MAN Truck & Bus prezentē jaunu kravas auto (+ FOTO)

Foto:
MAN | 17.02.2020

MAN Truck & Bus pirmo reizi 20 gadu laikā prezentējusi jaunu MAN kravas automobiļu paaudzi, kas ir pilnībā orientēta uz mainīgajām kravu pārvadājumu nozares prasībām un iezīmē jaunus standartus drošības asistentu, autovadītāja kabīnes komforta un digitālo iespēju jomā.

Jaunā MAN kravas auto pasaules pirmizrāde notika š.g.10. februārī, Bilbao, Spānijā.

“Mēs padarām klientu biznesu vieglāku, efektīvāku un tādējādi arī veiksmīgāku. Uzņēmējdarbības vienkāršošana – tas ir mūsu uzdevums, mūsu solījums. Jaunā MAN kravas auto paaudze sniedz mums iespēju to izpildīt, pat vēl vairāk kā jebkad agrāk.”

Joachim Drees, MAN Truck & Bus SE Valdes priekšsēdētājs

Jaunā MAN kravas automobiļu TG sērija piedāvā visu, ko klienti un autovadītāji vienmēr ir novērtējuši un gaidījuši no saviem MAN transportlīdzekļiem – pat vēl vairāk. To izmaiņas ir vērstas uz nākotni, lai atvieglotu kravu pārvadātāju darbu, neraugoties uz sarežģītajiem darba nosacījumiem. Tāpēc jaunā kravas auto izstrādes procesā, MAN Truck & Bus fokusējās uz četriem galvenajiem elementiem – transportlīdzekļa vadītāja darba vietu, kravas automobiļa efektivitāti un uzticamību, kā arī spēcīgu un abpusēju sadarbību ar klientu.  

Pārdomāts, funkcionāls, ērts ir galvenās īpašības, kas uzskatāmi raksturo jauno MAN kravas automobili. MAN Truck & Bus pamatideja - radīt autovadītājam vislabāko iespējamo darba vietu, atspoguļojas arī drošības sistēmu ziņā. Izmantojot, gan pārbaudītās, gan pēdējās paaudzes drošības sistēmas, jaunie MAN kravas automobiļi piedāvā vēl lielāku drošību un komfortu. Piemēram, jaunā “Turn assist” pagrieziena palīgsistēma uzlabo redzamību, palīdzot izvairīties no ceļu satiksmes negadījumiem pilsētā – ieviesta četrus gadus pirms tā būs obligāta prasība visos kravas auto. Turpretī “Lane change assistant” joslu maiņas asistents brīdina par blakus joslā esošajiem transporta līdzekļiem.

Jaunie MAN kravas automobiļi pārsteidz ar vēl neredzētu multivides pārraudzības sistēmu – MAN SmartSelect. Tā ir visnovatoriskākā multivides vadības sistēma, kas izstrādāta rūpējoties par autovadītāja drošību, lai braukšanas laikā tā skatiens netiktu novērsts no ceļa. Tāpēc MAN ir apzināti atteicies no skārienekrāna izmantošanas, izmantojot šo jauno multivides pārraudzības tehnoloģiju. Plānots, ka MAN SmartSelect multivides vadības princips tiks tālāk ieviests visā kravas automobiļu nozarē. Tas ir ergonomiski novietots displejs instrumentu panelī, pretī autovadītāja sēdeklim un to papildina skārienpaliktņa slēdzis, ar kuru tad arī tiek pārraudzīts informācijas displejs. Tas nozīmē, ka autovadītājs braukšanas laikā var koncentrēties tikai vienīgi uz ceļu. Tāpat tas ir pielāgots vadītāja sēdekļa mainīgajām kustībām, braucot pa nelīdzenām virsmām, kad tas šūpojas augšup un lejup. Speciāls rokas balsts stabilizē roku un noņem slodzi no autovadītāja rokas. Viedā koncepcija, kas komerciālo transportlīdzekļu nozarē šobrīd ir unikāla, tiek paplašināta ar klasisku vadības paneli, uz kura izvietoti dažādu funkciju vadības slēdži. Šādā veidā MAN SmartSelect piedāvā intuitīvu un ērti lietojamu multivides pārraudzību ar minimālu uzmanības novēršanas iespēju dažādās braukšanas situācijās.

Līdz ar iepriekš minētajām pārmaiņām arī MAN TipMatic pārnesumkārbas vadības slēdzis ir mainījis savu atrašanās vietu. Tagad tas atrodas stūres labajā pusē. Arī jaunās elektriskās stāvbremzes slēdzis atrodas ērtā roku attālumā – pa labi, blakus displejam uz galvenā instrumentu paneļa. Stāvbremzes darbību, automobilim stāvot vai braucot, noteiktos apstākļos var regulēt automātiski.

