Jans Kopeckis kļuvis par Eiropas čempionu rallijā

Foto: Jans Kopeckis ar stūrmani Pāvelu Dresleru pēc uzvaras Čehijas rallijā | fia.com
iAuto | 28.09.2013

Jans Kopeckis ar stūrmani Pāvelu Dresleru („Škoda Motorsport”) kļuvis par Eiropas čempionu autorallijā, kļūstot arī par pirmo čehu visā 60 gadus ilgajā čempionāta vēsturē, kurš spējis izcīnīt šo titulu.

Iepriekšējos četrus gadus Kopeckis bija toreizējā IRC seriāla vicečempions, taču šogad čehu braucējs bijis nepārspējams jau piecos rallijos deviņiem, turklāt „Liepājas-Ventspils” rallijā un Beļģijas rallijā viņš nemaz nestartēja, līdz ar to uzvarējis nav tikai rallijā Francijā, kur finišēja otrais, un Polijā, kur palika trešais.

„Tas bija mūsu mērķis jau no paša sezonas sākuma, un mēs esam patiešām laimīgi. Šis ir labākais brīdis manā karjerā. Kopš Dreslers kļuvis par manu stūrmani, mēs esam finišējuši visās sacensībās. Bija nelielas tehniskas problēmas rallijā Čehijā, taču visās sacensībās mēs finišējām uz goda pjedestāla. Pēdējie divi gadi bijuši tiešām brīnumaini,” čempionāta rīkotājiem stāsta Kopeckis.

Jans Kopeckis ar stūrmani Pāvelu Dresleru pēc uzvaras Čehijas rallijā Foto: fia.com

Kopeckis par jauno Eiropas čempionu kļuva pēc Horvātijas rallija pirmās dienas, kurā izcīnīja septiņus papildpunktus, un atlikušajos divarpus rallijos viņu pat teorētiski vairs nav iespējams notvert.

Reāli gan čehs čempiona titulu bija nodrošinājis jau pēc iepriekšējā posma Polijas rallija – trīs etapus pirms čempionāta beigām Kopecka kontā bija 248 punkti, bet tuvākais sekotājs Braiens Bofjē atpalika 119 punktus, kamēr maksimālais iespējamais punktu skaits atlikušajos trīs posmos bija 117. Vienlaikus, kaut arī niecīga, tomēr bija iespēja, ka vienā no rallijiem būtu trīs apļi, par kuriem pēc FIA noteikumiem tiek piešķirti punkti, līdz ar to maksimālais iegūstamo punktu skaits palielinātos līdz 124.

Patlaban svarīgākais jautājums ir, ko „Škoda” darīs ar šo ekipāžu nākamajā gadā, jo rallijā sākas R5 ēra, kamēr čehu autoražotājs savu „Fabia R5” vēl nav uzbūvējis, un notikt tas varētu vien 2015.gadā. Tiesa, „Fabia S2000” joprojām ir konkurētspējīga un pēdējos četros gados dominējusi rallija trasēs, ja neskaita WRC automašīnas, kas objektīvi ir galvas tiesu pārākas.

 „Škoda” noslēgusi kontraktu ar Kopecki arī uz nākamo sezonu, tomēr pats braucējs vēl nezina, kurās sacensībās viņš startēs čehu komandas sastāvā.

 Eiropas čempioni rallijā:

Gads

Pilots

Automašīna

1953

Helmut Polensky

Porsche 356 Coupé
Fiat 1100

1954

Walter Schlüter

DKW 1000

1955

Werner Engel

Mercedes-Benz 300 SL

1956

Walter Schock

Mercedes-Benz 220
Mercedes-Benz 300 SL

1957

Ruprecht Hopfen

Borgward
Saab 93

1958

Gunnar Andersson

Volvo PV444
Volvo PV544

1959

Paul Coltelloni

Alfa Romeo
Citroën ID 19

1960

Walter Schock

Mercedes-Benz 220 SE

1961

Hans-Joachim Walter

Porsche 356 Carrera Coupé

1962

Eugen Böhringer

Mercedes-Benz 220 SE

1963

Gunnar Andersson

Volvo 122 S
Volvo PV544

1964

Tom Trana

Volvo PV544 S

1965

Rauno Aaltonen

BMC Mini Cooper S

1966

G1

Lillebror Nasenius

Opel Rekord

G2

Sobiesław Zasada

BMC Mini Cooper S
Steyr-Puch 650 TR

G3

Günter Klass

Porsche 911

1967

G1

Sobiesław Zasada

Porsche 911 S
Porsche 912

G2

Bengt Söderström

Lotus Cortina

G3

Vic Elford

Porsche 911 S

1968

Pauli Toivonen

Porsche 911 T

1969

Harry Källström

Lancia Fulvia Coupé 1.3 HF
Lancia Fulvia Coupé 1.6 HF

1970

Jean-Claude Andruet

Alpine A110 1600

1971

Sobiesław Zasada

BMW 2002 TI

1972

Raffaele Pinto

Fiat 124 Sport Spyder

1973

Sandro Munari

Lancia Fulvia Coupé 1.6 HF

1974

Walter Röhrl

Opel Ascona A

1975

Maurizio Verini

Fiat 124 Abarth Rallye

1976

Bernard Darniche

Lancia Stratos HF

1977

Bernard Darniche

Lancia Stratos HF

1978

Tony Carello

Lancia Stratos HF

1979

Jochi Kleint

Opel Ascona B
Opel Kadett GT/E

1980

Antonio Zanini

Porsche 911 SC
Ford Escort RS1800

1981

Adartico Vudafieri

Fiat 131 Abarth

1982

Antonio Fassina

Opel Ascona 400

1983

Miki Biasion

Lancia Rally 037

1984

Carlo Capone

Lancia Rally 037

1985

Dario Cerrato

Lancia Rally 037

1986

Fabrizio Tabaton

Lancia Delta S4

1987

Dario Cerrato

Lancia Delta HF 4WD

1988

Fabrizio Tabaton

Lancia Delta HF 4WD
Lancia Delta Integrale

1989

Yves Loubet

Lancia Delta Integrale

1990

Robert Droogmans

Lancia Delta Integrale 16V

1991

Piero Liatti

Lancia Delta Integrale 16V

1992

Erwin Weber

Mitsubishi Galant VR-4

1993

Pierre-César Baroni

Lancia Delta HF Integrale
Ford Escort RS Cosworth

1994

Patrick Snijers

Ford Escort RS Cosworth

1995

Enrico Bertone

Toyota Celica Turbo 4WD

1996

Armin Schwarz

Toyota Celica GT-Four ST205

1997

Krzysztof Hołowczyc

Subaru Impreza 555

1998

Andrea Navarra

Subaru Impreza 555

1999

Enrico Bertone

Renault Mégane Maxi

2000

Henrik Lundgaard

Toyota Corolla WRC

2001

Armin Kremer

Toyota Corolla WRC

2002

Renato Travaglia

Peugeot 206 WRC

2003

Bruno Thiry

Peugeot 206 WRC

2004

Simon Jean-Joseph

Renault Clio S1600

2005

Renato Travaglia

Mitsubishi Lancer Evolution VII
Renault Clio S1600

2006

Giandomenico Basso

Fiat Punto Abarth S2000

2007

Simon Jean-Joseph

Citroën C2 S1600
Citroën C2 R2

2008

Luca Rossetti

Peugeot 207 S2000

2009

Giandomenico Basso

Abarth Grande Punto S2000

2010

Luca Rossetti

Abarth Grande Punto S2000

2011

Luca Rossetti

Abarth Grande Punto S2000

2012

Juho Hänninen

Škoda Fabia S2000