Opel ADAM: lielas investīcijas mazam auto

Foto:
G. | 31.07.2012

Eizenaha Tīringenes reģionā: 43,000 iedzīvotāju. Pilsēta, kurā dzimis Johans Sebastians Bahs, lepojas ar kultūru, dabas skaistumu un tajā atrodošos Vartburgas pili. Papildus tam, Eizenaha ir slavena arī ar kaut ko pilnīgi pretēju – autoražošanas tradīcijām. Adam Opel AG rūpnīca atrodas idilliskajā Horzelas ielejā, kuras nosaukums iemieso tai cauri tekošās upes vārdu, taču šobrīd fabrika ir pilna ar izstrādes speciālistiem, kuri gatavojas Opel ADAM ražošanas uzsākšanai.

Krāsas, apdares līmeņi un interjera dizaina detaļas – vēl nekad iepriekš kāda šī segmenta automašīna nav spējusi piedāvāt tik plašas personalizēšanas iespējas. Pircējam tas ir būtisks moments, bet ražotājam – izaicinājums, taču, neraugoties uz to, Eizenahas rūpnīcas darbinieki ir gatavi uzņemties šo atbildību. „Ar šīs automašīnas izstrādi mēs varam nodemonstrēt cilvēkiem, ko patiešām protam. Nākamgad, kad ADAM nonāks pie auto izplatītājiem, pircēji būs pārsteigti par to, cik daudz pielāgošanas iespēju ir mūsu modernajam pilsētas mazauto,” norāda rūpnīcas direktors Stefans Fessers (Stefan Fesser).

Fessers kopā ar 1,600 fabrikas darbiniekiem vairāk nekā gadu rūpīgi ir gatavojušies ražošanas uzsākšanai, turklāt visi sagatavošanās darbi veikti laikā, kad uz konveijera joprojām tikuši radīti īpaši veiksmīgie Corsa modeļi. Starp citu, Corsa miljonais modelis jau ir pametis rūpnīcu. Opel ir investējis 190 miljonus eiro fabrikas uzlabošanai ADAM modeļu ražošanas vajadzībām – tika radītas jaunas ēkas un iegādātas īpaši modernas ražošanas iekārtas.

Opel ADAM – uzticīgs Vācijai!

Tas ir ļoti neierasti auto industrijā, ka pilsētas mazauto segmenta automašīna tiek ražota Vācijā. Opel ir vienīgais autoražotājs, kas, pateicoties fabrikas efektīvajai darbībai, ir pieņēmis šādu lēmumu. „ADAM modeļa ražošana ir sarežģīta un met izaicinājumus arī loģistikai, taču mēs esam tikai priecīgi saskarties ar šīm grūtībām. Mēs vēlamies izcelt faktu, ka šāda veida automašīnu ir iespējams ražot Vācijā,” atzīmē Stefans Fessers.

Pateicoties Eizenahas rūpnīcas daudzpusīgumam, pircējiem būs iespējams baudīt gandrīz neierobežotu apdares izvēli. Būs pieejams plašs spektrs virsbūves krāsu kombinācijā ar trīs dažādiem jumta krāsojumiem. Papildus tam, pircēji varēs izvēlēties dažādas interjera nokrāsas, dekorus un atšķirīgus jumta pārsegus – tai skaitā LED gaismu „zvaigžņoto” apdari.

Marks Adamss (Mark Adams), Opel Dizaina nodaļas viceprezidents: „Neviens cits auto šajā automašīnu segmentā nevar tikt personalizēts tik ļoti kā Opel ADAM, jo mēs piedāvājam virtuāli neierobežotas eksterjera un interjera krāsu, audumu un piederumu kombināciju iespējas. Ir maz ticams, ka mūsu pircēji ieraudzīs vēl vienu tādu pašu automašīnu kā sev.”

Pilnīgi jauna informācijas un izklaides sistēma, kas atbalsta Android un Apple iOS

ADAM modelis piedāvā premium līmeņa tehnoloģijas, kas ierasti ir pieejamas augstākās klases segmentos, tai skaitā pavisam jaunu borta informācijas un izklaides sistēmu. Tā atbalsta savienojamību ar viedtālruņiem, kas darbojas ar Android un Apple iOS operētājsistēmām, un to uz internetu balstītajām aplikācijām.

Pēdējie uzlabojumi ražošanas aprīkojumam

Šonedēļ sākušos oficiālo brīvdienu laikā, izstrādes speciālisti izmanto pārtraukumu fabrikas darbībā, lai varētu pabeigt ADAM modeļa ražošanai nepieciešamos uzlabojumus. Auto tiks būvēts uz tā paša konveijera, kur tiek ražots Corsa modelis. Tieši tādēļ, lai uz vienas ražošanas līnijas varētu radīt dažādus automobiļus, ir nepieciešama milzīga koncentrācija. Pirmie auto jau ir tikuši samontēti. Prototipa automašīnas ar melnbalto šaha laukuma rakstu jau dažas nedēļas ir novērojamas Eizenahā, tādējādi radot pozitīvu satraukumu.

Jauna ražotne, jauns krāsošanas robots un metināšanas iekārta

Pašā rūpnīcas ēku kompleksa vidū atrodas jaunā E100 halle. 22,000 m2 lielā telpā tiek montēti un metināti virsbūves un šasijas komponenti. Ir izvietotas arī pavisam jaunas metināšanas iekārtas.

Jaunajai ražotnei ir tiešais savienojums ar dzelzceļu, tādejādi detaļas ir iespējams transportēt krietni vieglāk. Papildus tam, arī kravas automašīnām ir izveidotas piestātnes – septiņas aizmugures un viena sānu. Jaunais konveijera centrs ir savienots ar virsbūves karkasu ražotni un noslēdzošo montāžas staciju. Tas ļauj komponentiem pēc kārtas sasniegt vajadzīgo konveijera posmu.

Tāpat ADAM modelim bija jāpielāgo arī krāsošanas cehs. Tagad tas ir aprīkots ar īpaši modernu robotu tehnoloģiju, kas nodrošina vislabāko un efektīvāko krāsas uzklāšanu visdažādākajiem virsbūves tipiem.

Jauno Opel ADAM modeli būs iespējams pasūtīt pēc tā oficiālās pasaules pirmizrādes Parīzes auto izstādē (no 2012. gada 29. septembra līdz 14. oktobrim). Pārējās izstādēs pirmās automašīnas nonāks no 2013. gada janvāra.