Subaru XV tests Latvijas ceļos 2012

Foto: Subaru XV 2012
2012.g. 01.December, 07:07

„Subaru” (japāņu vārds zvaigznājam, kurš attēlots ražotāja logotipā) nepieder pie lielākajiem pasaules autoražotājiem. Eiropas auto tirgus statistikas kopsavilkuma tabulā šis vārds pat nav atrodams, paslēpies ailītē „citi”. Arī Latvijā tikai reizi, pirms gadiem 12 modeļu „topa” virsotnē pavīdēja „Impreza”. Taču – „Subaru” marka neapšaubāmi pulcē savu ārkārtīgi stabilu pulku.

Neviena cita auto marka Latvijā, arī Baltijā un Skandināvijā nepārdzīvoja krīzi ar tādu nemainīgu pārdošanas skaitļu stabilitāti. Kāpēc? Sports, rallijs pirmkārt. Slavena ritošās daļas izturība un laba, aktīvā darbībā prognozējama pastāvīga pilnpiedziņa. „Boksera” dzinēju savdabīgā dziesma. Augsts, īpašs prestižs. Vārdu sakot – „Subaru”. Savējie saprot bez komentāriem. Un cena arī ir saprotamā līmeni Latvijas „Subaru” pircējam.

Gada jaunums – modelis „XV”. Statistikas segments – „vidējais apvidus”. Tātad tas pats, kurā Latvijas līderi ir „VW Tiguan”, „Toyota RAV4” , „Hyundai iX35”. Taču – XV pat izskatā ir citāds. Zemāks (par „Qashqai +2”, piemēram, veselus sešus centimetrus), slaidāks, sportiskāks. Nepārprotama līdzība ar rallija „ikonu” „Impreza”. Vien riteņi nedaudz prāvāki un klīrenss lielāks – 22 cm.

Latvijas Gada Auto 2013 žūrijas komentāri.

Edmunds Zazerskis, uzņēmējs: „Vienreizējs (labs) bokser dīzeļmotors. Robusta (bet laba) manuālā ātrumkārba, laba vadāmība uz grants ceļiem un neceļiem, pār mēru aktīvs un pat traucējošs ESP un, kas vairāk vai mazāk raksturīgi visiem Subaru, lielāks nekā konkurentiem troksnis salonā. Visādi citādi - izturīgs darba rūķis.”

Guntis Vīksna, Ziemeļvidzemes laikraksta „Liesma” autožurnālists: „Subariešiem sanācis tehniski lielisks auto. Taču interjers tāds „grūti sagremojams”, lai neteiktu arhaisks. Iespējams patiks nostalģiskiem rallistiem, pie kuriem es nepiederu.”

Atis Jansons, Latvijas Gada auto 2013 žūrijas priekšsēdētājs, „Latvijas Avīzes” žurnālists: „Pateicoties gan dzinēja, gan virsbūves zemākiem smaguma centriem, dzinēja izcilai vilkmei un tikpat labai pilnpiedziņai šis auto neapšaubāmi „kabina” jebkuram savas klases konkurentam grants ātrumposmā. Arī uz līkumota asfalta auto vadāms ar baudu. Šādā braucienā pat dažu vērtētāju peltais skaļums nav trūkums, bet gan priekšrocība - adrenalīna avots. Taču, kur tad Latvijā tā skriesi? Vidējas grūtības pakāpes bezceļos „XV” nez vai ir līderis. Traucē neizslēdzamā stabilitātes kontrole. Tā, protams, vidējas kvalifikācijas pilotam palīdzēs grants vai sniega līkumos, taču vadāmu slīžu gardēži noteikti pukosies – vai tad nevarēja ļaut mums braukt tā, kā gribam un mākam mēs paši? „Subaru”, taču!”

„Subaru” dīlera komentārs.

Zita Īle, „AD REM Auto mārketinga vadītāja: „Jauno „Subaru XV” pieteicām konkursam „Latvijas Gada Auto 2013”, jo ar šo auto katrs šķērslis kļūst par izklaidi! Kā arī tas ir jaunums „Subaru” saimē, kas pārstāv kompakto krosoveru klasi. Kā zināms, automašīnas ar paaugstinātu klīrensu un efektīvu caurgājamību ir pieprasītas Latvijā - līdz ar to „Subaru XV” ir aktuāls auto lielai daļai Latvijas iedzīvotāju. Dalība konkursā „Subaru XV” ir vēl viena iespēja iepazīties ar savu jauno īpašnieku.

„Subaru XV” ir vairākas priekšrocības – pastāvīgā simetriskā pilnpiedziņa, kas ļauj veiksmīgi pievarēt šķēršļus, klasē augstākais klīrenss (22 cm) un zemākais smaguma centrs (58,5 cm) – kas ļauj izjust stabilitāti. Bez tam „Subaru XV” ir iespējams izvēlēties ar ekonomisko „Boxer” dīzeļdzinēju, kas pastāvīgi griežot visus četrus riteņus patērē vidēji 5,6 l/100 km. „Subaru XV” ir sportisks un mazliet agresīvs dizains, kas kopā ar novatoriskajiem 17 collu vieglmetāla diskiem, automašīnai dod mūsdienīgu izskatu. Kā arī šim auto ir maksimāls drošības aprīkojums, iegūstot maksimālo vērtējumu „NCAP” testos. Visi „Subaru XV” dzinēji ir ar ķēdi (zobsiksnas vietā), visi ir tīrasiņu japāņi un pilnpiedziņa tiem ir jau standarta aprīkojumā! Jaunam auto komplektā tiek piedāvātas bezmaksas apkopes uz 15, 30 un 45 tūkstošiem km. ”

Tehniskā informācija un cenas.


Konkursā pieteiktā „Subaru XV” sākumcena ir no 15 410 latiem. Komplektācijas un aprīkojumu var skatīt http://bit.ly/11hTN1W

Benzīna dzinēji:
1.6 l, 114 Zs, degvielas patēriņš pilsētā no 7,9 l/100 km, CO2 no 126 g/km
2.0 l, 150 Zs, degvielas patēriņš pilsētā no 8,6 l/100 km, CO2 no 153 g/km

Dīzeļdzinējs:
2.0 l, 147 Zs, degvielas patēriņš pilsētā no 6,8 l/100 km, CO2 no 146 g/km