Subaru Legacy 2011

Foto: Gints Gavers
Gints Gavers | 29.09.2011

Lai arī kopš leģendārajām Subaru rallija uzvarām pagājis zināms laiks, daudzi vēl arvien šo marku saista ar pasaules rallija čempionātu. Turklāt, nešķirojot pa modeļiem! Subaru - tātad čempions! Pat tad, ja tas ir universālis un pat dīzelis. Šoreiz nelielu līkumu tepat pa dzimtās zemes galvaspilsētu izmetam ar tā dēvēto jauno Subaru Legacy. Universālis tas šoreiz nav, bet dīzelis gan. Turklāt visnotaļ interesants dīzelis...

Tas ir horizontāls četru cilindru Boxer motors ar divu litru darba tilpumu un 150 zirgspēku jaudu. Fakts, ka dzinējs ir izvietots horizontāli šajā gadījumā ir nācis pa labu. Tas ļāvis lieliski izsvarot automobiļa smaguma centru, kas savukārt ļauj automobilim stabili un droši turēties pat pietiekami starujos līkločos. Lieki piebilst, ka tas viss nāk komplektā ar Subaru tradicionālo sinhrono pilnpiedziņu...

It kā jau vīru nevajagot skatīt no cepures, bet mēs nekaunīgi mūsu iepazīšanos uzsākam tieši no vizuālā tēla novērtējuma.

Patiesībā piektā Legacy paaudze dienas gaismu ieraudzīja pirms diviem gadiem un nu automobilis sagaidījis atjauninājumus, jeb tā dēvēto feislifta versiju. Kā jau tādās reizēs pieņemts, nekādas radikālas vizuālās izmaiņas nav novērojamas. Nedaudz savādāka priekšējo lukturu forma, nedaudz vairāk hromētu detaļu uz radiatora restes un, protams, gaisa uztvērējs uz motora pārsega! Lai gan tā pavisam godīgi, vizuāli šis elements kaut kā nesader kopā ar ērtu un plašu ģimenes automobili.

Jā, jā! Tieši ģimenes automobili! Viss liecina tieši par šādu Legacy sūtību virs zemes. Pat ļoti ietilpīgs bagāžas nodalījums, kur vietu atradīs, gan bērnu ratiņi, gan ceļojumu koferi, iepirkumu maisiņi un lauku radu sagādātie labumi. Arī slēpju lūka, kas savieno bagāžas nodalījumu un salonu, vairāk piemērota ikgadējai kalnu slēpošanas tūrei Alpu kalnos.

Legacy salons ir pietiekami plašs, lai tajā ērti justos ne tikai vadītājs un priekšējais pasažieris, bet arī bērnu sēdeklīšos tupošie, sievasmāte un pat viņas plušķainais suns...

Divlitrīgais Boxer tipa dīzeļdzinējs Legacy variantā standartā apvienots ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Kā opcija, protams, pieejama arī automātika, kas šim automobilim nenoliedzami piestāvētu daudz vairāk.

Subaru Legacy ar visu būtību izdveš patīkamu miera izjūtu un no sportiskuma te atrodams maz kas. Arī automobiļa vadības ziņā nav nekādu pārsteigumu. No nulles līdz simtam šādas komplektācijas braucamrīks ieskrienas deviņās sekundēs. Tātad ielu cīņās pie luksoforiem par čempiona titulu būtu naivi plēsties. Labāk jau izmantot to, kas šim automobilim patiešām ir labs - taupīgums!

Ņemot vērā to, ka stāts ir par divu litru dīzeļmotoru un vērā ņemamiem automobiļa gabarītiem (garums 4730 mm, platums 1780 mm un augstums 1505 mm) vidējais degvielas patēriņš uz nobrauktiem simts kilometriem ir tikai seši litri.

Ja visur plašajā pasaulē pastāv zināmi nerakstīti (brīžiem arī rakstīti) likumi par automobiļa izvēli biznesa vajadzībām, tad mums tādu nav. Līdz ar to Subaru Legacy droši var pildīt arī biznesa klases automobiļa funkcijas. Vēl jo vairāk, ja kā papildus opciju izvēlaties ādas salona apdari un citas papildus fīčas...

Subaru Legacy cena sākas ar 19 030 latiem. Ja ņem vērā, ka šis automobilis tiek pozicionēts kā vidējās premium klases braucamrīks, tad tā vērtība ir adekvāta.

Bet ko nu te daudz - labāk vienu reizi izmēģināt, nekā vairākas reizes izlasīt!

Starpcitu, neaizmirstiet noskatīties videosižetu par šo automobili tepat sadaļā "video"!


Tests tapis sadarbībā ar portālu www.jauniauto.lv