Optimizētā autovadītāja darba vieta uzsver jauno MAN darbības filozofiju, kuras darbība visspilgtāk izpaužas braucot – neatkarīgi no diennakts laika. Atsevišķās pogas un slēdži, ir skaidri pārredzami un sagrupēti loģiskās grupās. Visu funkciju darbība ir iespējama pat nenovelkot cimdus. Turklāt papildus autovadītājam ir iespēja arī pašam sakonfigurēt nepieciešamos slēdžus sev vēlamā kārtībā. Jaunās MAN sērijas kravas automobiļos ir uzlabotas arī autovadītāja sēdekļa, guļamvietas, atpūtas zonas apgaismojuma un drošības jostu regulēšanas funkcijas, lai autovadītājs garajos pārbraucienos, smagos darba apstākļos un atpūtas brīžos vienmēr justos komfortabli. Multifunkcionālā stūre, tāpat kā iepriekš, ir galvenais kravas auto vadības elements, tikai tagad tā ir kļuvusi vēl ergonomiskāka – maksimāli ērtai auto vadāmībai. Tāpat papildaprīkojumā tiek piedāvāts augstas izšķirtspējas 12.3 collu krāsu displejs, kas ir ieguvis jaunu dizainu, ir autovadītājam pārskatāmāks un bez atspīduma.  

Pēdējās paaudzes MAN kravas automobiļus darbina pilnīgi jauns Euro 6d dzinējs, kas tika prezentēts 2019. gadā un līdz ar jauno modeli ir sasniedzis savu augstāko kapacitāti. Pateicoties tam un uzlabotajai aerodinamikai, par 8% ir uzlabota degvielas ekonomija un būtiski samazināts CO2 izmešu daudzums.

Papildus viens no degvielas ekonomijas un drošas braukšanas pasākumiem ir arī MAN Connected CoDriver piedāvātais semināru kurss – autovadītāja apmācība viņa kravas auto tieši pie stūres. MAN ProfiDrive treneris norunātajā laikā piezvana autovadītājam, izmantojot Hands-free brīvroku sistēmu, un sniedz viņam skaidrus un konkrētus  padomus, kā uzlabot savu braukšanas stilu. Visa apmācību periodā MAN ProfiDrive treneris izmanto MAN Perform datus, lai analizētu  autovadītāja braukšanas paradumus un izveidotu tieši viņam nepieciešamo apmācību programmu.

MAN pavisam kopā piedāvā astoņus kabīņu izmērus. Visplašākā dubultkabīne ar četrām durvīm tiek piedāvāta TGL un TGM sērijas kravas automobiļiem, kur ir vieta pat septiņiem pasažieriem. Tās aprīkojums ir gana komfortabls ar vairākiem mantu nodalījumiem, četrām sēdvietām kabīnes aizmugurē un trim priekšā.

Ideāla temperatūra kabīnē ir svarīgs autovadītāja labsajūtas indikators. Jaunajā MAN kravas automobilī par to rūpējas papildu elektriskā gaisa kondicionēšanas sistēma. Tā notur temperatūru kabīnē līdz pat 12 stundām, pat ja dzinējs ir izslēgts, piemēram, pārtraukumos vai pirms došanās ceļā. Turklāt tās svars, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, ir samazinājies par 100 kilogramiem. Pilnīgi visas automātiskās gaisa kondicionēšanas funkcijas var ērti regulēt, izmantojot vadības elementu centrālajā konsolē. Izvēlētā temperatūra tiek sasniegta, individuāli pielāgojot gaisa izplūdi, atkarībā no tā, vai kabīne ir jāatdzesē vai jāuzsilda.

Tas, ciktāl, izmaiņas ir ietekmējušas MAN jaunās paaudzes kravas automobiļus ir acīmredzams, ne tikai no kabīnes iekšpuses. Arī ārpuse ir būtiski pārveidota pēc izskata. Neskatoties uz to, nav šaubu par vienu konkrētu dizaina aspektu: MAN transportlīdzeklim no pirmā acu skatiena vienmēr jābūt atpazīstamam kā MAN kravas automobilim. To apliecināja arī veiktā klientu aptauja, kurā piedalījās vairāk nekā 300 klientu un 700 autovadītāji no dažādām pasaules valstīm. Tāpēc MAN dizaineri ar lielu piesardzību strādāja pie tā, lai izveidotu jaunā MAN kravas auto eksterjeru un vēl lielāku uzsvaru lika uz iepriekšējā modeļa MAN raksturojošiem elementiem. Rezultāts ir estētisks, moderns un vienlaikus ļoti funkcionāls komerciālais transportlīdzeklis.

