Mitsubishi Outlander tests Latvijas ceļos 2012

Foto: Mitsubishi Outlander 2012 | garaza.lv
garaza.lv | 12.12.2012

Atgādināsim, ka iepriekš „PSA Peugeot Citroen” klonēja „Outlander”, laižot klajā tā dvīņubrāļus, kas bija pazīstami kā „Peugeot 4007” un Citroen C-Crosser”. Savukārt nākamajā paaudzē franču koncerna speciālisti nolēma kopēt „Mitsubishi ASX” (no tā radušies „Peugeot 4008” un „Citroen AirCross”), bet „Outlander” tādējādi ir atkal laimīgi atbrīvojies no līdziniekiem.

Dizains. Trešās paaudzes „Outlander” ierodas ar krietni izmainītu ārieni. Japāņu dizaineri pēkšņi nolēmuši atteikties no agresīvās sejas grimases, kas vēl salīdzinoši nesen tika ieviesta visiem „Mitsubishi” modeļiem, padarot krosoveru vizuāli krietni draudzīgāku. Tiek uzsvērts, ka auto fasādē dominējošās taisnās, precīzās horizontālās līnijas simbolizē mieru, un tieši tas arī būs kompānijas nākamo modeļu stilistikas pamatelements. Savukārt sašaurinātie priekšējie gaismu lukturi, augstā sānu līnija un slīpāk novietotie aizmugurējie statņi uzsver tā joprojām dinamisko dabu. Japāņi ļoti lepojas ar jauno priekšējo starmešu konstrukciju, kas ļauj priekšpusē izgaismot sektoru 170 grādu platumā.

Tehniski jaunais „Outlander” nav radikāli jauns modelis, bet tikai līdzšinējā modeļa evolūcija. Auto veidots uz tās pašas „Mitsubishi GS” platformas un arī gabarītu ziņā no priekšteča praktiski neatšķiras – tik vien kā kļuvis par 10 mm īsāks. Toties, pateicoties plašākam augsti izturīgu tērauda detaļu pielietojumam, virsbūve padarīta par 5% vieglāka.

Salons. Ražotāja pārstāvji uzsver, ka pēc lietotāju pretenziju uzklausīšanas padarījuši komfortablāku auto piekari, uzlabojuši salona skaņas izolāciju un rūpīgāk piemeklējuši salona apdares materiālus, tostarp arī taustei patīkamāku plastmasu. Tomēr maz ticams, ka spoži pulētie paneļi viduskonsoles apdarē arī ir pēc publikas pieprasījuma. Tie, protams, kalpo kā nelieli greznuma akcenti interjerā, taču droši vien lieki teikt, cik šādas virsmas ir nepraktiskas ikdienas lietošanā un prasa biežu un cītīgu kopšanu. Bez tam jaunajā paaudzē „Outlander” ieguvis nedaudz modificētu mērinstrumentu paneli un jaunākās paaudzes multimediju sistēmu ar 6,1 collu skārienjutīgu ekrānu.

Jaunais „Outlander” saglabājis priekšteča apjomīgo salonu. Sēdvietas ir plašas un ērtas. Uzstādot vieglākas konstrukcijas otrās rindas sēdekļus, „Mitsubishi” dizaineriem izdevies par 32 cm palielināt auto kravas telpas garumu – tās ietilpība pieaugusi līdz visai cienījamiem 774 litriem, savukārt jaunā transformācijas sistēma ļauj aizmugurējo dīvānu bīdīt plašākā diapazonā nekā iepriekš. Dārgākajā komplektācijā automobilis tiek aprīkots arī ar trešo sēdekļu rindu, diemžēl šie „bagāžnieka sēdeklīši” ir tik šauri un vietas kājām tur ir tik maz, ka tajos cik-necik ērti spēs justies vien pirmsskolas vecuma bērni.
„Outlander” aprīkojuma sarakstā parādījušās vairākas jaunas pozīcijas, tostarp divu zonu klimata kontrole, elektrizēts piekto durvju aizvērējmehānisms, loga tīrītāju slotiņu apsilde, drošības spilveni priekšējo braucēju ceļu aizsardzībai u.c.

Tehnikas jaunumi. Rekonstruējot piekari, palielināts aizmugurējās ass amortizatoru gājiens un tādējādi izdevies piešķirt nedaudz vairāk viegluma „Mitsubishi” kosovera stingrajai, saturīgajai gaitai. Modernizēta „CVT” transmisija tagad darbojas pēc inteliģenta algoritma, ļaujot izmantot motora dinamisko potenciālu visā apgriezienu diapazonā un par 0,5 sekundēm uzlabojot uzrāviena (no 0 līdz 100 km/h) dinamiku.
Klasisko transmisijas režīmu pārslēdzēju jaunā „Outlander” viduskonsolē nomainījis liels apaļš taustiņš ar apzīmējumu „4WD”. Ar to vadītājs var izvēlēties konkrētajiem braukšanas apstākļiem piemērotāko no trijiem transmisijas darba režīmiem: „eco”, „auto” vai „lock”.

