Satiksmes ministrs plānošanas reģionos prezentē ilgtermiņa attīstības vīziju Latvijas valsts ceļu tīklam
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits kopā ar VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) vadību šodien, 21. janvārī, devās uz Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdi Iecavā, lai diskutētu par Latvijas valsts ceļu tīkla attīstību periodā no 2020. līdz 2040. gadam.
Trešdien, 22. janvārī, satiksmes ministrs dosies uz Kurzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdi Kuldīgā, lai iepazīstinātu ar topošo stratēģiju, kas palīdzētu plānot valsts autoceļa tīkla attīstību ilgtermiņā, un saņemtu kurzemnieku redzējumu par iespējamo ceļu attīstību.
Šādas tikšanās plānotas arī Latgales, Vidzemes un Rīgas plānošanas reģionu Attīstības padomes sēdēs, kur piedalās reģiona pašvaldību vadītāji.
Paralēli tam Satiksmes ministrijas speciālisti turpina darbu pie ceļu tīkla izvērtējuma un ir sākuši strādāt pie normatīvo aktu pārskatīšanas un priekšlikumu to grozījumiem izstrādes, lai veiktu esošā ceļu tīkla pārstrukturizāciju, ņemot vērā arī gaidāmo administratīvi teritoriālo reformu.
“Pirmo reizi Latvijā top ilgtermiņa attīstības stratēģija Latvijas valsts ceļu tīklam, kas paredz veidot ātrgaitas valsts ceļu “mugurkaulu” starp lielākajām Latvijas pilsētām un arī attīstīt reģionālo autoceļu tīklu. Svarīgi ir radīt vienotu, pārdomātu vīziju, uz ko vēlamies tiekties. Tas ir priekšnoteikums, lai kopā ar Finanšu ministriju turpinātu aktīvu darbu pie papildus finansējuma avotu meklēšanas autoceļiem,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
“Satiksmes intensitāte uz autoceļiem palielinās, līdz ar to ir būtiski izvērtēt, kur jau tuvākajās desmitgadēs varētu tikt izbūvētas šosejas ar atdalītām brauktuvēm un divlīmeņa pārvadiem. Iedzīvotāji sagaida ceļus, kas būtu ātri un droši,” saka LVC valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.
Latvijas valsts ceļu attīstības vīzija ir apspriesta Satiksmes ministrijas organizētajā publiskajā domnīcā. Pēc stratēģijas prezentēšanas plānošanas reģionos, to plānots apspriest Latvijas lielo pilsētu asociācijā.
Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- Drošas braukšanas skolas direktors: Satiksmes drošības ziņā esam vieni no sliktākajiem Eiropā (+ video)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO)
- Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO)
- Policijas darbiniekus jebkurā paaudzē motivē vēlme aizsargāt, aizstāvēt un būt gatavam palīdzēt (+ VIDEO)
- Eksotiski riepu izmēri rodas katru dienu. Izceļas elektromobiļi (+VIDEO)
- Velosipēda vadītāja apliecība – bērniem jau 10 gadu vecuma. Kā to iegūt? (+ VIDEO)
- Klimata konferencē izskan brīdinājums: Arī Latvija nevarēs izvairīties no klimata pārmaiņu sekām (+ VIDEO)
- Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW T-Cross ar lielisku gaismas tehniku (+VIDEO)
- Kā aizvest četrus trīsasu vilcējus (+ VIDEO)