Nevar nepamanīt jauno MAN kravas auto priekšējo lukturu īpašo dizainu. Tie tiek izmantoti arī jaunajos MAN autobusos un smalki uzsver piederību zīmolam. Priekšējie lukturi ir veidoti kā modulārs dizains ar iespēju pēc nepieciešamības tos papildināt ar nākotnes jaunākajām LED tehnoloģijām.

Lai saglabātu pēc iespējas zemāku gaisa pretestību, salīdzinājumā ar iepriekšējām MAN TG sērijām, vadītāja kabīne ir pilnībā pārveidota. Piemēram, ir izveidoti šaurāki ārējie spoguļi, kas sašaurina tā saucamo “aklo zonu”, samazina frontālo virsmu un vēja pretestību. Vēja vadības elementi MAN priekšējā panelī uzlabo gaisa vadību radiatoram un motora nodalījumam. Paplašinot šos vēja virziena elementus ap durvīm, ir samazināta sānu gaisa plūsma, vienlaikus izvairoties no tik raksturīgā piesārņojuma līmeņa šajā vietā.

Viens no vissvarīgākajiem uzlabojumiem, kas balstīts uz komfortu un ko piedāvā jaunais MAN kravas automobilis ir pilnīgi jauna iekāpšanas/izkāpšanas zona. Ar vislielāko 89 grādu durvju atvēršanas leņķi un platiem rokturiem, kā arī perpendikulāru ieejas ģeometriju, MAN viennozīmīgi izceļas starp konkurentiem, jo īpaši tālsatiksmei un būvniecībā paredzētajiem kravas automobiļiem. Pakāpieni ir izgatavoti no īpaša, pret laika apstākļiem noturīga materiāla, ir pretslīdoši, ar režģa struktūru un īpašu malu netīru apavu notīrīšanai. 

Jaunajai MAN kravas automobiļu paaudzei ir arī plašākās digitālās iespējas kā jebkad agrāk. Izstrādājot jauno kravas auto, MAN Digital Services komanda balstījās uz bagātīgo MAN komerctransporta pieredzi. Īpaši ņemot vērā nākotnē paredzēto digitalizāciju transporta nozarē, kas ļaus klientiem savu transportlīdzekli izmantot vēl ekonomiskāk, ilgtspējīgāk, drošāk, ērtāk un ar lielāku sistēmu integrāciju.

Proaktīvais MAN ServiceCare tehniskās apkopes un pārvaldības rīks, kas tiek piedāvāts bezmaksas, nozīmē ilgāku transportlīdzekļa ekspluatāciju, pateicoties pārdomātiem servisa apmeklējumiem un laicīgi saplānotām apkopēm. Digitālā MAN apkopes vadības sistēma samazina ekspluatācijas izmaksas un pārvalda autoparku, atbalstot transportlīdzekļus, lai kur arī tie neatrastos. MAN Truck & Bus autovadītājiem piedāvā arī bezmaksas mobilo aplikāciju MAN Driver. Šī lietotne atvieglo autovadītāju darbu, vienkāršā veidā konstatējot un dokumentējot transportlīdzekļa bojājumus un defektus, kurus var ērti pieteikt tuvākajā servisa centrā. Lietotnē ir arī slēdžu funkciju skeneris, kas piedāvā aprakstu jebkuram kabīnē esošajam vadības elementam – atliek vien pielikt telefonu ar atvērtu aplikācijas skeneri pie interesējošās pogas. Turklāt šī lietotne piedāvā arī ērti sazināties ar 24 stundu avārijas dienestu – ar viena pirksta pieskārienu.

Līdz ar jaunā modeļa nonākšanu tirgū, MAN Truck & Bus ir izstrādājis arī pilnīgi jaunu kravas automobiļu konfigurācijas platformu, kas sniedz iespēju sakomplektēt ļoti specifiskus, uz klientu individuālajām vajadzībām sagatavotus kravas auto.

Latvijā jau šobrīd ir iespējams veikt jaunā MAN TG sērijas kravas automobiļu pasūtījumus pie oficiālā MAN Truck & Bus oficiālā importētāja Latvijā, SIA “Avar Auto”.

Jaunā MAN kravas auto Baltijas pirmizrāde Latvijā ir paredzēta šā gada 17. aprīlī, izstādē “Auto 2020”, Ķīpsalā.