Limuzīns ar sportiskām asinīm

Foto: Davis Šteinerts
Dāvis Šteinerts | 07.05.2011

Kad 2007. gada septembrī Austrijā pirmo reizi iepazinos ar jaunākās paaudzes "Renault Laguna", nobrīnījos par auto izskatu. Nekā pārsteidzoša no izslavētā franču dizaina. It kā dizaineri lieliski sākuši darbu – priekša interesanta, bet auto aizmugurei, laikam, pacietība beigusies un rezultātā auto iznācis tāds ne īpaši izteiksmīgs. Toties jau tad internetā varēja aplūkot attēlus no Franfurtes autošova, kur Renault prezentēja savu jaunāko konceptu, īstu skaistulīti – „Laguna Coupe”. Toreiz gribējās vaicāt kādēļ sedans ir tik neinteresants salīdzinot ar Coupe.

Pērnā gada maijā jaunā kupeja no koncepta jau bija pārvērtusies realitātē un publiski tika prezentēta slaveno Monako F1 sacīkšu laikā. Prezentācija šo sacīkšu laikā laikam  jau nebija nejauša – auto, kurš pēc sava izskata tik ļoti atgādina "Aston Martin", domāts tieši tādai publikai, kāda dzīvo un atpūšas Monako. Jaunā auto izskats tiešām ir simpātisks un sportisks. Gan no standartmodeļa aizgūtā lieliskā priekša, papildināta ar sašaurinātām lukturu acīm, masīvu priekšējo spoileri, kurā mirdz “kodienam atņirgtie agresīvie metāla zobi”, gan slaidais Coupe siluets, gan lieliskā aizmugure... Tiešām kaut kas ļoti līdzīgs "Aston Martin", kurš Montekarlo ielās justos kā savējais starp savējiem. Un pie mums šis auto noteikti piesaistīs daudzu uzmanību.

Arī tehnisko jauninājumu netrūkst un viens no būtiskākajiem ir no Renault- Nissan ģimenes nākušais sešcilindru 3,5 litru Nissan motors – tas pats, kas ir sportiskajam "Nissan 350 Z".  Tikai, atšķirībā no japāņu supermonstra, franču variantā šim V6 motoriņam jauda no 301 ZS sarukusi līdz 240 ZS. Tas ir pilnīgi loģiski, jo "Renault Coupe" ir priekšējo, nevis pakaļējo riteņu piedziņa. Te gan jāpiebilst, ka šis jaudīgais sešcilindru motors tiek piedāvāts tikai kupejas top versijā "Initiale" (pārējiem jāiztiek ar 2 litru četrcilindru benzīnmotoru, vai 3 litru turbodīzeli). Tas nozīmē, ka automobilim komplektā nāk automātiskā pārnesumkārba, elektriski regulējami ādas sēdekļi, biksenona lukturi, superkomplicēts radio ar  Bose veidoto “3D Sound by Arkamys” 10 skaļruņu akustisko sistēmu, kurai ir ļoti kvalitatīvs skanējums. Un vēl būtiski ir visi četri stūrējamie riteņi. Šis jauninājums aizgūts  no "Renault Laguna GT" un braucot ar ātrumu mazāku par 60 km/h, aizmugurējās ass riteņi pagriežas par 3,5 grādiem pretēji priekšējās ass riteņiem, tā uzlabojot manevrēt spēju pārkārtojoties, apdzenot un ievērojami samazinot apgriešanās rādiusu.

Kā jau kārtīgam testu braucienam pienākas, manā rīcībā ir šīs kupejas top versija. Atveru durvis un redzams labi pazīstamais Lagunas panelis. Apsēžos elegantajā ādas sēdeklī un nākas ilgi to regulēt, lai atrastu optimālo variantu ērtai un sportiskai braukšanai. Sēdeklis ir augsts, ne tāds kāds būtu domāts sportiskā automobilī un noregulēt to daudz zemāk arī nav īsti iespējams. Salons ir plašs. Izskatās, ka esmu iesēdies elegantā limuzīnā, nevis sportiskā kupejā. Gribētos jau sportiskāku stūri,  sportiskāku paneli, sportiskāku lielā motora rūcienu, toties uzspiežot sirsnīgāk uz gāzes pedāli kļūst skaidrs, ka sēdi īstā lielceļu monstrā, kurš no krustojuma vienmēr „aizlidos” pirmais un uz autobāņa cienīgi varētu sacensties gan ar poršēm, gan audi, gan citiem tamlīdzīgiem "lielceļu briesmoņiem".

Tomēr braucot pa Rīgas ielām saproti, ka šis auto labi iederas arī mūsu šaurajās ielās un sastrēgumos. Nav jau tā, ka šis monstrs uzreiz eksplodētu un "lidotu pa gaisu" kā pieskaras gāzes pedālim. Arī pa mūsu nelīdzenajiem grunts ceļiem auto jūtas pietiekoši stabili un labi, ko nodrošina 18 collu riteņi.

Pirms šī testu brauciena nemierīgi domāju kā būs ar benzīna patēriņu. Lasot Internetā par šo auto, degvielas patēriņš tika minēts ļoti dažāds – gan 14 litri, gan 17 litri un vēl vairāk uz 100 kilometriem. Kolēģis mierināja, ka tik traki gluži neesot, tomēr zinot savu braukšanas stilu, sāku uztraukties vai ar vienu bāku varēšu mierīgi aizbraukt pie draugiem līdz Limbažiem un atpakaļ. Izrādās, ka satraukumam nebija pamata, šis auto ir pārsteidzoši ekonomisks ar savu 3,5 litru motoru, pa šoseju vidēji ap 10 litriem. Pilsētā gan uz degvielas patēriņu labāk tomēr neskatīties jo sanāk ap divdesmit litriem, bet summējot visu kopā, atliek konstatēt, ka vidējais degvielas patēriņš ir samērā pateicīgs tik lielam monstram.

Tā nu "nēsājos" apkārt pa Vidzemes ceļiem, atceļā no Tūjas līdz Rīgai pat spēcīgā lietus gāzē un atlika konstatēt, ka auto fantastiski turas uz ceļa. "Lidojot" uz 190 spēcīgajā lietū vairākas reizes nācās pat strauji bremzēt, lai neuztriektos virsū pārāk strauji tauvojošajam priekšā braucošajam "ūdens mākonim". Auto fantastiski turas uz ceļa jebkādos laika apstākļos. Paātrinājums un bremzēšana ir vienkārši fantastiska, gluži kā īstam "sportiniekam".

 Tomēr interesantākais, ka traucoties ar šo auto, pat ļoti ātri, ne brīdi nejutos kā sacīkšu braucējs, drīzāk gan kā kāds bagāts dendijs pie normāla "biezā auto stūres". Laikam jau  braucot ar šādu auto vajadzētu tradicionālos džinsus un T kreklu nomainīt pret uzvalku, baltu kreklu un kaklasaiti...

Tā šo fantastisko Coupe automobili drīzāk uztvēru kā lielisku, ātru  limuzīnu, nekā agresīvu sporta vāģi. Ja man bankas kontā atrastos lieki 35 877 eiro (25 214 latu) un vēl vairāki tūkstoši, kas neļautu satraukties par augošajām degvielas cenām, tad noteikti es izvēlētos šo auto un nebūtu vīlies.