Aculiecinieka pienākums ir palīdzēt
Reizēm satiksmes negadījumos cietušo dzīvības ir atkarīgas no aculiecinieku rīcības.
Kā potenciāliem satiksmes negadījumu aculieciniekiem mums ir jābūt tiem gataviem, proti, automašīnā vienmēr līdzi jāņem aptieciņa, kā arī jāpārzina pirmās palīdzības sniegšanas pamati. Reizēm satiksmes negadījumos cietušo dzīvības ir atkarīgas no aculiecinieku rīcības. Ikviena aculiecinieka pienākums ir glābt negadījumā iekļuvušu cilvēku.
Foto: iAuto
„Kādēļ daļa Latvijas autovadītāju ne tikai nesniedz pirmo palīdzību, bet pat neapstājas, lai paskatītos, kas noticis? Viens no iemesliem ir tā dēvētā „dalītā atbildība”, proti, autovadītāji domā, ka noteikti kāds cits tiks galā ar problēmu. Viņi steidzas, nevēlas liecināt tiesā, nevēlas uzņemties atbildību par cietušo veselības problēmām. Turklāt reizēm viņi nemaz nevarētu palīdzēt cietušajiem atbilstošu prasmju trūkuma dēļ,” stāsta Renault Autoskolas vadītājs Zbigņevs Veseli (Zbigniew Weseli).
Pasīvs novērotājs vai varonis? Kas jūs vēlētos būt?
Reti kurš zina, ko darīt avārijas gadījumā, tādēļ vairums aculiecinieku vienkārši sastājas ap notikuma vietu, tādējādi ne tikai nepalīdzot, bet arī traucējot glābšanas dienestiem sniegt palīdzību. Ja negadījuma vietā ir kāds atbilstoši apmācīts cilvēks, viņam par to skaidri jāinformē apkārtējie un jāsniedz pārējiem norādes, kā rīkoties un kādas noteiktas darbības veikt.
Jūsu pienākums ir palīdzēt
Vispirms ir jāpanāk negadījumā iesaistīto automašīnu drošība. Ir jāizslēdz avarējušās automašīnas dzinējs, jāieslēdz avārijas gaismas un jāuzstāda atstarojošs avārijas trijstūris. Par negadījumu ir jāinformē attiecīgie dienesti (ātrā palīdzība un policija), pēc tam ir jāsniedz palīdzība negadījumā cietušajiem.
Jūs varat glābt kādam dzīvību
Vairumā satiksmes negadījumu tiek gūtas vieglas traumas, taču reizēm ātra un pareiza aculiecinieku rīcība var glābt kādam dzīvību. Viens no visizplatītākajiem nāves cēloņiem satiksmes negadījumos ir hipoksija, ko izraisa elpošanas apstāšanās.* „No brīža, kad cilvēkam apstājas elpošana, līdz brīdim, kad organisms pilnībā pārstāj funkcionēt, parasti paiet ne vairāk kā 4 minūtes, tādēļ ātrai palīdzības sniegšanai ir liela nozīme. Diemžēl bieži negadījumu aculiecinieki neveic mākslīgo elpināšanu, jo neprot to darīt, kā arī baidās savainot cietušo,” skaidro Zbigņevs Veseli.
*Global Road Safety Partnership
LASI VĒL
- Kulbergs prasa atcelt ekspluatācijas nodokli automašīnām, kuras rada līdz 130 CO2 g/km izmešus (+ VIDEO)
- Izveidots Latvijā pirmais bateriju parks (+ VIDEO)
- Naktī Latgalē apturēts robežsardzes mikroautobusam līdzīgs transportlīdzeklis ar 25 robežpārkāpējiem (+ VIDEO)
- AizliegtaisPaņēmiens - Vasaras traģiskās avārijas. Kas secināts? (+ VIDEO)
- Kamēr ēdu burgeri uzlādēju elektroauto 50 km distanci 7 minūtēs! Tas ir ātri vai ilgi? (+ VIDEO)
- AizliegtaisPaņēmiens: eksperiments - braukšana ar atļauto ātrumu (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ardievu, Audi A4 ! Izmēģinām jaunāko Audi A5 (+ VIDEO)
- Pirmais tests VOYAH FREE elektroauto no Ķīnas. 4.4 sek līdz 100 km/h, 100 kW baterija, ap 85000 EUR (+ VIDEO)
- Rudens braucienā skaidrojam, kas kopīgs Porsche Macan un Taycan (+VIDEO)
- Nolietotās riepas – citur jāmaksā, citur pieņem bez maksas (+ VIDEO)