Par Baltijas autošosejas čempionu kļūst lietuvietis Neverdauskas, latviešu Nacionālajā klasē pirmais Zubkovs

Foto: Publicitātes foto
garaza.lv | 19.09.2012

Aizvadītajā nedēļas nogalē atjaunotajā Audruring trasē Igaunijā risinājās Latvijas, Igaunijas un Baltijas autošosejas čempionātu ceturtais un noslēdzošais sezonas posms, kurā dalību ņēma 45 piloti no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Krievijas.

Tā kā nedz Latvijas čempionāta Nacionālajā klasē, nedz Baltija čempionāta
Kumho Challenge klasē čempioni vēl nebija noskaidroti, bija sagaidāms, ka
sportisti cīnīsies līdz pēdējam. Zināmu pārsvaru sezonas gaitā Nacionālajā
klasē bija iekrājis "TVA Racing" pilots Igors Zubkovs (BMW 320), savukārt
Kumho Challenge pārliecinošs līderis visa gada garumā bija lietuvietis
Mantas Neverdauskas (Honda Civic).

Tomēr teorētiski Zubkovu no troņa varēja gāzt Jānis Vanks (Opel Astra),
savukārt Neverdausku kopvērtējumā vēl bija iespējams apsteigt igaunim
Stīvenam Pūstam (Toyota Yaris). Tomēr tā kā igaunis uz starta neizgāja,
Neverdauskas ar divām uzvarām sev nodrošināja pirmo jaunās Kumho Challenge
klases čempiona titulu. Viņa pārsvars gan šajā posmā bija pavisam neliels,
kas nozīmē, ka nākamgad šajā arvien augošajā klasē par pirmajām vietām
sagaidāmas spraigas cīņas. It sevišķi, ja ņem vērā, ka 2013. gada sezonā
starp šīs klases, kurā atļauti automobiļi ar dzinēja darba tilpumu līdz 1,6
litriem, jaunpienācējiem būs arī pagājušā gada Nacionālās klases čempions
Didzis Pope.

Runājot par Popi, viņš Igaunijā treniņa nolūkos jau otrās sacensības pēc
kārtas bija izīrējis Nacionālās klases čempiona Jāņa Kārkliņa bijušo "BMW
320". Un šis treniņš izvērtās pavisam veiksmīgs, jo, ja pirmajās sacīkstēs
šogad Pope palika otrais, tad šoreiz viņš sīvā cīņā ar Lauri Vīgantu (VW New
Beetle) spēja kāpt uz augstākā goda pjedestāla pakāpiena. Pirmajā braucienā
Pope Vīgantu apsteidza vien divus apļus sacensību beigām, savukārt otrajā
viņam nācās piekāpties Vīganta priekšā. Divu brauciena kopvērtējumā abiem
bija vienāds punktu skaits, tomēr tā kā sacensību uzvarētāju nosaka pēc otrā
brauciena ātrākā apļa laika, tad par uzvarētāju sevi varēja saukt tieši Pope

Nacionālās klases čempiona tituls izšķīrās jau pirmajā braucienā, kad
trešajā vietā aiz abiem iepriekšminētajiem spēja ierindoties galvenais
favorīts Igors Zubkovs. Tā kā lielākais konkurents Jānis Vanks finišēja kā
piektais, tad Zubkovam ar trešo vietu pietika, lai jau priekšlaicīgi, vienu
braucienu pirms sezonas beigām, izcīnītu Nacionālās klases čempiona titulu.
Vanks šoreiz vicečempions, tomēr viņš, tāpat kā vairāki citi, ir apņēmības
pilns nākamgad revanšēties.

Jaudīgākajā Baltic Open klasē sev priekšlaicīgi titulu jau bija nodrošinājis
ātrākais "TVA Racing" braucējs Vitālijs Kalmi, tādēļ viņš savu šīs sezonas
"BMW M3" uzticēja komandas biedram Vladimiram Ašam. Ašs, kurš parasti startē
Nacionālajā klasē, Baltic Open ieskaitē septiņu pilotu konkurencē ierindojās
trešajā vietā, sev priekšā palaižot lietuvieti Martinas Griška (Lotus 116)
un krievu braucēju Aleksandru Antonovu (Honda Civic Type-R).

Vislielākais braucēju skaits - 19 - uz starta izgāja igauņu "nacionālajā
klasē" - BMW 325 kausā. Kā allaž tur bija vērojamas ļoti ciešas un
kontaktiem bagātas cīņas, kas šoreiz ierasto avāriju vietā vainagojās ar
vien divām pārsistām riepām. Pārliecinošu uzvaru guva Raimo Kulli, kurš var
lepoties jau ar vairāk nekā desmit gadu lielu pieredzi autošosejā.

Sacensību rezultāti:
Nacionālā klase
1. Didzis Pope, BMW 320, 45 punkti
2. Lauris Vīgants, VW New Beetle, 45 punkti
3. Jānis Vanks, Opel Astra, 32 punkti

Kumho Challenge
1. Mantas Neverdauskas (LT), Honda Civic, 50 punkti
2. Nikolajs Žuravļovs (RUS), Ford Fiesta, 38 punkti
3. Karolis Doleba (LT), Honda Civic, 34 punkti

Baltic Open
1. Aleksandrs Antonovs (RUS), Honda Civic Type-R, 45 punkti
2. Martynas Griška (LT), Lotus 116, 41 punkts
3. Vladimirs Ašs (LV), BMW M3, 38 punkti