Bavāriešu bestselers

Foto: Jānis Grīnhofs
Jānis Grīnhofs | 14.05.2012

BMW trešā sērija vienmēr ir bijusi uzmanības centrā. Katru jauno modeli visi gaidījuši ar nepacietību, lai varētu novērtēt bavāriešu inženieru kārtējo veikumu. Trešā sērija ir viss pieprasītākā un populārākā no kuplā modeļu klāsta, tāpēc arī modeļu maiņa piesaista speciālistus, braucējus un markas fanus. Ar jauno modeli (jaunais indekss F30) vācieši ir trāpījuši desmitniekā. Spēkrata dizains apliecina dinamiku, eleganci un pārliecību. F30 ir daudz nobriedušāks un ar izteiktāku stilu, salīdzinot ar priekšteci(E90).Dizaineri ir pratuši saglabāt klasiskās formas, tajā pat laikā radot mūsdienīgu, pievilcīgu spēkratu. Īpašs akcents ir likts uz lukturu līniju, kas it kā savienojas ar dekoratīvo radiatora režģi, izceļot auto nepiekāpīgos „sejas vaibstus”. Jaunais „ 300” ir kļuvis ne tikai elegantāks un dinamiskāks, bet arī ietilpīgāks. Auto reāli pastiepies augumā un tagad nodrošina pietiekami vietas arī aizmugurējos sēdekļos. Līdz šim šaurība aizmugurē bija viens no auto retajiem trūkumiem.

Iesēžoties pie stūres redzama atgriešanās pie markas dizaina pamatprincipiem. Tas it kā sasaucas ar auto ārējām formām. Mērinstrumentu panelis atkal  viegli pagriezts pret vadītāju, visu vadības slēdžu izvietojums saprotams un parocīgs lietošanā. Panelis nav pārpilns  ar dažādiem slēdžiem un podziņām kā mēdz būt citu marku automobiļos. Salona apdarē izmantoti kvalitatīvi materiāli, kas apliecina markas prestižu.  Salonā ērtības pietiek visiem braucējiem, taču kā jau BMW ierasts galvenokārt tiek domāts par vadītāju. Auto vadītājam jebkurā braukšanas režīmā ir jājūtas ērti un droši, kas arī ar uzviju tiek nodrošināts. Ērto sēdekli var pieregulēt jebkura auguma braucējam, īpaši gribētos uzsvērt  sānu balstu regulēšanas iespējas. Līdzīgi sēdekļiem,  ērta ir arī stūre gan pēc diametra, gan šķērsgriezuma. Var teikt, ka  sēdeklis un  stūre ir atbilstoši īstam „draivam”. Lai varētu pilnībā nodrošināt patīkamu braucienu  atbilstoši ceļa apstākļiem un  braucēja garastāvoklim, ir pieejami dažādi šasijas regulējumi. Komforta režīmā varēsiet mierīgi pārvietoties pa pieblīvētajām pilsētas ielām vedot uz skolu bērnus, bet brīvdienā mazliet paķert vēju uz tukšas šosejas drošāk un patīkamāk būs sport + režīmā. Pietiekošu atsaucību un dinamisku braucienu pilnībā nodrošina pat divlitru dīzelis, bet drošības sajūtu nodrošina informatīvā stūre un kā jau ierasts perfektās bremzes. Nevar nepiezīmēt jaunā modeļa perfekto skaņas izolāciju. Liels pluss, īpaši tālākos maršarutos.

    Kā jau ierasts pēdējos  BMW markas auto, lieliski darbojas iDrive sistēma ar ļoti plašām lietošanas iespējām. Lielais displeja ekrāns pārsteidz ar perfekto grafiku. Ar sistēmas palīdzību  vadītājs var iegūt gandrīz visu nepieciešamo informāciju par auto sistēmām un to darbību. Pats galvenais, sistēma ir maksimāli uzlabota no lietošanas viedokļa, kas savukārt neprasa pārlieku uzmanību no vadītāja brauciena laikā. Pozitīvas atsauksmes pelna arī robotizētā astoņpakāpju automātiskā pārnesumu kārba. Drive režīmā tā pārslēdzas nemanāmi un pilsētas plūsmā nekaitina vadītāju ar piemērotākā pārnesuma meklējumiem. Kā jau tika minēts auto pieaudzis izmēros, taču ne tikai salonā. Bagāžnieka tilpums jaunajam „300” tagad ir 480 litru. Kā jau zināms visi jaunie  BMW spēkrati tiek aprīkoti tikai ar turbo motoriem, kas nodrošina lielāku vilkmes rezervi un ir gana atsaucīgi uz gāzes pedāļa komandām, kā arī spēj būt gana ekonomiski. Ideālos apstākļos 184zs dīzelis var iekļauties pat 4,5 litros/100km.

Jaunais trešās sērijas modelis tikai apliecina jau sen zināmo, BMW nemaksā maz, taču tas radīts, lai sagādātu maksimālu baudu no brauciena gan vadītājam, gan pasažieriem.  

Teksts un foto Jānis Grīnhofs