdz ar ko, arī lielākas starpnieku komisijas pievienošanas iespējas,” stāsta Stengrevics, piebilstot, ka LTAB izveidojis OCTA kalkulatoru, kurš pieejams LTAB mājaslapā, lai autoīpašnieki varētu iegūt objektīvu informāciju par OCTA cenām un iegādāties OCTA polisi pa tiešo no apdrošinātāja. Viņš arī uzsver, ka LTAB nav starpnieks un darījuma veikšanas gadījumā OCTA polise tiek iegādāta tieši pie apdrošinātāja, bez papildus komisijas maksas.
LTAB ir OCTA garantijas fonda administrators, kas saskaņā ar likumdošanu lemj un atbild par tā līdzekļu izlietojumu, pilda Latvijas Zaļās kartes biroja un arī informācijas centra funkcijas, ir Zaļās kartes Biroju Padomes biedrs.
LTAB apvienojušās visas tās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu Latvijā.
LASI VĒL
- Ķīnas izaicinājums Eiropas SUV līderiem – “Tiggo 8” debitēs arī Latvijā (+ VIDEO)
- Britu policija izmanto nemarķētu kravinieku, lai pieķertu pārkāpējus (+ VIDEO)
- Vairāk kā 500 testa braucienu, lai noteiktu “Latvijas Gada auto 2026” uzvarētājus (+ VIDEO)
- Latvijas Gada auto konkurss: “šogad piedzīvojam Ķīnas auto bumu.”(+ VIDEO)
- Uz AB dambja tiekas visi 33 konkursa "Latvijas Gada auto 2026" pretendenti - Lielais tests (+ VIDEO)
- Jēkabpils dome: Ja tuvāko gadu laikā neveiks tilta remontu, būs jāievieš satiksmes ierobežojumi (+ VIDEO)
- Elektrisku vai benzīna? Jānis Vanks salīdzina divas Cupras (+ VIDEO)
- Kūleņu kūleņiem (+ VIDEO)
- Elektriskā dižpārdokļa otrā dzīve. Pirmais brauciens ar jauno Nissan Leaf (+ VIDEO)
- Tas bija pirms 9 gadiem - Šogad ziema mūs pārsteidza Rīga-Jūrmala šoseja 4.11.2016 (+ VIDEO)
