Opel Insignia SuperSport šasija tagad vēl vairākos modeļos

Foto:
G. | 03.08.2012

Opel pirmo reizi prezentē savu paaugstinātas izturības SuperSport šasiju arī vidējā izmēra klases segmenta automašīnā - priekšpiedziņas Insignia modelī.

 Divas benzīna un dīzeļdegvielas Insignia versijas ar priekšpiedziņu tagad varēs baudīt šīs šasijas aprīkojuma paketes, kurā ietilpst HiPerStruts (High Performance Struts – augstas izturības atsperojums) atsperes, Brembo bremzes un regulējums atbilstoši OPC (Opel Performance Center) uzstādījumiem, priekšrocības. Šāda šasijas kombinācija līdz šim bija pieejama tikai sportiskajam Insignia OPC modelim, kā arī pilnpiedziņas Insignia versijām, kas vienmēr ir aprīkotas arī ar saķeri ar ceļu un stabilitāti uzlabojošo elektronisko bloķējošo diferenciāli (e-LSD), kas, atbilstoši situācijai, palīdz sadalīt griezes momentu starp asīm. Tagad šo šasiju ir iespējams pasūtīt arī priekšpiedziņas modeļiem ar 2,0 CDTI 118 kW/160 ZS dīzeļdzinēju un 2,0 l benzīna turbodzinēju ar 162 kW/220 ZS jaudu. Šī SuperSport šasija kopā ar FlexRide sistēmu, kas ar vienas pogas nospiešanu ļauj izvēlēties kādu no trim braukšanas režīmiem (‘Standard’, ‘Tour’ un ‘Sport’), attiecīgi pielāgojot amortizatoru, stūres un droseles parametrus, maksā 2,930 eiro (Baltijā ieteicamā mazumtirdzniecības cena ieskaitot PVN).

SuperSport šasijas aprīkojumā ietilpst priekšējā tilta paaugstinātas izturības atsperojums HiPerStruts, kas ir kombinēts ar ārkārtīgi efektīvajām Brembo bremzēm. Šīs bremzes sastāv no 355 x 32 mm lieliem diskiem ar šķērsenisko perforāciju, četriem bremžu cilindra virzuļiem, īpaši izturīgām alumīnija skavām un paaugstinātas izturības uzlikām. Īpaši izstrādātie dubultā kaluma peldošie diski sastāv no lieta tērauda bremžu rotora un alumīnija diska korpusa.

HiPerStruts piekare, kas pirmoreiz tika izmantota jaudīgajā Insignia OPC modelī, ir nākamais attīstības posms pēc jau ierastās priekšējā tilta Makfersona piekares. Tā nodrošina labāku saķeri gan ar slapju, gan sausu ceļu un ļauj pagriezienos izmantot lielāku jaudu.

Lai gan piekarei ir izmatoti tie paši stiprinājumi kā citos Insignia modeļos, tomēr grozāmās pulkas sāngāzums ir samazināts no 13 līdz 9 grādiem, tādējādi saīsinot tās novirzi par 23 milimetriem līdz 44 mm. Katrs no šiem samazinājumiem ļauj vadītājiem labāk izmantot Insignia jaudas potenciālu. Samazinātais grozāmās pulkas sāngāzums nozīmē mazāku sasvēršanos, kas savukārt priekšējiem riteņiem pagrieziena laikā ļauj saglabāt labāku saķeri ar ceļu, tādējādi ievērojami samazinās nepietiekama pagriežamība. Samazinātā grozāmās pulkas novirze ievērojami samazina piedziņas vilkmes reakcijas un arī asos pagriezienos ļauj braukt straujāk.

Kopš tā debijas, Opel Insignia jau ieguvis vairākus nacionālus un starptautiskus apbalvojumus, ieskaitot arī prestižo titulu “Gada Auto 2009”. Ņemot vērā lielisko pieprasījumu pēc Opel vadošā modeļa, arī pircēji ir novērtējuši šīs atzinības – no tā debijas 2008. gadā līdz šim brīdim pārdots vairāk nekā pusmiljons Insignia automobiļu.