Auto remontēt servisā vai saņemt apdrošināšanas atlīdzību skaidrā naudā?
Pirms gada stājās spēkā grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, paredzot, ka apdrošināšanas atlīdzību par transportlīdzeklim nodarīto zaudējumu auto īpašnieks var saņemt skaidrā naudā bez PVN, bet, ja auto īpašnieks ne vēlāk kā 2 mēnešu laikā pēc apdrošināšanas atlīdzības izmaksas ir saremontējis transportlīdzekli un iesniedz apdrošinātājam rēķinu par transportlīdzekļa remontu un maksājumu apliecinošu dokumentu par rēķina samaksu, tad apdrošinātājs atlīdzina arī faktiski samaksāto PVN.
Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija (LPAA), kas apvieno auto ražotāju rūpnīcu
autorizētos un neatkarīgos servisus, ir apkopojusi argumentus, kurus iesaka ņemt vērā auto īpašniekiem, kad ir iestājies OCTA gadījumus un ir jāizvēlas: auto remontēt servisā vai saņemt apdrošināšanas atlīdzību skaidrā naudā? Trīs iemesli kāpēc auto remontēt apdrošināšanas sabiedrības piedāvātajā servisā:
1. Kvalitāte. Lielākā daļa vadošo Latvijas apdrošināšanas sabiedrību, rūpīgi izvēlās sadarbības
partnerus CSNg cietušo automašīnu remontiem. AAS pastāvīgi uzmana un vērtē servisu darbu
kvalitāti, izmantojot gan dažādas klientu aptaujas, gan veicot patstāvīgus servisu
apmeklējumus.
2. Atbildība. Pēc CSNg, nododot automobili remonta darbu veikšanai servisā, auto īpašnieks
tiek maksimāli pasargāts no patērētāju tiesību pārkāpumu situācijām. Jebkurā gadījumā auto
īpašniekam ir iespēja vērsties attiecīgajā apdrošināšanas sabiedrībā, kura tālāk ar atbildīgo
auto servisu risina remonta pakalpojumu neatbilstību novēršanu.
3. Ērtums. Apdrošināšanas sabiedrību noslēgtie sadarbības līgumi ar servisiem bieži paredz
papildus pakalpojumu iespējas. Piemēram, pēc CSNg apdrošināšanas gadījumu var uzreiz
pieteikt servisā – serviss aprēķina tāmi, saskaņo ar apdrošināšanas sabiedrību un veic auto
remontu. Dažām apdrošināšanas sabiedrībām ir arī izveidota cieša sadarbība ar servisiem,
kurus tās ir pilnvarojušas veikt remontus līdz noteiktai summai, negaidot tāmes saskaņojumu
ar apdrošināšanas sabiedrību ekspertiem.
LASI VĒL
- BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
- Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
- Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
- Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
- Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
- Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
- Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
- Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
- Ko Jūrmalā neiznīcināja vētra, to tagad iznīcina vētras seku sakopēji (+ VIDEO)
- Brauciens uz veikalu noslēdzas ar avāriju un pakaļdzīšanos (+ VIDEO)
