Opel Zafira Tourer 1,4 litru LPG turbodzinējs

Foto:
G. | 02.08.2012

Opel paplašina Zafira Tourer modeļa motoru klāstu ar jaunu sašķidrinātās gāzes dzinēja versiju – 1,4 LPG ecoFLEX turbodzinējs ar 103 kW/140 ZS jaudu. Dzinējs nodrošina vienādu jaudu un 200 Nm (1,850 – 4,900 apgr./min) griezes momentu gan īpaši efektīvajā LPG, gan benzīna režīmā.

Pateicoties jaunajam LPG motoram, Zafira Tourer modelis pierāda tā daudzpusīgumu ne tikai salona iekšpusē, bet arī dzinējspēku variācijas ziņā – automašīna ir pieejama ar visiem ierastajiem dzinēju veidiem. Opel ir viens no nedaudzajiem automašīnu ražotājiem septiņvietīgo kompakto vienapjoma auto segmentā, kas jau no rūpnīcas spēkratu piedāvā ar benzīna, dīzeļa, CNG (saspiestā dabasgāze) vai LPG (sašķidrinātā gāze) motoru. LPG režīmā Zafira Tourer modeļa 1,4 Turbo ecoFLEX dzinējs patērē 8,6 litrus degvielas uz 100 kilometriem un izdala 139 g/km CO2 (benzīna režīmā: 6,7 l/100 km un156 g/km CO2). Salīdzinājumā ar benzīna lietojumu, LPG režīms ir par aptuveni 40 procentiem izdevīgāks (balstoties uz vidējo cenu par litru augstu oktāna daudzumu saturošu benzīnu un sašķidrināto gāzi – 1,60 € pret 0,76 €), turklāt ir iespējams samazināt ne tikai izmaksas, bet arī CO2 emisiju daudzumu. Zafira Tourer modeļa ar 1,4 litru LPG ecoFLEX turbodzinēju cena ir sākot no 24,010 eiro (Baltijā ieteicamā mazumtirdzniecības cena ar PVN).

Pateicoties Zafira Tourer ar sašķidrinātās gāzes dzinēju, Opel savu LPG automašīnu skaitu ir palielinājis līdz deviņiem modeļiem. Zafira Tourer papildina zīmola plašo LPG piedāvājumu, kas jau ietver vairākas automašīnu līnijas – Corsa (trīsdurvju un piecdurvju), Meriva, Astra (piecdurvju un Sports Tourer) un Insignia (četrdurvju un piecdurvju sedans, kā arī Sports Tourer).

Zafira Tourer 1,4 litru LPG turbodzinējs ir ticis uzlabots sašķidrinātās gāzes lietojumam. LPG versijai Opel inženieri ir paaugstinājuši dzinēja vārstu un to ligzdu izturību, kā arī uzlabojuši motora kontroles ierīci. LPG tvertne, kuras izmantojamais tilpums ir aptuveni 60 litri, ir nevainojami integrēta zem automašīnas grīdas, tādejādi pilnībā saglabājot ietilpību un Zafira Tourer pēc izvēles pieejamās Lounge sēdvietu sistēmas ierasto daudzpusīgumu. Ar pilnu sašķidrinātās gāzes tvertni automašīna var veikt līdz pat 650 kilometriem, taču, ja papildus tiek izmantota arī benzīna tvertne, tad iespējami paveicamais attālums tiek palielināts līdz pat 1,500 kilometriem.

Vadītājs viegli var pārvaldīt LPG un benzīna lietojuma režīmus – ar slēdža, kas atrodas uz instrumentu paneļa, palīdzību vai ar automātisko pārslēgšanos, kad LPG tvertne ir tukša. Brīdī, kad automobilis darbojas LPG režīmā, iedegas LED displejs, taču, kad automobilis atgriežas benzīna izmantošanas režīmā, gaisma nodziest. Degvielas tvertnes tilpuma mērinstruments ir īpaši ērts, jo gan LPG, gan benzīna rezerves tiek attēlotas vienā skalā.

Salīdzinājumā ar citiem ierastajiem risinājumiem, jau rūpnīcā instalētajai LPG sistēmai piemīt daudz priekšrocību. Piemēram, Opel drošības pasākumu sarakstā ietilpst specifiski triecienu testi gāzes tvertnei un citiem komponentiem, kas novietoti trieciendrošās vietās un ir teicami integrēti automobiļa drošības struktūrā.

Tāpat kā Zafira CNG versijai, arī šajā LPG modelī gāzes tvertne ir nevainojami integrēta zem automašīnas grīdas, tādejādi nodrošinot to, ka bagāžas nodalījums saglabājas plašs un nesamazināts. Pircēji var būt droši, ka viņu LPG automašīna jau rūpnīcā ir aprīkota ar visām modernākajām tehnoloģijām, kuras ir tipiskas Opel zīmolam un ietver izturību, ražotāja garantiju un maksimālu drošību.

Tāpat kā pārējie Opel LPG modeļi, arī Zafira Tourer LPG tiek izgatavots Opel Special Vehicles GmbH (OSV), kas ir Riselsheimā bāzēts Opel meitas uzņēmums ar milzīgu pieredzi īpašu modeļu līniju un modifikāciju izgatavošanā.

LPG dzinēji arvien straujāk iekaro popularitāti gan Vācijā, gan visā Eiropā. Tas nemaz nav pārsteidzoši, jo sašķidrinātās gāzes cena ir aptuveni uz pusi mazāka kā benzīnam. Vadoties pēc 2012. gada sākumā pieejamajiem datiem, Vācijā vairāk nekā 450,000 automašīnu bija reģistrētas ar LPG dzinējiem. Līdz 2018. gadam Vācijas varas iestādes ir piešķīrušas fiksētā nodokļa pārtraukumu LPG degvielai. Turklāt, ne tikai auto īpašnieki izjūt finansiālos ieguvumus, bet arī daba gūst labumu, jo pārvietošanās līdzekļi ar LPG dzinējiem izdala par 15 procentiem mazāk oglekļa dioksīda nekā automobiļi ar ierastajiem motoriem. Vācijā sašķidrinātā gāze ir pieejama aptuveni 6,500 degvielas uzpildes stacijās jeb 45 procentos no visām stacijām, bet visā Eiropā šādu uzpildes vietu skaits ir 35,000.