Latvijas Gada Auto 2013 žūrijas komentāri.
Guntars Pulss, autožurnālists: „Jaunais „Outlander” ievērojami atšķiras no iepriekšējās paaudzes modeļa. Apaļās formas automobilim liek izskatīties lielākam un iespaidīgākam. Interjera apdare kvalitatīva, lai gan kopējais iespaids salonā visai neitrāls. Liels bagāžnieks, aizmugures sēdekļi ar plašām transformācijas un regulēšanas iespējām. Auto pieejamas piecvietīgā vai septiņvietīgā versijā. Gaita komfortabla un dinamika pietiekoša. Kopumā auto noskaņo uz mierīgu braukšanu bez īpaši sportiskiem izlēcieniem. Dzinēju piedāvājumā vai nu divlitru benzīnnieks vai 2,2 litru dīzelis. Automāts, kura funkcijas pilda variators, pieejams vienīgi komplektā ar benzīna motoru. Piesātinātajā krosoveru tirgū jaunajam „Outlander” noteikti atradīsies sava vieta, taču tas diezin vai būs starp līderiem.”

Guntis Vīksna, Valmieras laikraksta „Liesma” žurnālists: „No trim šī gada konkursa parketa džipiem „Mazda CX-5”, „Subaru XV” un „Mitsubishi Outlander” Mālpilī bija atlicis testēt pēdējo. Tīri subjektīvi „Outlander” man patīk vislabāk. Kāpēc? Mazdieši labi sākuši, taču līdz auto aizmugurei acīmredzami pietrūcis pacietības, savukārt, subariešiem sanācis tehniski lielisks auto, taču salons grūti sagremojams, lai neteiktu arhaisks... Uz šī fona „Outlander” ar divlitru benzīna dzinēju un automātu par gandrīz 28 000 eiro gan vizuāli glīts ārpusē, gan kvalitatīvi nostrādāts iekšpusē. Gribētos dīzeli, taču tas būtu vēl plus 5 000 eiro.”

Atis Jansons, „Latvijas Avīzes” žurnālists: „Pirmais, visspilgtākais iespaids no „Outlander” – vai tik es nebraucu ar savu „Qashqai”?! Dīlera teiktais par komplektāciju apskaidro – jā, te ir tāds pats (gandrīz) divu litru benzīna dzinējs, te ir tāds pats (vēlreiz – gandrīz) bezpakāpju „automāts”. Gaitas īpašības – gandrīz identiskas. Nu ko – visu iepriekš teikto var uztvert kā komplimentu, jo „Nissan Qashqai” ir tirgus līderis. Ar ko līderi pārspēs „Outlander”? Ar cenu neizdosies. Ar dizainu? Subjektīvi... Žūrijas balsojums liecina, ka Mitsubishi deklarētā vienkāršība un atturība šajā kompānijā vērtēta zemāk par Mazda „CX-5” izaicinošo, „lecīgāko” veidolu. Un marku sacīkstē – zemāk par „Subaru” sportiskumu.
„Outlander” var uzvarēt ar ietilpību – aizmugures „kāju rūme” vislielākā. Tas arī vizuāli šķiet liels. Tātad prestižs. Markas tehnika Latvijā tradicionāli vērtēta kā izturīga.”

„Mitsubishi” dīlera komentārs.
Linda Zarovska, „Skandi Motors” SIA mārketinga speciāliste: „Gada Auto” dalībniekiem un sekotājiem vēlējāmies dot iespēju ielūkoties jaunā dimensijā, ko sniedz jaunais „Mitsubishi Outlander” un kas pārliecinoši sevi piesaka prasīgajā automobiļu pasaulē. Rūpes par apkārtējo vidi, kvalitāte un drošība apvienojumā ar jau zināmo braukšanas sniegumu – tā var raksturot jauno „Outlander”!

„Mitsubishi Outlander” raksturo vairāki jauninājumi, piemēram, „start/stop” sistēma, adaptīvā kruīzkontrole, joslu maiņas un iespējamās frontālās sadursmes brīdinājuma asistenti, paplašināta bagāžas telpa no 541 līdz 591 litram. Nolokot ne tikai trešo, bet arī otro sēdekļu rindu, Outlander astes gala ietilpība no 989 litriem ir pieaugusi līdz pat 1022 litriem. Jaunie „MIVEC” (benzīna) un „DID” (dīzeļa) motori piedāvā vēl nebijušu degvielas ekonomiju un zemu izmešu līmeni. Automātiskā motora izslēgšanas, iedarbināšanas sistēma un ekoloģiskas braukšanas režīms „eco” nodrošina ļoti zemu degvielas patēriņu, bet aerodinamiskais dizains un vieglā virsbūve ievērojami samazina enerģijas patēriņu.

Tehniskā informācija un cenas.
Cena sākot no 24 200 eiro. Komplektācijas un cenas var skatīt šeit

Benzīna dzinējs:
2.0 l, 150 Zs, kombinētais degvielas patēriņš no 6,8 l/100 km, CO2 no 159 g/km
Dīzeļdzinējs:
2.2 l, 150 Zs, kombinētais degvielas patēriņš no 5,4 l/100 km, CO2 no 140 g/km