Range Rover Evoque Latvijas ceļos

Foto: Gints Gavers
Gints Gavers | 17.11.2011

Īsts britu autobūves vecmeistaru Land Rover pārstāvis! Ar saglabātām uzņēmuma tradīcijām un milzīgu moderno tehnoloģiju klāstu! Par šo modeli jau kuluāros baumoja sen. Tika izteikti minējumi, prognozes un apcerējumi. Pasaules pirmizrādi pilnīgi jaunais Range Rover modeļu līnijas pēcnācejs piedzīvoja tikai šā gada septembrī Frankfurtes starptautiskajā automobiļu izstādē. Tieši tur arī pirmo reizi klātienē iepazinos ar šo auto.

Nu pagājuši vien nepilni divi mēneši un Range Rover Evoque jau nonācis tirdzniecībā arī Latvijā. Protams, ka nespēju noturēties no vilinājuma izmēģināt šo jaunās paaudzes braucamrīku mūsu pašu ielās un lielceļos.

Range Rover Evoque Coupe Dynamic 2.0Si4 – tāds ir mūsu testa modeļa pilns nosaukums. Melns automobilis ar caurspīdīgu stikla panorāmas jumtu. Pavisam Evoque pieejami divos virsbūves veidos – tāds, kuram ir divas un tāds, kuram ir četras durvis. Kuru izvēlēties? Viss atkarīgs no vajadzībām. ja pārsvarā automobilī esat viens , vai divatā, tad pilnīgi pietiek ar divām durvīm. Ja reizēm jāizvizina sirmā māmuļa vai bērnu sēdeklītī jāietupina mazbērns, tad labāk četras durvis.

Pēc savas būtības un izmēriem Range Rover Evoque ideāli piestāvētu tieši daiļā dzimuma autobraucējām, taču šis ir tas retais gadījums, ka arī vīrietis pie Evoque stūres izskatīsies pietiekami pārliecinoši, lai nevienam nerastos aizdomas, ka esi aizņēmies braucamo no sievas vai mīļākās...

Visticamāk britu kulta automobilis Evoque savu lielāko mūža daļu pavadīs uz asfalta un pat pilsētas ielās, taču ar to var pietiekami droši justies arī nobraucot no ierastā ceļa seguma. Dažādas elektroniskas un mehāniskās ierīces rūpēsies par to, lai jūs pieļautu pēc iespējas mazāk kļūdu un, ja gadījumā tas tomēr noticis, lai maksimāli nesāpīgi tās vērstu par labu.

Nu kaut vai tāda ierīces, ko dēvē par kalna asistentu. Tikai viens pieskāriens slēdzim un jūs droši varat noņemt kāju no gāzes un bremzes pedāļa ripojot no smilšaina uzkalna. Gluži kā īstā apvidniekā šī ierīce neļaus automobilim šo manevru veikt ne par lēnu, ne staruju.

Sēdēt pie Range Rover Evoque stūres ir īstais baudījums. Visas sviras un slēdži atrodas savās vietās, instrumentu panelis brīvi pārskatāms. Ar dažām pirkstu kustībām uz skārienjūtīgā multimedija informācijas ekrāna ātri un vienkārši var izvēlēties vēlamo radiostaciju un noregulēt audiosistēmas skanējuma nianses.

Mūsu testa automašīnā salona apdare ieturēta melnā un sarkanā tonī. taču laimīgajam topošajam Evoque īpašniekam ir visas tiesības izvēlēties no vairākām krāsu gammām.  Lieki piebilst, ka automobiļa salona apdare ir no ādas un ļoti kvalitatīvim materiāliem.

Savukārt vēdarā Range Rover jaunākajam un mazākajam modelim noslēpties var vai nu divu veidu dīzeļmotori vai benzīndzinējs. Mūsu rīcībā, kā jau var noprast no nosaukuma ir divu litru benzīndzinēj ar divu litru darba tilpumu un 240 zirgspēku jaudu. tas ir par vairāk kā pietiekami, ja runa ir par kompaktklases automobili.

Paši ražotāji apgalvo, ka konkrētā modeļa degvielas patēriņam jābūt 8,7 litriem uz nobrauktiem simts kilometriem. Vai nu mans braukšanas stils prasa korekcijas, vai arī kopējie ceļa apstākļi man bija nelabvēlīgi, taču borta dators ietiepīgi paziņoja, ka tiek patērēti gandrīz divpadsmit litri uz simts kilometriem.

Protams, pilnīgi citi degvielas patēriņa rādītāji ir tad, ja runājam par vienu no dīzeļmotoriem. Tad vidējo patēriņu ražotāji sola pat no pieciem litriem uz simts kilometriem.

Automobiļa cena sākas no 36 147 eiro. Mūsu konkrētais testa modelis izmaksātu 57 134 eiro. Neapšaubāmi, veicot pasūtījumu, vienmēr ir iespēja izvēlēties vēl kaut ko no garā papildopciju saraksta, taču jau tā dēvētajā bāzes komplektācijā automobiļa aprīkojums ir visnotaļ dāsns!

 

Plus

-       Ekstravagantais dizains

-       Jaudīgs un uzticams dzinējs

-       Plašs, ergonomiks salons

 

Mīnus

-       Ne īpaši ērts iekāpjot un izkāpjot

-       Nedaudz par lielu degvielas patēriņš

-       Grūti noturēties atļautajos ātruma ierobežojumos...