Varētu rosināt uzstādīt brīdinājuma zīmes uz ceļiem, kur notiek intensīva riteņbraucēju kustība
Latvijas Riteņbraukšanas federācijas šosejas un MTB treneru padome šodien vienojās rosināt uzstādīt brīdinājuma zīmes uz ceļiem, kur notiek intensīva riteņbraucēju kustība.
Kā pastāstīja federācijas ģenerālsekretāre Dace Dimante, treneri uzskata par nepieciešamu vērsties Ceļu satiksmes drošības direkcijā ar lūgumu, lai uz šosejām, kur notiek intensīva velosipēdistu un riteņbraucēju kustība, tiktu uzstādītas papildu ceļazīmes, kas brīdinātu, ka uz ceļa var būt riteņbraucēji.
Šādas zīmes pievērstu lielāku autovadītāju uzmanību tam, ka uz ceļa ir arī citi satiksmes dalībnieki, sacīja Dimante, turpinot, ka šoferiem jābūt iecietīgākiem pret riteņbraucējiem.
Treneru padomē šodien vairākkārtīgi uzsvērts, ka visbūtiskāk patlaban ir pievērst uzmanību tieši autovadītāju braukšanas kultūrai.
Kā atzina Latvijas Riteņbraukšanas federācijas Treneru padomes vadītājs Ernests Pūce, riteņbraucēju un autovadītāju attiecības būs ļoti grūti mainīt.
"Kamēr nesāks būvēt šosejas ar paralēliem veloceliņiem, tikmēr grūti būs izmainīt šo situāciju," uzskata Pūce.
Viņš norādīja, ka patlaban ļoti svarīga ir autovadītāju kompetence. "Nevar teikt, ka visi viennozīmīgi ir slikti - ir arī ļoti inteliģenti un ļoti labi šoferi," pauda Pūce. Tomēr viņš uzsvēra, ka, ja brauc traktors, tad neviens neuztraucas, bet, ja brauc riteņbraucēju grupa, tad uzreiz visiem ir dusmas.
Pagājušajā nedēļā notikušajā negadījumā Rīgas Riteņbraucēju skola un tās treneris nebija vainīgi, uzskata treneru padome. Pūce skaidroja, ka nevar paredzēt to, ka "kāds būs uzbraucis uz galvenā ceļa un radījis problēmas, kāds būs ietriecies mājā vai stabā".
Arī Dimante uzsvēra, ka minētais negadījums Garkalnē bija ārkārtas gadījums. "Mums ir ļoti žēl, ka šoferim sanāca tāda liela kļūme," norādīja Dimante.
Saistībā ar pārmetumiem par to, ka treneris ļāvis vienam no audzēkņiem braukt aiz pavadošā auto, Dimante uzsvēra, ka tas ir normāls treniņu process.
"Ja bērns atrodas aiz mašīnas, tas nenozīmē, ka viņš brauc 100 metrus aiz tās - viņš atrodas uzreiz aiz mašīnas, jo viņš tādā veidā atpūšas. Ja bērns ir noguris un vairs nevar pabraukt, tad viņš tiek iesēdināts mašīnā," skaidroja Dimante.
Kā ziņots, pagājušajā pirmdienā uz Vidzemes šosejas Garkalnē, Polijas pilsoņa vadītai kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriecās vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bija pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā brauca arī 12 gadus vecs zēns, kurš cieta vissmagāk.
Par notikušo ir sākts kriminālprocess, un tiek noskaidroti negadījuma apstākļi. Rīgas rajona tiesa avārijā iesaistītās kravas automašīnas šoferim no Polijas kā drošības līdzekli piemērojusi apcietinājumu.
LASI VĒL
- Drošas braukšanas skolas direktors: Satiksmes drošības ziņā esam vieni no sliktākajiem Eiropā (+ video)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO)
- Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO)
- Policijas darbiniekus jebkurā paaudzē motivē vēlme aizsargāt, aizstāvēt un būt gatavam palīdzēt (+ VIDEO)
- Eksotiski riepu izmēri rodas katru dienu. Izceļas elektromobiļi (+VIDEO)
- Velosipēda vadītāja apliecība – bērniem jau 10 gadu vecuma. Kā to iegūt? (+ VIDEO)
- Klimata konferencē izskan brīdinājums: Arī Latvija nevarēs izvairīties no klimata pārmaiņu sekām (+ VIDEO)
- Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW T-Cross ar lielisku gaismas tehniku (+VIDEO)
- Kā aizvest četrus trīsasu vilcējus (+ VIDEO)