Noslēgusies “Rally Alūksne 2018” pirmā diena (+ FOTO)

Foto: Dace Janova
Rally Alūksne 2018 | 20.01.2018

Vakar vakarā ar svinīgu atklāšanas ceremoniju, kur skatītājiem bija iespējams redzēt un satikt visas “Rally Alūksne” startējošās ekipāžas, tika dots starts 2018.gada Latvijas, Igaunijas un Lietuvas rallija un rallijsprinta sezonai.

Uzreiz pēc sacensību atklāšanas piektdienas vakarā sportisti devas pirmajos ātrumposmos un jau pirmajā sacensību dienā ir norisinājušās spraigas cīņas, tāpat tumsā notikušajos ātrumposmos piedzīvotas arī pirmās neveiksmes.

Pēc diviem nakts ātrumposmiem rallija vadībā atrodas ukraiņa Valērija Gorbana pilotētā ekipāža, kas startē ar WRC klases auto.

Pirmajā ātrumposmā ātrākie bija Valērijs Gorbans un Sergejs Larenss, kuri startē ar pasaules čempionāta trases iepazinušo “Mini John Cooper Works WRC” automašīnu. Ar otro rezultātu ātrumposmu pabeidza igauņi Egons Kaurs un Annika Arneka (“Ford Fiesta Proto”), kamēr trešo vietu ieņēma pašmāju braucēji Jānis Berķis un Edgars Čeporjus (“Ford Fiesta R5”).

Tikmēr otrajā ātrumposmā Kaura ekipāžu piemeklēja neveiksme, tika zaudēts vairāk par sešām minūtēm, kamēr Berķim izdevās pārspēt Gorbanu par 0.09 sekundēm. Rezultātā pēc pirmās dienas Gorbans saglabā līderpozīciju, bet Berķis viņam zaudē tikai 2.1 sekundi. Ieņemot ceturto un trešo vietu ātrumposmos, trešajā pozīcijā pēc diviem ātrumposmiem šobrīd Igaunijas pārstāvji Ranno Bundsens un Roberts Loštšenikovs (“Mitsubishi Lancer Evo VIII”).

Aiz pirmā trijnieka absolūtajā ieskaitē pirmo dienu noslēgušas trīs latviešu ekipāžas. Edijs Bergmanis un Edgars Grīns (“Mitsubishi Lancer Evo IX”) ir ceturtie, kamēr piekto vietu ieņem ar priekšpiedziņas auto braucošie Mārtiņš Sesks un Renārs Francis (“Peugeot 208 R2”). Pērn Alūksnē Sesks pārsteidza ar izcīnītu ceturto vietu un izskatās, ka šogad ir apņēmies rādīt tikpat fantastisku sniegumu. Viņi līderi starp viena tilta piedziņas ekipāžām. Sestie kopējā ieskaitē ir Emīls Blūms/Kaspars Veiss, kuri pirmo reizi startē ar N4 klases “Mitsubishi Lancer Evo IX”.

Starp vēsturisko automobiļu ekipāžām pārliecinoši pirmajā pozīcijā atrodas Ivars Velme un Andris Velme ar “Audi Quattro A2”, kuri trasē piektdien devās pirmie.

Rallija sākums neveiksmīgs izvērties vairākām ekipāžām. Pirmajā ātrumposmā avarēja un izstājās spēcīgie lietuvieši Martins Samsons un Mindaugs Varža, kuri tā arī nepaspēja nodemonstrēt 440 zirgspēkus jaudīgā “BMW M3X” spējas. Avarēja arī Jānis Vorobjovs un Ivo Pūķis, kuri savam aizmugurējās piedziņas “BMW M3” nolauza riteni un otro ātrumposmu neuzsāka. Tehniska neveiksme tikmēr izstāties lika igauņiem Stevenam Vīlo un Jakko Vīlo, kuri pirmo reizi karjerā uz starta bija izgājuši ar jaudīgo “Citroen DS3 R5” auto, kā arī Ronaldam Baldiņam/Ingaram Saknem (“Mitsubishi Lancer Evo VIII”) un Aleksandram Jakovļevam/Valerijam Maslovam (“Honda Civic”). Otrajā ātrumposmā avarēja Artūrs Batraks/Vadims Podgurskis (“Audi 80”).

Sacensības turpināsies sestdien, kad sportistiem jāveic septiņi ātrumposmi, kur Latvijas un Igaunijas rallija čempionāta dalībniekiem

Foto: Dace Janova