2019.gadā satiksmes intensitāte uz valsts ceļiem sasniedza visaugstākos rādītājus pēdējo 10 gadu laikā
Vidējā diennakts satiksmes intensitāte vai plūsma valsts galveno autoceļu tīklā 2019. gadā pieaugusi par 5 %, salīdzinot ar 2018. gadu, un bija 6 525 transporta vienības diennaktī uz ceļa kilometru.
Kopš 2011. gada satiksmes intensitāte ik gadu turpina pastāvīgi augt un pērn tā sasniedza visaugstākos rādītājus pēdējo 10 gadu laikā.
Viss blīvākā satiksme koncentrējas uz valsts autoceļiem Pierīgā: uz Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers–Saulkalne) – 12 222 un uz Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils–Babīte) – 14246 autotransporta vienības vidēji diennaktī uz ceļa kilometru. Kā arī par 16% pieaugusi satiksmes intensitāte uz autoceļa Liepāja - Lietuvas rob.(Rucava) (A11), kur vidēji diennaktī uz ceļa kilometru 2019. gadā bija 3249 autotransporta vienības.
2019. gadā uz Rīgas apvedceļa visvairāk jeb par 23.9% satiksmes intensitāte ir palielinājusies autoceļa Baltezers – Saulkalne (A4) posmā no krustojuma ar reģionālo autoceļu Rīga – Ērgļi (P4) līdz krustojumam ar reģionālo autoceļu Ulbroka – Ogre (P5).
Intensīvākie šoseju posmi pēc automašīnu skaita 2019. gadā diennaktī:
• Jūrmalas šosejas (A10) posms no Rīgas robežas līdz pagriezienam uz Rožu ielu. (13.45.km – 15.37. km) – 48540 transportlīdzekļu vidēji diennaktī gada griezumā.
• Jūrmalas šosejas (A10) posms no pagrieziena uz Rožu ielu līdz kontroles punktam iebraukšanai Jūrmalas pilsētā. (15.37. km – 19.49. km) – 41316 transportlīdzekļu diennaktī gada griezumā.
• Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) posms no Rīgas robežas līdz satiksmes mezglam krustojumā ar Tallinas šoseju (A1) un Rīgas apvedceļu (A4) (12.41.km – 14.13. km) 40 994 transportlīdzekļu diennaktī gada griezumā.
Līdz ar pieaugošo satiksmes intensitāti uz valsts autoceļiem, aktuālāks kļūst jautājums par autoceļu tīkla attīstību. Vistuvāk realizācijai ir Ķekavas apvedceļa izbūve, kas tiks realizēta publiskās un privātās partnerības projekta veidā. Šogad plānots pabeigt partnerības iepirkumu un uzsākt projektēšanu. Bauskas šosejas (A7) posms no Rīgas līdz Ķekavai ir viens no noslogotākajiem valstī un satiksmes intensitāte konkrētajā Pierīgas posmā sasniedz pat 17 000 transporta vienību diennaktī. Bauskas šoseja turklāt ir vienīgais ceļš, kas ienāk Rīgā ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.



Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps
LASI VĒL
- Kā darbojas rokas instrumentu mūža garantija? (+ VIDEO)
- Par ko sodīja 60 autovadītājus? -kāpēc pašvaldības dienesti nevar vienoties, kāda ir zīmes "Apstāties un stāvēt aizliegts" nozīme? (+ VIDEO)
- Austrumi satiek Rietumus. Spēkratu dažādība auto orientēšanās dienā (+ VIDEO)
- Terehovas robežšķērsošanas punktā elektroniskajā rindā gaida vidēji 1200 automašīnu (+ VIDEO)
- Bīstams satiksmei? - pensionārs brauc pretēji virzienam un uzkaras uz nomales (+ VIDEO)
- Komforta paraugs. Pirmais brauciens ar jauno Citroen C5 Aircross (+ VIDEO)
- Kā tālbraucēji pierod pie jaunās kārtības uz Latvijas austrumu robežas? (+ VIDEO)
- Liepājā policija veic satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību (+ VIDEO)
- Tauta ziņo: krustojums pie Sēlijas ciema ir satiksmei nedrošs (+ VIDEO)
- iAuto.lv noskaidro, cik maksā Audi pagarinātā versija Ķīnā (+ VIDEO)
