Aktualizēs ceļu drošības audita noteikumus
Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošības līmeni valstī, novēršot nepilnības un kļūdas satiksmes drošības un organizācijas risinājumos ceļa plānošanas un projektēšanas stadijās, sagatavoti grozījumi ceļu drošības audita noteikumos.
Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošības līmeni valstī, novēršot nepilnības un kļūdas satiksmes drošības un organizācijas risinājumos ceļa plānošanas un projektēšanas stadijās, sagatavoti grozījumi ceļu drošības audita noteikumos, kuri izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē 18.septembrī.
Spēkā esošie Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra noteikumi Nr.972 „Ceļu drošības audita noteikumi” ir vienreiz grozīti 2011.gada, par nepieciešamību aktualizēt noteikumus lēma Ceļu satiksmes drošības padome, kurā līdzdarbojās gan valsts institūcijas, gan sabiedrības pārstāvji no sabiedriskajām organizācijām.
Noteikumi tiek papildināti ar normu, kura nosaka, ka esošā ceļa audits nepieciešams galvenajiem un reģionālajiem valsts autoceļiem, kuriem paredzēta rekonstrukcija, kā arī pārējiem esošiem ceļiem pēc ceļa pārvaldītāja iniciatīvas.
Projekts precizē nosacījumus kādus apstākļus auditori izvērtēs, veicot esošo ceļu auditu. Tiks ņemti vērā pēdējo trīs gadu laikā notikušie ceļu satiksmes negadījumi un to analīze, analīzes rezultātus maksimāli saistot ar autoceļa (autoceļa posma) esošā stāvokļa izvērtējumu. Tāpat izvērtēs ceļa zīmju, apzīmējumu, signālstabiņu un drošības barjeru, kā arī citu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu novietojumu un stāvokli, redzamību (uzbraukšanas, tuvošanās, apdzīšanas, apstāšanās).
Tiks vērtēti arī ceļa vispārējie parametri, kā arī ceļa šķērsprofila atbilstība esošajai un perspektīvajai satiksmes intensitātei, ņemot vērā autoceļa maršrutā izbūvēto un pašlaik projektējamo posmu parametrus. Iespējamās problēmsituācijas, tai skaitā esošo ceļu mezglu risinājumus un to uzlabošanas iespējas. Veicot ceļu auditu tiks izvērtēts sabiedrisko transportlīdzekļu pieturu novietojums, parametri un stāvoklis, kā arī gājēju/velosipēdistu celiņu un gājēju pārejas izveides nepieciešamība.
Noteikumi paredz noteikt, ka ceļu drošības audita atzinums tiek sagatavots trijos eksemplāros, kuru auditori piecu darbdienu laikā pēc tā pabeigšanas iesniedz audita pasūtītājam un Satiksmes ministrijā. Trešo audita atzinuma eksemplāru glabā pilnvarotajā institūcijā. Ja ceļa drošības audita pasūtītājs nav ceļa pārvaldītājs ceļa drošības audita atzinums tiek iesniegts arī ceļa pārvaldītājam elektroniska dokumenta formā.
Tāpat noteikumu grozījumos precizētas normas, kuras nosaka, kādas audita stadijas nepieciešamas ceļa projektiem (būvprojektiem) un ar ceļu satiksmi saistītu objektu būvprojektiem.
LASI VĒL
- Nodeg tikai divus gadus vecs Mercedes-Benz EQA elektromobilis (+ VIDEO)
- Lielais tests ir noslēdzies - ved prom 32 auto (+ VIDEO)
- Pauls Timrots dalās iespaidos par jaunākajiem auto no Dacia Duster līdz Mercedes-Benz E-klasei (+ VIDEO)
- Pāreja uz ziemas dīzeļdegvielu no 1. novembra(+ VIDEO)
- No senatnes aizgūts paņēmiens - Ērgļu pusē meža ceļu būvē no sīkbaļķiem (+ VIDEO)
- ASV driftētājs ar Dodge Charger ietriecas cilvēku pūlī; divi smagi ievainoti (+ VIDEO)
- 20 000 elektroauto 2030.gadā - reāls vai pārāk neambiciozs mērķis? (+ VIDEO)
- Kā DUS tirgu ietekmējusi “Straujupītes” ienākšana Rīgā? (+ VIDEO)
- Poļu autovadītājus aizliedzošais signāls neaptur (+ VIDEO)
- Kulbergs prasa atcelt ekspluatācijas nodokli automašīnām, kuras rada līdz 130 CO2 g/km izmešus (+ VIDEO)